pessoa mini shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memere

pessoa mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 14:40

Weet er iemand een webshop waar je een pessoa kunt kopen voor een mini shetlander van 81/82 cm groot ?
mag ook iets aanders zijn eventueel voor meer rugspieren te krijgen.

capopjekop

Re: pessoa mini shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 14:43

Die zijn er niet in de kleine maatjes, maar op bokt zit iemand die ze zelf maakt. Alleen weet ik zo niet wie, maar met de zoekfunctie moet je daar wel achter kunnen komen. Persoonlijk zou ik liever voor de dubbele longe gaan, daar kun je veel gerichter mee trainen (al moet je even handigheid krijgen, een les is wel aan te raden). En die is makkelijker aan te komen.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:55

Afbeelding
Ik heb de pessoa hier op bokt gekocht bij bokker Raimondlover zij maakt ze op maat.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 23:22

wel geen pessoa maar ik train zelf met de FRA peli longeerhulp, vind ik ook erg fijn werken en een stuk makkelijker dan een pessoa. (te koop bij http://www.minihorseshop.nl)

Afbeelding
Afbeelding

werkt zoals je op het plaatje kan zien echt super simpel en ze gaan er wel fijn van over de rug lopen, enigste nadeel is dat je hem niet hoger in kan stellen mocht je dat willen.
ik longeer toch altijd alleen maar laag dus maakt mij niet uit en mocht ik ze een keer wel wat hoger willen instellen doe ik de normale bijzetteugels er wel aan (ook te koop bij www.minihorseshop.nl, zijn speciaal voor die kleintjes)

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:41

Ik maak ze op maat in allemaal kleurtjes, dus ook voor mini´s kijk even op de advertentie in mijn onderschrift ;)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:46

Ik heb mijne vorig jaar ook gekocht van Bokker Raimondlover , erg blij mee. Longeer er nog steeds paar keer in de week mee!

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:48

passoa is toch een bit?

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:51

Kabayo schreef:
passoa is toch een bit?

ik denk dat je verwart met pelham :)

Maydine

Kabayo schreef:
passoa is toch een bit?

Passoa is een drankje :') Pessoa is idd een bit maar ook een longeerhulp :)

Ik sluit me aan bij probabeest, die longeerhulp gebruik ik ook voor m'n mini's en bevalt prima :j
Laatst bijgewerkt door Maydine op 22-02-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Ik denk dat je die alleen op maat kan laten maken! Succes!

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:52

Maydine schreef:
Kabayo schreef:
passoa is toch een bit?

Passoa is een drankje :') Pessoa is idd een bit maar ook een longeerhulp :)

haha een passoa voor het baasje en een pessoa voor het paardje ^^ nu wordt het moeilijk

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:54

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:29

probabeest schreef:
wel geen pessoa maar ik train zelf met de FRA peli longeerhulp, vind ik ook erg fijn werken en een stuk makkelijker dan een pessoa. (te koop bij http://www.minihorseshop.nl)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

werkt zoals je op het plaatje kan zien echt super simpel en ze gaan er wel fijn van over de rug lopen, enigste nadeel is dat je hem niet hoger in kan stellen mocht je dat willen.
ik longeer toch altijd alleen maar laag dus maakt mij niet uit en mocht ik ze een keer wel wat hoger willen instellen doe ik de normale bijzetteugels er wel aan (ook te koop bij http://www.minihorseshop.nl, zijn speciaal voor die kleintjes)

is dat echt voor minishet/shetlander ?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:42

Die longeerhulp van de minihorseshop is te groot voor de echte mini's. Heb laatste de maten opgevraagd en opgemeten bij mijn mini van 80 cm. en daarvoor is die te groot.

Bij een middel / groot formaat shet past die wel.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:05

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:32

ronnie25, ik heb die longeerhulp ook bij mijn mini van net 86 cm maar daar past het makkelijk hoor!
als ik hem daar op z'n kortste instel loopt hij echt met de kin op de borst.
je kan dat laatste blauwe stuk gewoon door het bit halen en dan terug laten lopen naar de grote ring die bij de overgang van het dikke witte touw en het blauwe zit, dan zit het blauwe stuk zeg maar dubbel.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:37

probabeest schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

ik longeer toch altijd alleen maar laag dus maakt mij niet uit en mocht ik ze een keer wel wat hoger willen instellen doe ik de normale bijzetteugels er wel aan (ook te koop bij http://www.minihorseshop.nl, zijn speciaal voor die kleintjes)

ik heb er ook 1 alleen gebruik ik hem nooit meer nadat ik de gevolgen gezien heb.

dit is namelijk bij de mijne niet van elastiek komt het paard dus naar boven in protest dan kan hij geen kant op en de mijne brak ook niet op de gespen.
paard kan zeer lelijk vallen en zijn rug nek breken.

mijn oteopaat kon er aan te pas komen nadat mijn paard in protest gekomen was met dat ding aan sindsdien longeer ik met een pessoa of niets

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:39

probabeest schreef:
ronnie25, ik heb die longeerhulp ook bij mijn mini van net 86 cm maar daar past het makkelijk hoor!
als ik hem daar op z'n kortste instel loopt hij echt met de kin op de borst.
je kan dat laatste blauwe stuk gewoon door het bit halen en dan terug laten lopen naar de grote ring die bij de overgang van het dikke witte touw en het blauwe zit, dan zit het blauwe stuk zeg maar dubbel.

Daar heb ik niet over nagedacht. :+ Dat is natuurlijk ook een mooie optie! Dan past het wel ja.

Heb jij toevallig een foto ervan in gebruik? :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:05

Wil ook wel graag foto in gebruik zien :-) weet nog niet wat ik met zo'n longeerhulp aan moet, ik vind zelf touwtjes altijd erg fijn of een pessoa inderdaad :-)

sheyideboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:56

Ik heb gewoon een paar touwtjes gekocht bij de epplejeck en daar een longeer hulp van gemaakt :) het is gewoon een lang elastiek/achtig touw die je ook kan afknippen, maar ik hou hem helemaal heel en gebruik hem als longeerhulp :)

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:21

Ronnie25, hierbij wat foto's ;)
deze foto's komen binnenkort ook op de site bij het artikel te staan, dit is echter nog de onbewerkte versie maar hierop kan je het denk ik wel duidelijk zien :j

zo heb jij hem waarschijnlijk nu zitten, met het klipje direct aan het bit vast:
Afbeelding

maar zo kan het ook, klipje door het bit gehaald en vervolgens aan de grote ring vast gezet, zo kan hij een heel stuk korter:
Afbeelding

en hier een foto helemaal:
Afbeelding

sheyideboer, ik zou met een smaller touwtje werken niet fijn vinden.
dan zou ik idd bang zijn voor blessures zoals hutch84 aangeeft.
de Peli van FRA is zo ontzettend dik en zacht, dit geeft denk ik wel een veel betere drukverdeling wanneer je paard niet ontspant dan wanneer je een smal koord gebruikt.

Ik vind deze persoonlijk gewoon erg fijn werken en heb er het geld dan ook wel voor over, vind ze niet eens heel erg prijzig dus dan helemaal zeker het geld waard

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:12

ik zat al te klooien met m'n mobiel maar kreeg er geen duidelijke foto op :o
maar zie dat er nu al super duidelijke op staan +:)+
ik kan hem bij mijn paardje van 86 cm dus echt niet op z'n aller kortst zetten (blauw stuk dubbel en dan door het bit naar de grote ring), dan loopt hij echt met z'n neus tussen z'n voorbeentjes .