kan mijn vader ook met een Shetlander mennen? Of zou hij te zwaar zijn? Ik weet niet hoe zwaar hij is.... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kan mijn vader ook met een Shetlander mennen? Of zou hij te zwaar zijn? Ik weet niet hoe zwaar hij is.... tamary schreef:Op de verharde weg geen probleem, stevige zandpaden (2x lichaamsgewicht) ook niet zo snel. Wil je door zwaar(der) zand of heuvels/hellingen dan is het met 1x lichaamsgewicht wel bekeken en kan het zijn dat er een 2 span voor moet.
MarlindeRooz schreef:tamary schreef:Op de verharde weg geen probleem, stevige zandpaden (2x lichaamsgewicht) ook niet zo snel. Wil je door zwaar(der) zand of heuvels/hellingen dan is het met 1x lichaamsgewicht wel bekeken en kan het zijn dat er een 2 span voor moet.
Dat is algemeen, maar als je paard in goede conditie is of in graasmaaierconditie dat verschilt heel erg.
SienenIvo schreef:michelle___ schreef:Leesfout, sorry hoor!
In dat geval kan het best...
Geeft niet hoor Michelle!
Ze vallen je wel hard aan..
TS,volgens mij kan dat best hoor!
)
MarlindeRooz schreef:Tuurlijk wel! ik zit soms samen met mijn vader op de sulky en dat is bijna 150 kilo + de wagen is 200 kilo!
en dat trekt hij makkelijk! Maar Xander is best gespierd, in goede conditie en is 1.03.
ZusJacobs schreef:MarlindeRooz schreef:Tuurlijk wel! ik zit soms samen met mijn vader op de sulky en dat is bijna 150 kilo + de wagen is 200 kilo!
en dat trekt hij makkelijk! Maar Xander is best gespierd, in goede conditie en is 1.03.
Zo ik vind dit toch een flink gewicht voor een enkele shetlander hoor! Zou ik met mijn tweespan al niet snel doen (wagen 125 kg, twee mensen rond de 150 tot 200 max en dan heb ik het over een tweespan pony's in goede conditie/gespierd)
Didoe schreef:Een pony kan 200 x z'n eigen gewicht tillen dus het kan prima ligt er natuurlijk wel aan hoe zwaar en groot.