Registreren shetlander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quilfa

Registreren shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 14:17

Hoi bokt!

Ik had even een vraagje, mijn shet is nog niet gechipt oid en dat wil ik nu gaan regelen.
Kan iemand me vertellen hoe dit in zijn werk gaat vanuit het shetland stamboek en is het handiger om het via de dierenpraktijk hier te doen of kan het ook echt vanuit het NSPS?

Kan iemand me hier iets meer over duidelijk maken en hoe dit in zijn werk gaat? Kon er wel wat dingetjes over vinden maar niet echt duidelijk hoe dit in zijn werk gaat.

Hij is trouwens 1 jaar en de naam van de vader moet ik nog opvragen, de naam van de moeder weet ik wel, moet ik van die ook nog nummers opvragen oid?

Sorry, ben hier echt een leek in :+

Keet

Re: Registreren shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:19

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 14:24

Ja dat kan ik lezen, maar ik doel meer op uitleg hoe het in zn werk gaat en wat of wie ik moet bellen enz..

Dus zeg maar iemand die me uit kan leggen wat er allemaal moet en gaat gebeuren

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:31

Citaat:
Wat moet u doen

Wilt u een pony laten chippen dan kunt u een afspraak maken met de paspoortconsulent in uw regio. Zodra de pony gechipt is moet u rekening houden met een verwerkingstijd van ongeveer 4 weken.
De paspoortconsulenten hebben allen hun eigen regio. In het menu 'Contact' kunt u vinden welke paspoortconsulent er in uw postcodegebied werkzaam is en vindt u de daarbij behorende contactgegevens.

Veulens waarvan wel een afstamming bekend is, kunnen ook als I&R geregistreerd worden. Dit dient dan te worden vermeld op het roze geboortebericht, anders wordt de veulenregistratie volledig met afstamming verwerkt. Wanneer het stamboekkantoor een geboortebericht ontvangt met de aanvraag tot I&R-registratie zal deze verwerkt worden en zal er een factuur naar de aanvrager worden gestuurd. Het chipformulier wordt verstrekt aan de paspoortconsulent in uw regio. Deze persoon zal contact met u opnemen om een afspraak te maken wanneer hij het veulen kan komen chippen. Het veulen dient hiervoor minimaal twee maanden oud te zijn (op jongere leeftijd is het spierweefsel vaak nog te slap om de chip te laten inkapselen). De paspoortconsulent controleert het veulen middels de gegevens die op het chipformulier staan vermeld. Op het stamboekkantoor wordt een paspoort gemaakt aan de hand van dit formulier. Dit paspoort wordt daarna naar u toegezonden. Gemiddeld duurt het, vanaf het moment van chippen, ongeveer vier weken voordat het paspoort aan u verzonden kan worden.

Als u geen lid bent van het stamboek en/of uw veulen is geboren uit een niet geregistreerde dekking kunt u gebruik maken van het aanmeldformulier dat u kunt downloaden. Klik hier voor het formulier.
Voor leden wordt met gebruik van dit formulier de afstamming aan moederszijde geregistreerd wanneer de moeder is ingeschreven in Stamboek, Veulenboek, Registerboek of Bijsectie. Het veulen wordt dan ook in de Bijsectie geregistreerd.

http://www.shetlandponystamboek.nl/Stam ... fault.aspx
In de laatste alinea staat "klik hier" dan krijg je een formulier wat je in moet vullen en op moet sturen.
Via de website van het stamboek kan je het nummer van je regioconsulent opvragen zodat je die kan bellen om te chippen.

Duidelijker voorgekauwd dan dit kan je het bijna niet krijgen.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 19:44

Nou breekt m'n klomp.

Ik bel het NSPS op met de vraag of mijn veulen op de een of andere manier nog geregistreerd kan worden.
Geen dekbon, hengst wel papier maar niet een ggd, moeder in het veulenboek (sept veegdag opname).
Nee, had ik helemaal niks aan en kon ik niks mee doen.

En hieruit blijkt dat ze in het bijsectie register kan.
Dan ga ik gelijk dat formulier maar invullen!

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 23:00

Ik hoop dat ze je een beetje snel helpen. M'n vriendin en ik hebben 2 jaar moeten wachten, bellen en mailen totdat er eindelijk een chipper kwam. Want iedere keer kwamen ze hun afspraken niet na. Erg slordig.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 01:23

In geval van Hagar_Helga. Jouw veulen kan inderdaad geregistreerd worden in de bijsectie. :j Moederskant krijg je wel op papier van het veulen maar vaders kant dan niet omdat die niet ggk is.
Uiteraard wel belangrijk als veulen ter zijner tijd gechipt wordt, dat die nog aan de voet van de moeder loopt. Dus niet afspenen voordat die gechipt is.