wij hadden op stal waar ik met mijn tinker diablo staat een paar drachtige shteland merries staan van de eigenaar van de stal zelf.
werd ik maandag 28 mei opgebeld of we een pleegkind wilde opvoeden.
ik had echt zoiets van een pleegkind en hij vroeg of ik en me moeder naar stal wilde komen.
we gingen naar stal toe en hoorde dus dat er 2 uur eerder een shetland merrie aan het bevallen was op het land en dat het fout was gegaan.
het veulen bleek dus met zijn hoofd niet goed te liggen en de merrie haar darmen had uitgeperst en heel zwak was.
dierenarts erbij en bleek dus dat het veulen de binnenkant van de merrie had kapot getrapt omdat hij het benauwd had.
de merrie heb de dierenarts terplekke laten inslapen en het veulen met een keizersnee ter wereld gebracht.
hget veulen was zo verzwakt dat ze haar het water en opvrijven tot leven hebben gekregen.
hij was buiten westen.
de eigenaar van de stal waar dus ook de merrie van was heb het veulen aan mij gegeven om op te voeden en ik mag haar houden.
omdat ik tijd zat heb en geen werk heb dacht hij gelik aan mij en omdat k het geweldig vind dat ik staks een veulen heb die mij als haar mama ziet.
betere band kan je niet opbouwen met een veulen
ze staat nu aan huis en ze krijg om de 2 uur de fles dag en nacht.
we hebben haar ANGEL genoemd omdat ze toch veel geluk heb gehad terwel ze toch haar mama kwijt is.
ze is super lief echt een schatje.
het is een prachtig mooi vosbonte merrie veulen

hier is ze 3 uur oud op.

1 dag oud

ben zo blij dat ik haar mag houden.