pony keuringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

pony keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 00:26

ik heb een vraagje hoe weet je waar en waneer pony keuringen zijn? want ik mocht nog een keuring doen met me verzorgpony (shetxijslander) ik weet alleen totaal niet waar je kan zien waar keuringen zijn. weet iemand een site waar je dat op kan zien? of waar een keuring (in 2013) is in de buurt van medemblik/hoorn? graag een reactie :)

Zamora

Re: pony keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 01:32

als je weet van welk stamboek dan kan je op die site kijken :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 02:36

Voor een echte keuring heb je toch echt een stamboek nodig. En een pony die is ingeschreven én is opgenomen bij dat stamboek. En dan moet je vaak zelf ook nog lid zijn van dat stamboek.

Aangezien jij het hebt over een kruising (of dat nou shet x ijslander is of haf x kwpn bijvoorbeeld, maakt niets uit) die niet behoort tot een erkend stamboek......zal je met deze pony geen keuringen kunnen lopen.
Niet bij het shetlandstamboek, en zeker niet bij het ijslanderstamboek.

Was het een volledige shet of een volledige ijslander (voor zover je dat kan beoordelen als er geen papier bij zit) dan had je alsnog een pony met stamboekpapieren nodig gehad, dus met de afstamming op papier van het stamboek.

Kort gezegd: je kan wel keuringen willen lopen met deze pony, maar dat gaat/kan/mag niet.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 03:54

Er zijn toch ook keuringen voor alle ponies?
Of geldt dit niet voor kruisingen? :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 08:44

gut ik heb niet goed gelezen, was al laat :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:34

Echte keuringen voor kruizingen gestaan niet.

Je zou wel naar de ponydag in Hoorn kunnen gaan. Die is ergens in de zomer.
In Schagen is ook een soort ponydag iedere zomer.
Van datums geen idee, ik ga er nooit heen, heb het druk genoeg met wedstrijden en premiekeuring

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 12:23

weet iemand dan ook waneer er dan zo'n ponydag is of waar je het kan zien/inschrijven?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:33

YamaSaki schreef:
Er zijn toch ook keuringen voor alle ponies?
Of geldt dit niet voor kruisingen? :)

Nee. Zoals gezegd: stamboeken organiseren keuringen. En als je een kruising hebt (met uitzondering van kruisingen die in een aparte sectie van een stamboek kunnen worden opgenomen; denk bijv. aan een Welsh NWR, waar soms een klein scheutje 'vreemd' bloed bij zit, of bijv. de Arabofriesen, een relatief nieuw 'ras'/kruising die ook wordt erkend) dan lukt dat dus niet.

Wel zijn er idd soms eens onofficiele keuringen, maar dat is meer 'voor de leuk', meestal gaan dan alle pony's tegen elkaar en komt het meer neer op 'wie heeft de mooiste/leukste pony'. Wordt nog wel eens gedaan tijdens een paardenmarkt en/of paardenevenement.
Maar dat zijn in principe geen echte keuringen..............

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 12:51

JoyCiej007 schreef:
Wel zijn er idd soms eens onofficiele keuringen, maar dat is meer 'voor de leuk', meestal gaan dan alle pony's tegen elkaar en komt het meer neer op 'wie heeft de mooiste/leukste pony'. Wordt nog wel eens gedaan tijdens een paardenmarkt en/of paardenevenement.
Maar dat zijn in principe geen echte keuringen..............

zo'n keuring zoek ik ook voor de leuk.