Hengstjes moeilijk plaatsen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Hengstjes moeilijk plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 15:19

Waarom zijn shetland hengstjes altijd zo moeilijk te plaatsen? en waarom zijn ze vaak zo goedkoop?

Elinexx

Re: Hengstjes moeilijk plaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:33

Omdat mensen bang zijn dat ze hun merrie's dekken (of bedoel je dit niet?)

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 20:11

Nee dat bedoel ik niet,.maar als je bv je een shetlander hengstje bij een pensionstal wilt stallen zeggen ze altijd,geen hengsten toegestaan,maar ze staan dan toch niet samen in een stal.
Mijn verzorgshetje is een hengstje en er staan ook merries op het terrein,als die even voorbij lopen doet hij heel even stoer,maar na 5 min is het weer over.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:13

Maar andere paarden kunnen wel drukker worden met een hengst in de buurt.

Ook kan er altijd wat mis gaan als ze op de wei staan, losbreken en dan de andere paarden terroriseren.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:54

Mindypony schreef:
Nee dat bedoel ik niet,.maar als je bv je een shetlander hengstje bij een pensionstal wilt stallen zeggen ze altijd,geen hengsten toegestaan,maar ze staan dan toch niet samen in een stal.
Mijn verzorgshetje is een hengstje en er staan ook merries op het terrein,als die even voorbij lopen doet hij heel even stoer,maar na 5 min is het weer over.

Dan nog: omdat ze bang zijn dat de hengsten ontsnappen en de merries dekken, kan altijd gebeuren. (in de wei bv) of ze hebben geen aparte weide's voor een hengst.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:12

Pensionstallen zijn ook overwegend ingericht op grotere pony's en paarden. Om een shetlander, en dan met name een hengst binnen de omheining te houden moeten er overwegend nogal wat aanpassingen gedaan worden. En dit weegt niet op tegen de opbrengsten van de stalhuur. Daarnaast gaan ze wanneer de dagen langer worden en de merries hengstig worden, meer hengsten gedrag vertonen.