Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ook al zo ontzettend genieten!!
Maar idd... nu niet zo heel erg veel. Maar ik wil toch ook actief iets ermee doen. Dat heb ik altijd gedaan en is een goede uitlaatklep als je zoveel als ik achter de computer zit. En wandelmateriaal is geen van hen meer. Helaas. Zelfs dat is afgeraden door de d.a. omdat silja in paniek raakt buiten, nu haar achterbeen een zwakke plek is en Hälga last krijgt van haar botten met wandelingen over de weg(en onzeker is geworden sinds ze meer last heeft) 
en het lijkt een beetje op rijden. ook nooit verkeerd.
) shetten
.
.
.
Het zijn zulke veelzijdige pony's!
Maar naast Engeland, Denemarken en Duitsland is Zweden wel een van de Europese landen die goed in de Shetlanders zitten. Ook aardig wat Nederlandse Shetten daar idd, of waar weer verder mee gefokt wordt. Ik denk dat een Shetlander vinden/kopen in Zweden geen onmogelijke opgave is. Prijs verhoudingen weet ik inderdaad ook niet. Een goede stamboekpony is daar wellicht iets prijziger dan hier in NL. Maar je hoeft natuurlijk geen 1e premie merrie te hebben om lekker mee te mennen. Als ie iig maar goedgekeurd is voor het stamboek. Voor wat ik weet lopen de eisen van opname redelijk gelijk met NL. Dus koop je in Zweden net zo goed kwaliteit voor je geld.

. Bij rijden heb ik toch meer het gevoel echt bij je paard te zijn je voelt je paard echt en niet alleen de leidsels. Bij het mennen vind ik dat wat afstandelijker je hebt alleen leidels. Maar als afwisseling vind ik het heel leuk, en ook heel vaak zoiets van 'ooh wat lekker dat je al die spullen mee kan nemen' met rijden kan dat natuurlijk niet. Vooral op buitenrit dat je dan even een flesje drinken mee kan nemen, iets lekkers voor onderweg en soms een halster zodat je pony ook even van de kar kan
. Misschien is een pony van 1m wel lekkerder om mee te mennen, omdat die net even meer kan trekken. Maar ik heb met mijn mini nog nooit een probleem daarmee gehad op een sulky passen toch maar 2 mensen en dat red hij makellijk!