Keuringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellenoord1

Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 16:42

Wij hebben op school een cursus over paarden keuringen. We volgen dan 6 lessen en dan proberen ze je wat te leren over hoe je een paard moet beoordelen.

Alleen nu moeten wij onze eigen pony gaan beoordelen op z'n bouw. Ik ben al druk bezig met zoeken naar hoe ik de punten telling moet doen, en de strafpunten.
Heeft een van jullie misschien een idee hoe je dat moet doen?
Ik heb z'n invul formulier over het beoordelen van springen en dressuur paarden. Ik gebruik het formulier voor dressuur paarden voor me shetlander. Kan iemand me uit leggen hoeveel punten de
a waard is en aantal straf punten.
b waard is en aantal straf punten.
c waard is en aantal straf punten.
d waard is en aantal straf punten.
e waard is en aantal straf punten.
f waard is en aantal straf punten.
g waard is en aantal straf punten.
h waard is en aantal straf punten.
i waard is en aantal straf punten.

Alvast bedankt voor uw hulp!
Groetjes Ellen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:53

Hebben ze dan op die opleiding niet uitgelegd dat je een shet niet kan beoordelen naar dressuur of springpaarden maatstaven? Of dat je uberhaupt een shet niet met een 'groot paard' kan vergelijken? :=

Waarom niet gewoon de rasstandaard van de shetlander gebruiken en hem aan de hand daarvan beoordelen?

ellenoord1

Re: Keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 22:07

Haha ja zo... Maar ik moet het met een shet beoordelen dus heeft iemand idee over punten telling en strafpunten?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:43

ellenoord1 schreef:
Haha ja zo... Maar ik moet het met een shet beoordelen dus heeft iemand idee over punten telling en strafpunten?

Ja dat je een shet wil beoordelen dat begrijp ik.

Dus was, en is mijn vraag nog steeds: waarom dan geen keuringsstandaard voor shetten gebruiken?

ellenoord1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 15:24

Hoe kan je zn keuring standaard dan vindeN(ik heb gren evaring en snap er nog niks van) :$

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:56

Bij het NSPS worden ze volgens een bepaald formulier liniair gescoord voor de stamboek opname.

Hier een voorbeeld van het formulier van mijn jonge ruin. Hij werd een paar maanden hier na Noord-Hollands kampioen met een 1e premie.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HZRYMDC.jpg