Mijn shetlander schuurt bijna de hele dag. Ik heb geen idee waar het van komt of wat het is. Ze schuurt met haar kont, hals en hoofd. Weet iemand wat het is???
xx Roos
Mandy66
Geplaatst: 17-08-12 14:17
Dat kan misschien komen door dat je pony nog aan het verharen is Dat doet mijn pony ook de hele dag. Want dat verharen gaat blijkbaar nog door
Wat krijgt de pony te eten? Mijn pony's schuurden altijd hun manen en staart kapot en ik dacht toen aan eczeem. Dus ze kregen een deken op en ik kocht dure sprays. Later raakte mijn shet bevangen en toen kwamen ze zelden nog op het gras en kregen ze een dieet met weinig suiker en zetmeel. En het gekke was dat ze sindsdien nooit meer schuren (of naja soms schuren ze weleens, want ieder paard heeft weleens jeuk, maar ze schuren hun manen en huid niet kapot).
Verder kunnen ze gaan schuren als ze wormen hebben, of mss heeft ze wel luis?
@ Jolandee: ze heeft een bobbeltje ter hoogte van haar schoft ong. maar daar schuurt ze nooit, en dat zit er al sinds ik haar heb. vanaf mei dus.
@ capopjekop: bedoel je het aantal uren op de wei??? dat is ong. 2 of 3 uur 's ochtends en aan het eind van de middag ook 2 uur. Verder krijgt ze 's avonds 1 handje biks en een half hooinet voor de nacht. verder geen extra's. En ik heb geen idee of ze wormen heeft. ze is er wel voor behandeld iig.
@ iedereen: ik denk dat ze geen zomerexceem heeft, want ze schuurt haar huid niet kapot ofzo, en alles wat ik erover gelezen heb heeft ze volges mij niet.
Nee ik bedoel gewoon wat ze op een dag eet. Sommige paarden kunnen niet goed tegen veel suiker en gaan daardoor schuren. Hoe is de lichaamsconditie van je shet? Is ze dik of op goed gewicht? Wordt het schuren minder als je haar een paar dagen in de paddock zet met hooi? Heb je al gecontroleerd op beestjes zoals luis? De dierenarts kan een bloedtest afnemen om te zien of ze wel of geen wormen heeft.