Lui paardje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MandyChuma

Lui paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:19

]Ik verzorg een 2, bijna 3 jarige appaloosa shetlander hengstje.
Hij is heel lief en houdt heel erg veel van aandacht, maar is echt super lui.
Als hij meeloopt dan loopt hij alleen bij mij mee en bij niemand anders ( blijft hij gewoon staan en hangt aan het touw)
Als hij het idee heeft dat hij wat lekkers krijgt dan wilt hij wel meelopen, maar ook niet dat je zegt we gaan even lekker wandelen ofzo want hij is gewoon sloom.

Nu vind ik dat hij een breed hoofdje gekregen heeft en de eigenaar denkt dat hij een te dikke buik heeft, maar de hele achterkant van hem is helemaal ingevallen en je ziet / voelt ook zijn heupen.
Volgends mij hoort dat niet!

Ben benieuwd naar jullie reacties;)
Laatst bijgewerkt door MandyChuma op 10-10-12 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jolienrotti

Re: Lui paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:22

Loopt ie misschien op een zachte ondergrond (wei, zand) makkelijker dan op bijv de verharde weg?

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:23

Is de shet goed ontwormd? daar kunnen ze sloom van worden en volgensmij ook een dikke buik van krijgen.
Probeer veel afwisselend werk met hem te doen, dus zorg dat hij zich niet verveeld.

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:24

nee op alle 2 loopt hij slecht. Ik dacht ook misschien zijn voeten, maar die zijn helemaal goed

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:25

Ik heb hem wel trucjes geleerd in de tijd dat hij wel redelijk actief was voor zijn doen dus voor een brokje liep hij hard achter me aan en als ik op zei ging hij steigeren, maar nu vind hij dat ook niks meer

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:26

hoe plaats je foto? misschien kan ik dan verschil tussen hem half jaar geleden en nu laten zien

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:26

En wat vind de eigenaar ervan dat hij zo sloom is? misschien een idee om de dierenarts er naar te laten kijken? Een foto kan je plaatsen door die bijv. te uploaden via picasa(Een online webalbum), daar de URL van kopieren, en voor de url [img]en aan het einde van de url[/ img]

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:29

dit klinkt toch als een pony die niet helemaal gezond is. Ik zou het er even met de eigenaar over hebben om toch maar eens de DA naar hem te laten kijken!

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:32

Eigenaar zegt dat hij gewoon een lui paardje is, maar van de week komt de dierenarts voor een ander paard van hem dus dan zorg ik gewoon ervoor dat ze ook even bij de shet kijkt!
ik ga even foto proberen erop te zetten!
En ja ik heb geen geld voor dierenarts daarom verzorg ik ook paarden van andere mja moet je de eigenaar wel zover krijge. Pony is altijd wel lui geweest, maar dat hebben wel meerdere paarden maar deze is echt niet vooruit te branden

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:34

goed dat je even aan de dierenarts gaat vragen of hij naar de pony wil kijken. Jij zegt dat hij echt niet voruit te branden is en dat vind ik voor een hengstje van 3 toch niet helemaal normaal. En nogmaals mijn vraag: Is hij goed ontwormd (en/of mestonderzoek gehad?)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 14:40

Dikke buik, sloom en van achter in gevallen..... ik denk inderdaad ook aan wormen.
Kijk wel uit als je daar een wormkuur in stopt, dat je de dosis juist hebt!

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 14:43

Hij staat ook alleen in een weiland, maar wel naast andere paarden dit lijkt mij geen kwaad te kunnen?

Ik heb net gevraagd, maar hij is nog nooit ontwormd ze hebben hem nu vanaf maart denk ik maar aangezien ik er nu zo mee bezig ben en bijna (tot zeuren toe) het erover heb gaat hij er toch even naar laten kijken! En verder hij is wel hengst, maar gedraagt zich zowiezo niet als hengst. Heel rustig en kan bij alles en iedereen in de wei ook bij de tinkermerries zonder dat hij vervelend werd of wat dan ook.

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 15:02

[imghttp://tinypic.com/r/103a1bq/6][/img]

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:03

goeie kans dat hij wormen heeft dan. Als je hem gaat ontwormen idd goed opletten dat je de juiste dosis geeft!
edit; je foto doet het helaas niet :(

heb hem even geprobeerd zichtbaar te maken, maar de afmetingen kunnen niet bepaald worden ofzo?
hij kan wel gewoon in een linkje: http://tinypic.com/view.php?pic=103a1bq&s=6

ik vind dat de pony idd een wat bolle buik heeft, verder ziet hij er niet ongezond uit.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:10

dit is de foto:

Afbeelding

Ik zou inderdaad even overleggen met de eigenaar, op deze foto vind ik je verzorgpaardje er niet verkeerd uitzien.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:15

Deze ziet er inderdaad niet slecht uit. Een 3 jarige is nog volop in de groei, deze is sowieso overbouwd, wat daar op wijst. leuk dier trouwens!

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 17:24

nee dit was toen hij er goed uitzAG nu is het slechter.. ik was bezig met die foto van hoe hij nu is

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 17:49

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:09

zijn buik is volgensmij wel boller geworden en ik zie in je andere foto's inderdaad dat "brede" hoofd, heeft hij dit al erg lang of is dat ook iets nieuws?
Goed dat de dierenarts komt, ik kom niet verder hier dan wormen, ik ben geen dierenarts ;)

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 09:37

Dat brede hoofd is ook weer iets nieuws. We wachten maar even af;)
BEdankt!!

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:49

bij mijn oma in de buurt is een wilandje en sinds kort heeft een veulen daar ook zo'n "breed" hoofd, ik ben dus erg benieuwd wat de dierenarts er bij jouw verzorgpaard van denkt. Dat veulen zag er trouwens niet zo goed uit verder, had ook zo'n dikke buik en zat erg slecht in zijn vacht..

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:39

je pony ziet er inderdaad een stuk minder gezond uit dan op die eerste foto.
ik zou het inderdaad nog even na laten kijken want hij heeft een soort hangbuikje gekregen, een beetje ingevallen achterwerk vergeleken met de 1e foto en hij ziet er gewoon een stukje lustelozer uit...zelf zou ik niet weten wat de oorzaak is, gelukkig komt de da ;)

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 15:18

ik hou jullie op de hoogte;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:04

Goed dat je de dierenarts even laat kijken, al kan die ook niet zomaar zien van buiten wat er is. Ik denk dat je bloed moet afnemen om een goed beeld te krijgen (wormen, eventuele tekorten enz). Dus mss kun je later alsnog de eigenaar overhalen om de dierenarts erbij te halen.

MandyChuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 21:56

De dierenarts is nog niet geweest! eigenaar heeft vakantie dus stelt het steeds uit.. Hij heeft nu ondertussen wel wat voor wormen gekregen en hij doet het ietjes beter, maar ik blijf het zeker ff in de gaten houden en dierenarts zou nog wel komen deze week om te controleren dus ben benieuwd!