Klein minikrengetje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saffiralove1

Klein minikrengetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 14:58

Hooi :P (lekker toepasselijk),

Ik ken een pony, dat is een mini-appaloosa (weet niet of dit topic hier thuishoort, maar goed).
En dat is me toch een klein krengetje! Ziet er schattig uit, maar o wee als je haar uit de stal haalt, schoppen en bijten, dat zijn volgens mij haar hobby's :P
Met het zadel is ze nog erger, maar met het hoofdstel is ze helemaal niet normaal! Dan gaat ze achteruitlopen en klemt haar kaken stevig op elkaar, meestal doen de instructrices het dan voor die kleintjes, die hebben er toch wel een mooi trucje voor gevonden. Maar ja, dat is toch geen beginnerspony meer????????

Groetjes paardenluf

Fientj

Re: Klein minikrengetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:54

Pip is een hij:P. In de les is hij volgens mij erg braaf vandaar dat het een beginners pony is.
Ik zelf kan hem ook opzadelen, het is gewoon een kwestie van doen. Als hij zo boos kijkt blijven de beginnerdjes uit zijn stal dus kan hij rustig blijven eten, het is in zijn ogen een geniale oplossing om onder het opzadelen uit te komen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:29

Zal hij vast niet zo maar zijn gaan doen. Misschien heeft hij wel pijn ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:32

hm tis een manege pony? ooit heb ik wl eens gelezen dat appaloosaatjes zo klein niet de makkelijkste zijn , soms zelfs niet te temmen , maar of dat klopt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:33

Zamora schreef:
Zal hij vast niet zo maar zijn gaan doen. Misschien heeft hij wel pijn ;)

Ja.. dat zal wel denk ik :(:)

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:26

franka75 schreef:
hm tis een manege pony? ooit heb ik wl eens gelezen dat appaloosaatjes zo klein niet de makkelijkste zijn , soms zelfs niet te temmen , maar of dat klopt

Kleine appaloosa's zijn niet perse draakjes hoor!!! Ik heb er een en die is superbraaf.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:37

Ik heb sinds kort een mini appeloosa en het is een schatje.

Deze pony ervaart opzadelen blijkbaar als zeer vervelend, heeft er al eens iemand zicht afgevraagd waarom dat is?

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 14:52

Beafie schreef:
Pip is een hij:P. In de les is hij volgens mij erg braaf vandaar dat het een beginners pony is.
Ik zelf kan hem ook opzadelen, het is gewoon een kwestie van doen. Als hij zo boos kijkt blijven de beginnerdjes uit zijn stal dus kan hij rustig blijven eten, het is in zijn ogen een geniale oplossing om onder het opzadelen uit te komen.

o, nou ja. idd, is pip een hij weet ik maar ik typ heel vaak automatisch zij....
t's inderdaad wel een goede oplossing, maar of het makkelijker word, nee, hij word volgens mij 6x per dag eruit gehaald door kinderen die hem 'schattig' vinden.

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:54

Is er al eens gekeken of dit paardje pijn heeft in zijn rug oid?

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:59

paardenluf schreef:
Beafie schreef:

o, nou ja. idd, is pip een hij weet ik maar ik typ heel vaak automatisch zij....
t's inderdaad wel een goede oplossing, maar of het makkelijker word, nee, hij word volgens mij 6x per dag eruit gehaald door kinderen die hem 'schattig' vinden.

Dat is ook de oorzaak van het probleem, toen hij kwam was hij super lief! Hij is het gewoon zat dat iedereen aan hem zit te plukken en sjorren

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 18:09

joda schreef:
Is er al eens gekeken of dit paardje pijn heeft in zijn rug oid?

Ik heb gister zijn rug na gekeken en hij reageerd helemaal nergens op. Het is gewoon niet zo'n poetspony terwijl hij er wel zo uit ziet dus hij staat vaker buiten stal dan erin. Dat is hij een beetje zat!

joda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:58

Ik bedoel door een ostheopaat of fysio niet door jezelf..zo'n iemand ziet toch andere dingen dan jij he

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:20

joda schreef:
Ik bedoel door een ostheopaat of fysio niet door jezelf..zo'n iemand ziet toch andere dingen dan jij he

Ik denk niet dat de eigenaar er een fysio bij gaat halen. De pony is gewoon stout!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:25

volgens de eigenaar is hij gewoon stout, terwijl hij het gewoon beu is en terecht , hij zou veel meer rust moeten krijgen. maar als hij bij jou al niet reageerd bij zn rug kan dat wel een goed teken zijn. Ga desnoods zelf eens met hem wandelen zodat hij lekker buiten kan eten en ontspannen. en vraag of hij verder gewoon niet overal voor zn stal uitmoet dus voor kleine kindjes die hem 4 keer poetsen op een dag. tuurlijk vind hij dat niet leuk kan nog pijn doen ook, als ik een paarkeer op dezelfde krab is het ook niet fijn.

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 09:53

franka75 schreef:
volgens de eigenaar is hij gewoon stout, terwijl hij het gewoon beu is en terecht , hij zou veel meer rust moeten krijgen. maar als hij bij jou al niet reageerd bij zn rug kan dat wel een goed teken zijn. Ga desnoods zelf eens met hem wandelen zodat hij lekker buiten kan eten en ontspannen. en vraag of hij verder gewoon niet overal voor zn stal uitmoet dus voor kleine kindjes die hem 4 keer poetsen op een dag. tuurlijk vind hij dat niet leuk kan nog pijn doen ook, als ik een paarkeer op dezelfde krab is het ook niet fijn.

Daar zijn we met een paar andere mensen op de manege ook wel mee bezig om kindjes er van bewust te maken dat de pony het niet zo leuk vind om overal mee naartoe gesleept te worden! Verder is het echt wel een leuke pony hoor, als je door de ik kijk boos fase bent en je gaat met hem kroelen vind hij erg lekker!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:59

Op de maneges waar ik heb gewerkt mochten de kinderen de ponys echt niet zo maar uit te stal halen tenzij ze les haddeb.
En een osteopaat of fysio voelt het hele lichaam, dat kan je zelf niet even voelen. Zal ook goed frustratie van de pony kunnen zijn. Wel sneu zeg. Breng hem maar hierheen :P

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:27

Ik verbaas me ook een beetje.
Je laat kinderen toch niet zelf bepalen wanneer die pony uit zn stal gehaald mag worden.

Mijn shets zijn heel braaf, maar als ik ze 4x per dag uit t land haal om te poetsen worden ze me echt wel zat!

Fientj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:43

Ze moeten officieel ook toesteming vragen maar op een een of andere manier wordt dat vergeten.
Denk niet dat ze hem kwijt willen, met rijden is hij super braaf! Lekker voorwaarts, nooit bokken of andere strekken en hij kan nog springen ook:)