Handleiding voor shetlanders zonder streken deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Handleiding voor shetlanders zonder streken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 00:01

Les 2 liever lui dan moe

Kijk voor les 1 op [SMP] Handleiding voor shetlanders zonder streken

Wij shetlanders zijn een apart soort onder paarden. Wij willen het liefst een grote lekkere wortel als beloning voor het niks doen. Voor niks gaat de zon op, dat geld voor ons, maar ook voor onze baasjes. Houdt daarom bij de volgende les het volgende in je achterhoofd:
- Ga nooit te ver, als je het bij je baasje echt verpest kun een beloning op je (dikke) buik schrijven
- Sluit de werkzaamheden altijd positief af, dat levert doorgaans de grootste beloning op

- Na het voltooien van les 1 loop je braaf mee naar de poetsplaats, bij het zien van het trainingsmateriaal(zadel, tuig, lange lijnen, of
andere zaken waar mee je baas je moe kan maken) weet je hoe laat het is. Tijd voor het eerste protest. Je stopt abrupt en verstijft volledig.

- Baasje zal verbaast om kijken waarom jij op de rem duwt en gaat proberen om je nog een metertje naar voren te verplaatsen zodat je kunt worden vast gezet.

- Om er voor te zorgen dat je baas niet meteen de hakken in het zand zet, houd je het protest niet al te lang vol en zet je braaf een pasje vooruit. Je wordt vast gezet.

- Een lekkere massage beurt slaan we niet af en we houden ons dus tijdens het poetsen gedeinsd

- Je baasje is klaar met poetsen en draait zich om, om het benodigde materiaal te pakken. Timing is hier belangrijk. Je maakt snel de paardenknoop los met je tanden(blij dat de shetlanderknoop nog niet is uit gevonden) en ga aan de wandel.

- Je hebt even de tijd, want baas heeft de handen vol en kan niet meteen naar het touwtje grijpen.

- Loop in 1 rechte lijn richting de hooivoorraad en probeer zoveel als mogelijk naar binnen te krijgen. Niet te langzaam, want baasje volgt je snel

- Je weet dat je te ver bent gegaan, dus volg gedwee als baas je weer vast wil zetten op de poetsplaats. Herhaling van deze actie is mogelijk, maar weet hoe ver je kunt gaan.

- Afhankelijk van het materiaal onderneem je het volgende bij het klaar maken:
- Het zadel: maak je zo dik mogelijk, een losse singel kan zorgen voor hilarische momenten
- Hoofdstel: Het heeft geen zin om hoofd de lucht in te gooien, daar wij klein zijn moeten we ze het niet makkelijker maken dan nodig is. Nee, hoofd gaat helemaal naar beneden, parkeer je neus op de grond, zodat bit er niet tussen kan
- tuig voor koets: schud steeds driftig met je lichaam als er een deel bij komt, zodat voor dat riempjes vastzitten het onderdeel op de grond beland.

- Klaar met optuigen, het “werk” gaat nu echt beginnen.

- Op weg naar de bak, weiland, enz schrik je van alles wat je ziet, je hoeft hierbij de tenen van je baas niet te ontzien.

- Omdat voor de koets en rijden buiten de veiligheid voor jou, passagiers, medeweggebruikers erg belangrijk is, worden tijdens deze activiteiten geen fratsen uitgehaald en het onderstaande mag dan ook alleen worden uitgevoerd door shetlanders die in de bak aan het werk worden gezet.

- Loopt vriendelijk mee de bak in en laat op geen enkele manier blijken dat je binnen luttele seconde een stofbad gaat nemen.

- Stort je vervolgens ten aarde(denk er wel aan je mag geen beschadigingen aan materiaal en/of ruitertje veroorzaken) geniet van je stofbad

- Des gewenst kan deze actie een keer of 3 herhaald worden, afhankelijk van het geduld van baasje

- Je hebt inmiddels geen vrienden gemaakt, dus tijdens warming up hou je je rustig en volg je braaf bevelen op

- Loswerken is klaar en echte werk begint, NOT, doe als of je niks meer snapt en niks meer weet. Blijf bij draf gewoon door stappen, stappen is galopperen en galopperen is kei hard draven.

- Tevens is acuut stoppen geoorloofd, vooral tijdens de draf. In galop mag dit ook, maar afhankelijk van ruitertje, veroorzaak geen zandruiter en blijf je doel voor ogen houden(WORTEL)

- Links is rechts en rechts is links
- Naar voor is opzij en naar achter is ook opzij.
- Vergeet niet om weg te springen voor bakkabouters
- Spring over hindernissen die er niet zijn
- Probeer het zweepje af te pakken

- En wederom als je het bijna echt te bont hebt gemaakt, dus voor dat alle stoppen doorslaan bij baasje en je ECHT aan het werk gezet zult worden, dan is het tijd om alles in werk te gaan stellen om de beloning te gaan op strijken.

- Gedraag je voorbeeldig en voer alle commando’s meer dan perfect uit, lees de gedachten van baasje uit haar ogen.

- Baasje zal snel bedenken dat ze op een goed moment moet stoppen en dit is HET goede moment. Je zult dus wel geteld een minuut of 5 echt moeten werken zonder gein.

- Zo klaar, braaf mee naar de poetsplaats uitgebreid laten belonen en genieten van die wel verdiende wortel!

Morgen weer 5 minuten werken

Anoniem

Re: Handleiding voor shetlanders zonder streken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:12

Whahahahaha, godallemachtig wat komt dit toch vreselijk bekend voor!!!

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:15

herken de mijne er ook in hahaha

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:12

Haha, echt prachtig hoe je dat omschrijft :P

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:37

Hahaha, geniaal. Zie nu mijn 2 eigen shetlander voor me..

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:39

HAHAHAH! geweldig hahahah. veel te herkenbaar. Ik heb nu ook echt schrijfkriebels :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:44

Aha, ik stop eigenlijk altijd netjes op het moment dat het goed gaat omdat ik dat wil belonen. Maar als baasje begrijp ik nu dat ik dat dus helemaal verkeerd doe???

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:50

Als het al zover komt, ook weer heel herkenbaar ja!
Wordt bij mij nog wel uitgebreidt met touw opeten, halster afdoen, in de knoop raken en borstels laten verdwijnen en op de grond gaan liggen bij het hoeven krabben....

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:55

Peer12 schreef:
Wordt bij mij nog wel uitgebreidt met touw opeten, halster afdoen, in de knoop raken en borstels laten verdwijnen en op de grond gaan liggen bij het hoeven krabben....

Die zijn ook allemaal heeeeeel erg herkenbaar. Mijn jongste, toen hij jaarling was, bedacht op een gegeven moment dat hij wel kon gaan liggen slapen als hij aan het hek vaststond om gepoetst te worden. De eerste keer is dat heel schattig. Maar de keren erna heeft hij de afkeuring wel gevoeld :o Mede doordat hij zichzelf zowat ophing aan het touw.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 15:06

Peer12 schreef:

:+ wat zijn toch heerlijk he!

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:51

Deze is ook weer heel herkenbaar :o . Komen er nog meer lessen vind dit echt enorm leuk geschreven zo. :j

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:12

Haha dan is de mijne best braaf, die doet dit niet hihi.
Wel als het ff kan richting de voerplek of je naar een pluk gras slepen.
Maar werken vind meneer niet erg gelukkig

Esbjerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:04

Haha... geweldig! _/-\o_ Mooi geschreven!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:26

Oh geweldig! _O- _O-

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 09:44

We gaan ons weer klaar maken voor deel 3
zit te broeden op een thema

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:34

Het deel na t poetsen! die van mij rolt nóóit, is ze gepoetst? zoekt ze de eerste de beste plas blubber op :+

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:32

Meld je het hier als je deel 3 hebt? Ik vind ze geweldig!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:37

Ja meld hier, als je deel 3 hebt :D

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:18

_/-\o_ _/-\o_

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:59

Jeeeee :~ . Hier een grote fan van de lessen. Kan niet wachten tot ik les 3 kan lezen :list: .

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 00:24

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:46

Ohhhh schitterend, vooral dat hoofd naar de grond brengen wanneer je met een hoofdstel aankomt is erg herkenbaar! Maar ik mis er nog een: als je gelongeerd wordt kun je rustig tussen de afzetlinten of hekken kruipen, zodat je baasje daar lekker voor gek staat in het midden met longeerlijn in dr handen. En terugkruipen kunnen we natuurlijk niet! :o

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:49

HahahaN of tijdens het longeren gaan kogelslingeren met je baasje(die natuurlijk niet loslaat) in eens een kwartslag draaien en volgas vooruit, baasje had wel 5 dagen spierpijn in haar armen en schouders

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:50

Oef, wàt herkenbaar :') Als eigenaar van 2 shetters herken ik er wel veel.. Draken zijn het!

^Oh én die hierboven, die wordt hier constant uitgevoerd door mijn merrie, heb longeren dan maar opgegeven :(

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 20:52

En wij houden zoveeeeeel van onze lieve draakjes!