Even een vraagje aan jullie...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hverbeek

Even een vraagje aan jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 10:25

Binnenkort moet ik mijn shet vervoeren met de trailer, maar vraag me af hoe ik dit het beste kan doen.
Omdat hij natuurlijk zo klein is ben ik bang dat hij onder de voorstang door gaat lopen en het touw om zijn nek komt.
Het is een gehuurde trailer en er gaat nog een pony in.

Hoe doen jullie dat met het vervoeren van jullie shets?

Alvast bedankt!

fiona1

Re: Even een vraagje aan jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:47

Oudere merries zetten wij gewoon vast, jong spul en pony's die reizen niet gewent zijn om te reizen staan los op de trailer. Wij vervoeren alleen meerdere pony's in 1 trailer als ze elkaar goed kennen, en zonder tussenschot. (anders draaien ze idd onder de stang door naar de andere kant)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:48

Je kan iets van een strobaaltje ( of 2) ervoor zetten zodat hij er niet onderdoor kan lopen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:49

Ik heb de stangen in mijn trailer zo gemaakt dat ze voor de shetten lager gehangen kunnen worden. Daarvoor zette ik ze gewoon vast en hadden we een hooibaal goed vastgemaakt zodat ze daar tegenaan konden leunen. Maar als je toch gaat huren kun je dan geen veewagentje huren?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:59

capopjekop schreef:
Ik heb de stangen in mijn trailer zo gemaakt dat ze voor de shetten lager gehangen kunnen worden. Daarvoor zette ik ze gewoon vast en hadden we een hooibaal goed vastgemaakt zodat ze daar tegenaan konden leunen. Maar als je toch gaat huren kun je dan geen veewagentje huren?

Dat is ook een goed idee, kan je net zo goed je moeite besparen en wat kleiners huren :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:02

Wij hadden een lager schot gebouwd aan de voorkant, en de achterstang kon omlaag worden gehangen.

Voordat we die oplossing hadden, inderdaad met strobaaltjes wat klussen!

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:04

wij hebben zelf altijd een stevig stuk touw wat tussen de stang en de muur kan. zo heeft de shet toch een soort borststang.
voor dat we wisten dat dat kon hadden we in de nok. 1 strobaal voor de pony & nog een halve om de nok op te vullen.

nu we alleen kleine pony's vervoeren per keer doen we er 2 in zo'n kleine veetrailer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:41

Ik had ze in de normale trailers altijd gewoon aan 1 kant vast :) touw onder de stang door en dan aan het oog van de trailer vast :) is altijd goed gegaan ook als ze zich omdraaide.
In mijn nieuwe trailer is alles aangepast aan mijn ukkies en gaan ze nog steeds aan 1 kant vast.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:12

Wij hebben ze gewoon vast staan in een 2 paards, aan beide kanten een touw, en niet te lang.
Draaien wel onder de stang door, en komen vaak achterste voren de trailer uit, maar die van ons hebben nog nooit iets gehad.
Zijn wel gewend aan vaststaan.

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 18:30

Bedankt voor de reacties!

Hier moet ik vast wel wat mee kunnen.
Vrachtwagen is hier in de buurt helaas niet te huur.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 18:32

Of een ponytrailer?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:37

Ja inderdaad een pony trailer, dat moet wel passen!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 13:53

Bij het ophalen van onze 1e shet hadden we een speciale shetland trailer, gewoon net als een grote, maar in mini versie. Onwijs handig en heel schattig... Later moesten we die pony verhuizen naar een andere wei 2 dorpen verder op.Toen hebben we haar los gezet omdat ze anders onder het touw zou kunnen komen.

Nou moet ik dinsdag mijn nieuwe pony ophalen ( ruim een uur rijden ) en ik weet nog niet of ik de kleine trailer mee kan nemen. Ik twijfel ook wat ik moet doen. Denk dat ik hooibalen voorin leg zodat ze niet naar voren kan. Pony kent verder ook niets dus weet ook nog niet hoe het zit met vaststaan...

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 13:41

Een kleine ponytrailer is geen oplossing want er gaat ook nog een D pony mee...
Los zetten dus is ook geen optie omdat de andere pony er ook in staat.
Toch maar eens kijken hoe het werkt met strobalen.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:57

Wat ik laatst deed is voor de stang waar de pony met z'n hoofd zit een pallet vastmaken aan de stangen, zo kunnen ze er niet met hun hoofd onderdoor komen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:03

Denk ook om de veiligheid, balen hebben touwtjes waar ze met hun benen doorheen kunnen steken, dus touwtjes naar boven en meerdere balen op elkaar zodat hij er niet met z'n benen op/tussen kan komen.
Je kan hem wel los zetten als je de balen aan twee kanten recht en hoog opstapelt, wel alles heel goed klem zetten.

Romeetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:00

Wij hebben ook altijd nog een touw ertussen gespannen. En heel soms voor de zekerheid een hooibaaltje maar die hangen we wel erg strak op zodat ze er zeker niet aan kan blijven haken.

Mijn vader heeft sinds kort een soort minicameratje opgehangen zodat we in de auto kunnen zien wat ze doet best grappig om te zien :)

Teats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:43

Ik zou inderdaad wel een stel balen gebruiken. :D