Ik zal in het onderstaande even uitleggen waar ik mee zit.
Bij mijn paarden horen ook een aantal verzorgpony's waaronder shetlander Pino die deze zomer zo ongeveer 3,5 word.
Ik ben dan 3 jaar aanwezig op die stal en ken haar vanaf bijna begin af aan.
Zij is origineel van de buurman (broer eigenaar stallen) en ik zorg ook al 3 jaar voor haar.
Ze staat emotioneel ook heel dicht bij mij.
Vorig jaar is ze voor het eerst gedekt.
Vorige week is ze opgevoeld door de VA en die zei dat het nog best een maand of anderhalf kon duren.
Ik zat er nog aan te denken om een paar mooie foto's te schieten voor KITP en een topic te maken.
Het mocht niet zo zijn..
Vrijdagavond was ik haar aan het verzorgen en toen viel op dat haar uier al een beetje ging hangen.
Niks bijzonders verder dachten wij dus, nog geen reden om een tentje in de wei te bouwen

Gisterenochtend wou ik gaan rijden en ik zag haar wel maar niks liggen, ze stond op afstand.
Toen een vriendin haar pony ging halen belde ze me terug de wei op want Pino had een veulen.
Ik op mijn hardst er naartoe gerend en bij aankomst was het veulen dood.
We zijn op zoek gegaan naar een nageboorte want Pino leek ook niet goed en zij ging even boven alles.
Uiteindelijk in het midden van de wei gevonden gelukkig en Pino stond rechts in de hoek met haar dode veulen.
Het was ook duidelijk dat het veulen geleefd had, ze was helemaal gaaf en kurkdroog.
Geen zichtbare verwondingen en een mooi merrietje.
HEt blijft dus een raadsel hoe ze gestorven is.
Ik heb haar opgetild en de wei mee uit genomen en weg gelegd.
Daarna Pino bekeken, die was verder op wat ronddwalen in de wei en een overlopende uier na helemaal in orde.
Wij haar meegenomen naar de buurman en het verhaal verteld.
Natuurlijk waren we zichtbaar overstuur.
HIj leek lichtelijk geschokt en vond het wel erg en ik durf met recht te zeggen dat dat is omdat hij een klein hoopje geld mist nu.
Nu vroeg iemand anders van gaan jullie het opnieuw proberen en eerste reactie van de boer was, nee denk dat ik haar dan al verkocht heb.
Tsja tis en blijven handelaren, het is een heel aardige man maar als het om geld gaat...
Om een lang verhaal kort te maken, hij wil haar dus verkopen omdat ze dit jaar geen "geld" voor hem opleverd.
Ik heb ook altijd geroepen dat als ze eruit zou moeten ik haar zou kopen omdat ik juist met haar zoveel op heb.
Toen zou hij dat nog niet doen want als ze drachtig zou worden had hij er nog wat aan.
Ze is de perfecte aanvulling op de wei bij de rest en we zijn er altijd intensief mee bezig.
De handelaar kent mij ook goed en weet maar al te goed dat Pino "heilig" is voor mij en een paar anderen.
Dus als ik daadwerkelijk naar haar vraagprjs ga vragen ben ik bang dat ondanks hij mij goed kent, hij veel gaat vragen.
Teveel voor deze tijden.. laat ik het zo zeggen.
Dus wat zouden jullie geven voor een 3 jarige shetlandermerrie, zonder enig stamboekpapier met alleen een paspoort dus.
Ze is bont, in haar geval 4 witte benen en een grote vlek op haar kont.
Ik heb best wel wat weet van prijzen mar ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken omdat zowel pony als mens dichtbij staan.
Kunnen jullie adviseren?
Ja het is een lang verhaal dat weet ik, en uiteindelijk moest ik het ook een beetje kwijt dus dank voor het lezen.
Maar ik kon zo zelf het beste beeld geven hoe het in elkaar steekt.
Hieronder een foto van Pino, niet de allerbeste maar deze was degene uit de reeks waarop je haar aftekening het beste kon zien.