Manen knippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romyxmax

Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:08

Hallo, ik heb een vraagje, ik wil de manen van mijn (verzorg) shetlander knippen in een fjordenboog, hoe doe ik dit ? heeft iemand tips :D

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:09

Helemaal afknippen tot een paar centimeter en dan laten groeien... Je moet wel zeker weten dat je het wilt, het kan lang duren voor de manen weer opvallen..

romyxmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:13

Melissa1996 schreef:
Helemaal afknippen tot een paar centimeter en dan laten groeien... Je moet wel zeker weten dat je het wilt, het kan lang duren voor de manen weer opvallen..

Hij heeft exceem dus dat is ook de bedoeling, bedankt :D

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:16

romyxmax schreef:
Melissa1996 schreef:

Hij heeft exceem dus dat is ook de bedoeling, bedankt :D

Ik heb ook een shetlander met zomerexceem en daarvan heb ik de manen zomer 2011 afgeknipt en ze zijn nu tot net boven dr schouder.. En niet meer schuren :) Soms kan de structuur dat de manen veranderen na het afknippen en dan hebben ze minder jeuk.

romyxmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:22

Melissa1996 schreef:

Hij heeft exceem dus dat is ook de bedoeling, bedankt :D[/quote]

Ik heb ook een shetlander met zomerexceem en daarvan heb ik de manen zomer 2011 afgeknipt en ze zijn nu tot net boven dr schouder.. En niet meer schuren :) Soms kan de structuur dat de manen veranderen na het afknippen en dan hebben ze minder jeuk.[/quote]

O bedanktt

Keet

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:57

Neem aan dat je toestemming van de eigenaar hebt, aangezien je aangeeft dat het je verzorgpony is?

romyxmax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 09:11

Keet schreef:
Neem aan dat je toestemming van de eigenaar hebt, aangezien je aangeeft dat het je verzorgpony is?

Ja ,k mag alles met hm , k heb zn manen al eerder geknipt

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:39

Melissa1996 schreef:

Ja, zo heb ik het ook gedaan.
ook zo een schuurklant.
Maar ik vind het wel veel werk met de brede manenkam.
Goed bij houden is het defies. Als je pony een aalstreep heeft kan je de kam
zelfs in laagjes knippen. dan krijg je net als een fjord 2 kleuren in de kam.

Succes /3 *D

capopjekop

Re: Manen knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:43

Gewoon helemaal afknippen of scheren tot een paar mm. Dan blijft het recht staan maar je moet het wel regelmatig bijknippen.

En verder eens goed naar je voer kijken. Mss is de zomerexzeem wel op te lossen als hij minder balaststoffen binnen krijgt (suikers bijvoorbeeld)