Ik heb een paar vragen waar ik graag antwoord op wil: 1. Kijk, ik heb sinds kort een vzshetje. Ze is nu 1,5 jaar oud en n og heel zwak en klein. Zou ze nog veel kunnen groeien, denken jullie? 2. Hoe maak je een pony sterk, want vd is geen optie, ze kan geen jambette, als je haar hoeven krabt stort ze neer. Heeft dus geen evenwicht. Wat doe je hier tegen? Als je zachtjes op haar rug drukt, voel je haar botjes al helemaal wegduiken! 3. Hebben jullie nog een uitgebreid schematisch/ gewoon een uitleg wat je op welke dag kunt doen om een pony verkeersmak te maken? We zijn al met haar wezen stappen, het ging redelijk goed, ze staat aan een weg waar dagelijks tractors langskomen, maar er kwamen veel mensen om haar heen staan en toen ging ze bokken en bijten. Kan iemand echt uitleggen van: Dag 1. Lopen, enz. En we rijden nog neit op der omdat ze zo klein en kwetsbaar is, dus het gaat nu alleen om eht lopen. 4. Ik maak een serie. heeft iemand misschien een id voor het verhaaltje? Je kunt iets leuks winnen als je de serie een leuke opzet geeft. Sorry dat ik meerdere dingen onder dit topic zet, maar ze moesten even bij elkaar en ik vind het verkeersmak maken het belangrijkste. Oja en ze staat alleen bij een huis en er zijn niet veel andere paarden in de buurt! En we verzorgen haar met zen 2 en is een pony van oude mensen xxx alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Apple op 30-06-12 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:topic gesplitst voor de duidelijkheid
Zorgen dat je shet goed aan de hulpen staat, als ruiter of als lopende begeleider maakt niet uit. En dan zorgen dat ze nooit de afstand kunnen vergroten tot hun object van angst. Als ze niet aan de kant kunnen herinneren ze het zich niet als iets engs, als ze wel weg kunnen met hun benen onthouden ze het! Dus op de plaats houden, hoofd in richting van enge laten en evt nog een pasje in de richting doen en ze worden stukje bij beetje stoerder. Krijgen ze de kans om ervoor weg te lopen dan worden ze steeds banger!
Ik heb gezien de hoeveelheid vragen het topic even gesplitst en daarnaast verplaatst naar een forum waar mensen je meer gericht antwoord kunnen geven. Op dit moment rij je niet op de shet dus het is geen rijtechnisch probleem.
Ze is pas anderhalf. Ze wordt vanzelf sterker als ze ouder wordt. Wat dat betreft ga ik mee met Pentax, als je nog 2 jaar wacht dan is er niets meer aan de hand.
friesiszwart
ik zou de pony met niet meer dan poetsen en tutten bekend maken. Voetjes uitkrabben kan je aanleren, vraag steeds even het voetje op te tillen en zet deze vrij vlot weer neer. voor de pony omvalt dus, dit kan je langzaam uitbreiden.
Verder vind ik de shet veel te jong om nog iets mee te doen verder, lekker laten uitgroeien en beginnen op een leeftijd van 3 jaar met beleren.
lekker in de wei zetten, zo hebben mijn vzshetjes het ook geleerd, van veulen af aan, lang de weg gezet. tractors motors auto fietsers wandelaars. alles kwam er langs. kan nu gerust lang de snelweg lopen. en de pony kijkt niet meer op.