2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stal_dolisa

2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:59

ik weet niet of het hier goed staan.

maar 2 van mijn paardjes zijn verdwenen, ze liepen bij mijn ouders in de straat bij een vrouw achter het huis in westerhaar.

het blijkt dat ze af en toe de wei uit konden en bij de mais wij hebben de mais al ik weet niet hoe vaak doorgelopen en de hele omgeving bekeken en er is alleen langs het weiland waar ze liepn en dan de eerste 3 reien waar enkele hoefsporen staan en wat mest maar verder niets ze gingen zelf weer terug het land in
er is ook nergens te zijn aan sporen dat ze dat mais land uit zijn gekomen en dat is de enige weg waar ze alleen weg zouden kunnen de rest zit allemaal in het gaas het lijkt er dus inmiddels sterk op dat ze gestolen zijn en dit moet dan op zaterdag avond de 29 september zijn of in die nacht wel had die mevrouw tegen 19.00 de 29 een auto gehoord maar ze dacht dat ik het was.

politie en dieren ambulance zijn al ingelicht.

mijn vraag is dus nu of iemand een paardje aangboden heeft gekregen of het de komende tijd in de gaten wil houden.

hier even wat gegevens van de paardjes:

het gaat om 2 amerikaanse minipaardjes

hengstjes van 2 jaar , 1 is zwartbont en de ander is vosbont de zwartbonte is zo'n 77 cm en de vosbonte is zo'n 85 cm

Afbeelding

Afbeelding

op deze foto gaat het dus om het achterste paardje ,een betere foto wil nu niet lukken om die hierop te krijgen

ik hoop zo dat iemand wat gehoord of gezien heeft ik wil ze ontzettend graag weer terug hebben

alvast bedankt voor het lezen van dit bericht

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:02

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Re: 2 minipaardjes vermist ,waarscheinlijk gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:03

Als je even in ABN en met leestekens typt dan kan ik er nog wat van maken.

Wel ontzettend naar voor je :(:)

stal_dolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 22:02

ze stonden in westerhaar overijssel, sorry voor mijn slecht getypte teks maar ben er echt kapot van

stal_dolisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 07:53

de paardjes zijn gelukkig weer gevonden en staan nu lekker op stal

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:55

Gelukkig maar! :)

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:00

Gelukkig heb je ze terug. Weet je inmiddels wat er gebeurd is?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:31

Ik vraag me af of de paardjes niet beter af waren geweest als ze op hun nieuwe plek waren gebleven stal-dolisa, aangezien jij zo verschrikkelijk goed voor je paardjes zorgt!!

Iris, zo opgehaald bij deze mevrouw!! Vol met wormen en luizen en een bloedbeeld zo slecht wegens ernstige verwaarlozing! Ga je nu voor deze wel zorgen Gea ?

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:33

Oh jeetje kwam Iris van deze vrouw, nou dan waren de paardjes inderdaad beter af geweest bij iemand anders.. :n

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:35

-:(- Ja Iris kwam van deze , mevrouw wil ik haar niet noemen!!! En ze heeft er nog steeds niks van geleerd. Vorige week weer een hengst gezien die bij haar vandaan kwam. Gea, je moet je ogen uit je hoofd schamen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:36

jeetje....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:37

Jeetje, die ziet er inderdaad niet best uit.
De pony's op de foto's in de openingspost zien er echter wel prima uit :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:39

Je kunt je afvragen wanneer deze foto's genomen zijn. Waarschijnlijk foto's die bij de vorige eigenaar gemaakt zijn waarvan zij ze gekocht heeft!

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:40

:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:43

Oei, zijn de pony's vast op zoek gegaan naar wat eten.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:43

Vind ik ook wel een beetje raar,en ook een beetje raar dat TS niet meer reageert.

Cayenne, je weet natuurlijk niet wanneer de foto's genomen zijn, ze kunnen daar nog net zo goed bij de vorige eigenaars staan!

edit: iemand was me voor :+

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:52

Ts reageert niet meer, althans dat verwacht ik niet. Pony's zijn terug dus haar handelsgeld staat weer bij haar thuis, meer dan dat zijn ze niet!! TS weet je nu intussen al wie Iris van jou gekocht heeft ? Degene die er ook voor gezorgd heeft dat de DB meerdere keren bij jou op de stoep heeft gestaan en die jou verschillende sancties hebben opgelegd, ik ben degene die naar Iris is wezen kijken met haar vriend en boos zonder Iris vertrokken zijn. Mijn vriendin is degene die Iris en Benthe op de trailer heeft gezet, ik zat bij de supermarkt te wachten zodat we als de sodemieter naar de DA konden met deze twee stumpers!!!! -:(-

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:56

@Bassenqua ik wil niet zeggen dat ze er florisant uit ziet , ziet er zo ongeveer uit als een( oude) pony die uit de rui komt. maar ook luizen vlooien geven zulke plekken
haar hoeven vind ik dan weer netjes onderhouden ( of ze moet bij jou bekapt zijn )
ook vind ik haar niet extreem mager tonen..
zie een onbespierd paard met vlakke achterhand

de andere paardjes zien er op de fotos ook niet verwaarloosd uit.. ( maar wanneer zijn deze genomen)

maar om te zeggen op bokt of waar dan ook ..ernstige verwaarlozing en iemand zo weg te zetten(met naam) moet je in mijn ogen met bv fotos komen dat de ponij s in de strond staan geen eten hebben enz
een andere mogelijkheid is de dierenbescherming /politie inschakelen dan berijk je misschien veel meer als hier op bokt je gal spuigen..( posten bij gelezen dat blijk jij ook gedaa te hebben ( maar vecht je persoonlijk vete niet via bokt uit )

mijn post is niet bedoeld om bassenqua ongelijk te geven over de ts, of de ts schoon te praten maar hou er rekening mee dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is..( als ik van bv 4 mensen lees dat ze dezelfde ervaring hebben dan gaan mijn wenkbrauwen fronsen en denk ik van oke duidelijke koek)

maar wel fijn dat je ponij s terug zijn en een duidelijk teken voor jou dat je wat aan je omheining moet doen.
Laatst bijgewerkt door hutch84 op 05-10-12 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:58

ongeloofelijk,en dan gewoon vreselijk overbezorgd,ahum, hier een topic openen,dat haar paardtjes waren weggelopen.ze was zeker bang dat andere mensen de dieren eerst vond en dan de dieren bescherming zal bellen.jeetje,wat doet zo iemand met paarden.
deze "mevrouw"mag heel blij zijn dat ze wat verder weg woont van mij.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:00

maybe2 ken jij de praktijken van de ts dan uit eigen ervaring ?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:05

Hutch, de hoeven zijn direct gedaan toen ze bij ons kwam, Iris haar bekken was scheef gaan staan van het niet onderhouden van de hoeven waardoor de boel af ging brokkelen en ze een verkeerde beenstand kreeg, zoals ik in een vorige post al schreef was haar bloedbeeld schrikbarend, een extreem hoog eiwitgehalte en ontstekingscellen vanwege de wormbesmetting. Daarbij heeft deze.....ook maar besloten Iris in deze conditie en op een leeftijd van 19 maanden bij de hengst te gooien, een veulen moest erin. Ja we zijn nu 15 maanden verder, veulen is geboren maar Iris is nog steeds niet op de rit, die knokt nog steeds tegen de ellende waar ik haar uit vandaan heb gehaald.

De DB is er na mijn melding meerdere keren geweest, 18 paardjes stonden daar....inderdaad in de prut, zonder eten en drinken, ingegroeide halsters etc, de da is daar niet voor niks meerdere keren geweest om de boel te controleren en te verzorgen, overigens is de da daar door de db naartoe gestuurd. Geloof me, het viel absoluut niet mee, heb er nachtmerrie's van gehad.

Oh en als je echt de behoefte hebt om van andere die deze horror ook met eigen ogen hebben gezien te horen hoe het er daar aan toe gaat stuur me dan maar een pb, ik ga hun namen hier niet openbaar neerzetten. Oh en als je ook belang hebt van mensen die bij haar zijn geweest toen ze nog in arabieren handelde dan kan dat ook, toen speelde deze praktijken ook al.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:08

ik vind het ten eerste raar dat ze nu ineens niet meer reageert,beetje raar vind je ook niet?
en ik heb de hele topic doorgelezen,en daar werd op een gegeven moment zelfs gesproken over de dierenpolitie,en mijn ervaring met mensen die hun dieren verwaarloozden,nou geloof mij daar komt niet zomaar de dierenpolitie dan moet het wel erg zijn.
en dan wat bassenqua hier vertelt,dit zegt mij genoeg.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:27

maybe2 dat ze niet meer reageerd kan ( sommige mensen zitten niet dagelijks op bokt of kijken wel maar reageren niet sinds vandaag zijn er weer reactie geplaats de andere waren van de ts zelf
sommige mensen werken overdag en kunnen dan niet op bokt dus geen de ts de voordeel van de twijfel misschien reageerd ze vanavond wel

er werd door 1 mede bokker gesproken over de dierenpolitie /dierenbeschermer maar misschien heeft de bokker ook nog fotos hoe dit paardje aan kwma

( weet jij hoevaak de dierenbescherming ergens naar paarden gestuurd worden die bv in de modder staan, in een regen seizoen periode ?
als je dan op de zeeuwse klei zit in het absoluut onmogelijk om een stuk droog te krijgen, ( hebben hier ene goed poging gedaan met verschillende soorten zand en slangen maar zelf dat werkt niet en paarden laten verblijven op tegels terwijl ze spelen is geen optie)
Of naar oude paarden gestuurd worden met een slechte vacht ) ik heb laats een heel gesprek gehad met de dierenpolitie hier op het eiland, omdat er paarden in beslag genomen zijn, en hij een schaap had wat opvang nodig had
als de conditie dus danig slecht is dat er spraken is van verwaarlozing,komt er een aantekening en worden deze mensen in de gaten gehouden beld de dierenpolitie de veearts op en sosm blijft hij net zolang tot er behandeld is
veranderd er niets binnen de gestelde tijd dan worden de paarden zonder pardon in beslag genomen ..
zo nodig alle dieren die na de inbeslag name opnieuw aangeschaft worden, kunne weer inbeslag genomen worrden ( totaal verbod op het houden van dieren)

ik zelf heb ook wel eens eeb verwaarloos paard opgeknapt met mijn ex , alleen na alle behandelingen had dat paard zo een hekel aan mij da hij over de draden heen sprong als hij mij aan zag komen, paard is verkocht heel veel bokkers / en reactie op ander forum waren het eind doel tot ik uit leg gaf en er een hoop mensen terug krabbelde omdat ze begrepen dat het verhaal iets anders was als dat de toenmalige nieuws brenger poste

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:17

Wat een rare nare toestand dit zeg!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:23

TS is na haar laatste post niet meer online geweest.