Ik zou sowieso even met de eigenaar overleggen of je ze wel mag voeren Shetlanders hebben eigenlijk niet zo heel erg veel voer nodig
AnoukWelsh
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-12 17:36
.
Laatst bijgewerkt door AnoukWelsh op 20-07-24 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
welshfan97
Geplaatst: 14-02-12 17:37
meestal hebben die pony's genoeg aan het gras uit de wei. en misschien kun je zelf een keer de stal uitmesten. misschien kun je wortels kopen, dat is een stuk goedkoper dan voer. (niet in de super markt halen hè, gewoon bij een boer in de buurt)
Flynn00
Geplaatst: 14-02-12 17:37
ik heb een shet half moeten inrijden. dit ging letterlijk met vallen en opstaan. ik ging erop zitten, spoorde aan en huppakee daar ging ik door de lucht. na een HALF JAAR kon ik er pas op zitten zonder er af te vliegen! ik heb het zo gedaan: laat iemand de shet vast houden en ga er op zitten. geef een heeel zacht schopje met je voeten(of druk je benen aan) en bij elke stap belonen. als je pony ervandoor schiet heeft die vriendin hem vast. en heel vaak er gewoon op gaan zitten zonder iets te doen. (borstelen ofzo) ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Keet
Geplaatst: 14-02-12 17:38
Een voerschepje per dag is véél te veel. Je gaat toch niet zomaar andermans paarden voeren zonder overleg? Weet je wel hoe dood ziek ponys kunnen worden van teveel voer? Absoluut niet meer voeren zonder overleg.
Dat jullie hem nooit zien is natuurlijk erg vervelend, maar dan moet je niet dergelijke dingen gaan doen. Hang een briefje aan het hek of hij contact met jullie wil opnemen. Of vraag in de buurt of iemand weet waar hij woont en ga dan even langs.
Ik weet ook niet precies hoe groot de shetjes zijn, maar als jullie er zelf op willen, moeten ze wel aardig groot zijn voor iemand van 13. Misschien eerst gewoon een band opbouwen en daarna wel weer verder zien. Ik denk ook niet dat het slim is om er maar op te gaan zitten en dan zien wat ie doet. Je kunt ze beter eerst stemcommando's leren (stap, draf, galop), daarna erop gaan en dan steeds bij je commando de hulp erbij geven.
Het bijvoeren hoeft ook niet, tenzij ze écht veel te weinig krijgen. Maar ik denk dat dat met shetjes wel mee valt.
Ik denk dat jullie het beste de stal eens flink moeten uitmesten, en misschien kan een van jullie vaders wel de stal wat meer fatsoeneren. Voer is opzich niet nodig als ze gewoon op goed gewicht zijn! Pony's kunnen er ziek van worden ja.. maar van een voerschepje (en dan ga ik dus uit van een klein schepje van een halve kilo, en geen grote van een kilo!) per dag is echt niet dodelijk als ze niet bevangen zijn, maar het is misschien niet nodig)
Met het rijden zal ik voorlopig even stoppen. Kans is groot dat jullie te groot zijn
144 bellen is inderdaad een optie, maar ik snap dat jullie ze niet kwijt willen. Maar als jullie de verantwoordelijkheid niet nemen om de stal netjes bij te houden qua mesten en onderhoud, dan denk ik dat de shetlanders beter af zijn bij een ander adres.
Pas was een soortgelijk topic op bokt. Uiteindelijk resultaat een furieuze eigenaar omdat de meisjes ongevraagd ponies voerden en berichten de wereld in stuurden dat de pony mishandeld zou worden. Terwijl dit dus in het geheel niet waar was.
Pas dus erg op met dit soort topics en adviesen geven aan ts!
Dit zijn niet jullie ponies. Dus dat jullie ze hebben "gekregen" klopt dus al niet
Uryanne, kan me dat topic inderdaad herinneren. Meisje had gelukkig haar excuus aangeboden
Ik zou dus met de eigenaar overleggen. Verder ben ik benieuwd hoe oud ze zijn "(de shets) en hoe lang jullie zijn. Want het is natuurlijk allemaal nieuw voor de shetjes
144 bellen wordt wel erg snel aangeraden om te bellen. Misschien kunnen jullie een volwassene die een beetje oog op paarden heeft vragen een keer te gaan kijken?
AnoukWelsh
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 17:15
.
Laatst bijgewerkt door AnoukWelsh op 20-07-24 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Een handje brok is voldoende hoor! Als er niet zoveel gras staat kan je beter hooi bij voeren..
Kunnen jullie ouders niet meebetalen aan bijvoorbeeld stro en hooi zodat jullie het een beetje kunnen betalen?
capopjekop
Geplaatst: 15-02-12 17:19
Oke lekker makkelijk. En hebben jullie ze ook geaccepteerd dan? Hij kan wel zeggen dat hij ze afgegeven heeft maar als jullie dat niet hebben geaccepteerd moet ie op een andere manier van de diertjes afkomen.
AnoukWelsh
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 17:20
.
Laatst bijgewerkt door AnoukWelsh op 20-07-24 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Mastrootje
Geplaatst: 15-02-12 17:22
Zou de foto wat groter maken. en van een ander opzicht maken, ze lijken wat te dik als ik het zo zie.
AnoukWelsh
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-12 17:29
.
Laatst bijgewerkt door AnoukWelsh op 29-07-24 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt