Goede eczeemdeken voor mini, wie o wie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Goede eczeemdeken voor mini, wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:20

Mijn mini blijkt sinds kort toch wat last te hebben van wat eczeem.

Nu ben ik op zoek naar een goede eczeem deken in de juiste maat en dat lijkt nog geen makkie te zijn.
Bucas geprobeerd, maar helaas geen goede maat in te krijgen.

Nu wil ik eigenlijk niet zo'n bruine versie die je over het hoofd moet aantrekken, daar heb ik zelf geen fijne ervaringen mee bij mijn andere paard... dus ik zoek gestaagd verder.

Nu kwam ik deze deken tegen, wie heeft er ervaringen met deze deken ?
Is hij fijnmazig genoeg om ook de kleinste rotmugjes buiten de deur te houden ? en hoe is de pasvorm ?
Of heeft iemand nog een ander goed alternatief ?

Deken moet maat 118/120 zijn, en dat is in veel gevallen net een maat die er niet tussen staat.

Afbeelding
http://www.nikahorseproducts.nl/catalog ... cts_id=332

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:32

Alle eczeemdekens moeten over het hoof aangetrokken worden, behalve de RSIH. En die is natuurlijk niet in die kleine maatjes te krijgen ;)
Een vliegendeken zou ik niet doen voor een paardje met eczeem, daar prikken de mugjes gewoon doorheen.

Je kan evt met zo'n eczeemdeken er een rits voorin zetten, dat heb ik bij een oude van mij (voor mijn Fries) ook gedaan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 12:37

dat is niet waar nadita, Mijn rijpaard & nog een rijpaard op het land heeft vrij snel last van exczeem en heeft de bucas buzz off full neck en de rambo variant en beide dekens voldoen prima voor de eczeem.
Enkel helaas niet in de maat 118 te krijgen.
125 valt te groot en de 110 te klein.

Rits inzetten kan eventueel ook nog, maar voorkeur gaat uit naar ander model gelijk aan bovenstaand iets.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:41

Happinez schreef:
dat is niet waar nadita, Mijn rijpaard & nog een rijpaard op het land heeft vrij snel last van exczeem en heeft de bucas buzz off full neck en de rambo variant en beide dekens voldoen prima voor de eczeem.
Enkel helaas niet in de maat 118 te krijgen.
125 valt te groot en de 110 te klein.

Rits inzetten kan eventueel ook nog, maar voorkeur gaat uit naar ander model gelijk aan bovenstaand iets.

Maar de Bucas Buzz of is geen eczeemdeken, maar een vliegendeken ;) Voor veel eczemers is zo'n vliegendeken (ivm met de maaswijdte van de stof) niet genoeg. Voor mijn Fries ook niet, met licht ZE. Die moet de hals echt goed bedekt hebben... Hij draagt een Ivanhoe of een RSIH.

riekje38

Re: Goede eczeemdeken voor mini, wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:13

Dure maar heel goede optie, op maat gemaakte seacell van Pfiff.

xSCWx

Re: Goede eczeemdeken voor mini, wie o wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:15

Je kan even een belletje geven naar de Shetlander shop in leiden, zij heeft ook mini maatjes. Ik weet zeker dat zij je kan helpen! (shetlanderhoek.nl of ook wel horseshop de-bles.nl )

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:21

zou je mischien een slinky kunnen proberen? in combinatie met een vliegendeken zonder hals? een kennisje van mij heeft een slinky voor haar exceem paardje, die vliegendekens met hals zakken meestal tot halverwege de nek, waardoor er nog een hele stuk hals en juist de oortjes en kruin tevoorschijn komen, zij gebruikt nu een slinky, dit zit strak om z,n hoofdje waardoor het nergens blijft haken ergens achter en die rot knutten prikken er niet doorheen. dus mocht je dan bv regenachtig weer hebben, met af en toe grijze windstille periodes(waarin ze juist op jacht gaan) dan kun je bv een regendekentje op doen, slinky eronder en dan heeft ie toch bescherming.