premie keuringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loran_Nolen

premie keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 16:39

Misschien kijk ik er wel overheen, maar kon zelfs op de nsps-site niet mijn antwoord vinden.

Mijn shetje wil ik mee laten doen in de keuringen, alleen kan niet vinden waar en voor wanneer ik hem moet opgeven.
Is dit ook voor een 'bijna' enter een vaste locatie/data..
Of maakt het niets uit?
Zag nl. wel premie keuringen op de site staan (halfweg aug. dit jaar in Winschoten), en ook 1 hier paar km. vandaan.
Alleen kan nergens vinden hoe ik hem kan opgeven.

Weet iemand dit??

Ben nl. al flink aan het oefenen met hem..
En hij verliest nu ook goed zijn dikke vacht, met plukken haal ik er best wel veel uit, en meneer geniet er zichtbaar van..
Alleen heeft hij zijn hals en kont kaal geschuurd (denk warmte, kan niets anders vinden nl. qua oorzaak).

Wie (Dennis??) kan me hierbij helpen?

Ohja, nog een vraag!!
Op de site staat dat er een voorbrenger en een ander persoon in de ring staat (met zweep).
Is dit echt nodig??
Mijn hengstje kent nu op commando stap, draf en met 1 alleen naast hem toont hij veel mooier en beter, dan wanneer er iemand met een zweep bij staat/meeloopt.
Daar wordt hij vrij druk van, en loopt korter, maakt de passen niet goed af.
Liefst zou ik alleen met de hem de ring in gaan, omdat ik weet dat hij zich dan beter toont/laat zien, is een 2de persoon echt nodig, dan moeten we daar nog flink mee aan de slag...

Polly
Moderator Algemeen

Re: premie keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 17:48

Is hij/zij ingeschreven bij het NSPS?
Je noemt Dennis al in je post, waarom stuur je haar geen PB weet zeker dat ze je wil helpen.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 18:16

Ja, hij heeft nsps paspoort, veulenboek etc. erbij
Staat op mijn naam etc. Dus dat is klaar.
Vorig jaar heeft hij met de fokker zijn veulenkeuring gelopen..

Voor mij is dit voor nsps de eerste keer/ervaring..

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:18

Ben je ook wel lid van het stamboek?

Opgeven kan ook pas in de aanloop van de premiekeuring, daar is het nu nog veel te vroeg voor. Tegen die tijd kan je opgeven bij de secretaris van de fokvereniging waar jij bij hoort :) Die kan je hier vinden: http://www.nsps.nl/Contact/Fokverenigin ... fault.aspx

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 20:09

Heb me wel aangemeld, maar nog niets gehoord...
Is al een tijdje geleden..

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:32

Zou dan als eerste achter lidmaatschap van het stamboek aan gaan. ;)
Verders moet je ook lid zijn van de fokvereniging van jouw regio.
Kan het stamboek je meer over vertellen bij welke fokvereniging je precies moet wezen. Via de fokvereniging krijg je dan vanzelf de uitnodiging om je op te geven voor de premiekeuring.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:47

ik was alleen lid van het nsps, niet van de fokvereniging...

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:53

Volgens mij kan dat verschillen per fokvereniging, hoef je niet bij elke vereniging perse lid te zijn ;)
Moet je dus bij je eigen fokvereniging even navragen hoe dat zit.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:55

Zal dan inderdaad verschillen per fokvereniging, hier moet je namelijk wel lid zijn als je mee wilt doen aan de premiekeuring.

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:31

Voor de eerste keer voorbrengen hoef je zeker niet bang te zijn. Afgelopen jaar was de eerste keer ik dat ik mijn pony voorbracht. Als je vragen heb, willen ze je altijd wel helpen. De ringmeester gaf mij ook een seintje wanneer ik het 'gebouw' in mocht omdat mijn twenter hengst buiten moest blijven.

Ze raden je altijd aan om met z'n tweeën voor te brengen maar als je pony beter loopt zonder voorbrenger dan is het misschien handiger om het in je eentje te doen.
Mijn pony gaat ook overhaast lopen als de gene met de zweep te dicht bij hem in de buurt komt maar dan moet die gene meer afstand houden. Daar hebben wij op geoefend en afgelopen jaar ging het heel erg goed. Mijn pony is bijna 3 en gaat dit jaar naar de stamboekopname dus ik kan ook weer gaan oefenen :D

Je kunt Dennis (Ciska) een pb-tje sturen. Ze heeft veel ervaring met het voorbrengen van shetters.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:18

Dat hele voorbrengen is zo'n makkie nog niet. Ik wilde in 2010 voor het eerst naar een keuring en gelijk naar de premiekeuring. Gelukkig kon ik toen geen vervoer regelen, anders had ik gelijk het papier van mijn 1e premie KROON merrie verpest ;)
Vorig jaar zijn we naar verschillende fokdagen geweest, iedere keer achteraan ( :D ) maar wel een hele hoop geleerd en ook wijs geweest om mijn 1e premie merrie niet voor te brengen op de premiekeuring.

Verder inderdaad eerst achter het lidmaatschap bij het NSPS aan. Dan kijken bij welke fokvereniging je hoort. Toen ik me aangemeld had dat jaar, moest ik er zelf achteraan om ponys op te geven voor de premiekeuring. Niemand die mij een brief/mailtje had gestuurd. Dus dat zou je ook nog in de gaten moeten houden tegen die tijd.

Ik zie dat je een E-tje hebt, dus van 2011. Laat hem maar lekker schuren, die vacht moet er toch een keer vanaf komen. Zolang hij zijn manen en staart maar niet kappot schuurt, dan moet je je ergere zorgen gaan maken.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 22:23

@ Desa..
Nee manen en staart zijn nog mooi vol..
Echt een kale plek net boven de staart, en onder bij de borst i het echt kaal..
Ik pluk hem nu dagelijks, en ik zie hem gewoon genieten.. En een haar wat eraf komt...

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:26

Uit je profiel maak ik op dat je waarschijnlijk in mijn fokgebied Groningen woont. Als dit klopt wil ik je wel op de hoogte houden, en kan ik waarschijnlijk ook wel voorbreng hulp / advies voor je regelen.

Lidmaatschap Nsps is wel vereist, Groningen heeft geen "echt" lidmaatschap, je kunt je per mail wel even aanmelden bij het secretariaat.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 00:13

fiona1 schreef:
Uit je profiel maak ik op dat je waarschijnlijk in mijn fokgebied Groningen woont. Als dit klopt wil ik je wel op de hoogte houden, en kan ik waarschijnlijk ook wel voorbreng hulp / advies voor je regelen.

Lidmaatschap Nsps is wel vereist, Groningen heeft geen "echt" lidmaatschap, je kunt je per mail wel even aanmelden bij het secretariaat.

Klopt, woon in Westerlee..
Zou wel erg fijn zijn..
Ga snel achter nsps etc. aan..

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:49

Is het voor de stamboekopname nodig dat ze volledig ''onthaard'' :P zijn.. Ik wil mij merrie namelijk ook heen brengen maar zij beschikt op dit moment nog over een volledige teddyvacht en ik heb nog maar 3 weken..

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 18:54

Nee, lekker behaard laten, scheren wordt absoluut niet gewaardeerd.