Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) dus ligt er ook aan welk paard je koopt! capopjekop schreef:Maar dat weet je van te voren niet. Je kunt altijd pech hebben dat er iets met je paard gebeurd. Ongeluk zit soms in een klein hoekje.
capopjekop schreef:Maar een ras als een fjord heb je weer meer risico op bevangenheid bijvoorbeeld, dus ik denk dat dat lastig in te schatten is. Het is gewoon geluk hebben dat je schadevrij blijft. Ieder ras kan met het uit zijn plaat gaan in de wei een blessure oplopen of ergens achter blijven hangen. Sommige dingen kun je nu eenmaal niet voorkomen.

wisje72 schreef:Dat is ook waarom wij wél de keus hebben gemaakt zonder spaarpotje de 2 shets te nemen.
Zijn in principe sterk, hebben weinig.
Onze wei is klein, schraal, dus zeer kleine kans op hoefbevangenheid...
Ik weet heus dat ik nu geen fries kan onderhouden, qua voer, tuigage en verder verzorging.
Shets hebben dat minder nodig, dus vandaar de keus...
En ja, da is net zo duur, maar daar hebben ze betalingsregelingen voor uitgevonden;)
En het bouwen van de schuilstal heeft me 50 euro gekost... heb bij de verbouwing van het bedrijf hier aan de overkant heleboel gebietst![]()
![]()
En het is een mooie stal geworden!!!!
Sanniej_ schreef:Toch vind ik het niet eerlijk tegen over de pony's.
Geen potje en als de shetters dan wat verkeerds binnen krijgen en beide koliek krijgen? Dus met spoed DA moet komen?
Ik heb ook geen potje met duizenden euro's hoor, maar heb wel een potjr. Ik zou hoogst waarschijnlijk vanwege de kosten en risico's geen koliek operatie o.i.d. laten doen aan mijn pony's.
Maar als er iets met ze is kan ik wel de DA bellen zonder te hoeven denken waar betaal ik het dan van?
Ik heb trouwens twee welsh pony's en in die 5 jaar geen DA voor gekke dingen gehad. (een keer voor koliek en hoefbevangenheid)
Samen met mijn moeder hebben we een ander half jaar oud lusitano hengstje en die heeft dus wel in de kliniek gestaan en dat heeft voor DA bezoek en dag en nacht kliniek etc. bijna duizend euro gekost
Dus zo kan het ook gaan..
Om je even een idee te geven.
wisje72 schreef:Ik zou zelf een boterham minder nemen om de pony’s hun medische zorg te geven. Daar is geen twijfel over..
Ik heb gewoon meer over voor mijn paard dan voor mezelf
ik heb een potje mocht er iets gebeuren, en moest m'n pony nou echt een dure operatie hebben dan zou ik er eerst 10 x goed over nadenken of ik het waard vindt en of de overlevingskans wel groot genoeg is. is de overlevingskans tussen de 80 en 100 % dan heb ik zeker veel geld over voor een dure operatie en neem ik de komende maand(en) gewoon een bijbaantje