Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
probabeest schreef:normaal zouden zijn ouders dan al in zijn paspoort moeten staan.
mocht de fokker het nog weten zou aan de hand van DNA onderzoek misschien nog wat gedaan kunnen worden.
springfling is idd ook erg leuk!
als je lid bent van het nmprs en je paardje is opgenomen in het stamboek kan je ook met de show van het stamboek mee doen.
probabeest schreef:mocht een van de ouders bekend zijn dan nog zal het de vraag zijn of er belangstelling is voor een hengst waar de afstamming maar voor de helft bekend van is.....
er is zo'n overvloed aan aanbod in hengsten bij het NMPRS dat er denk ik geen vraag zal zijn naar je paardje, om dan al die moeite en kosten te gaan maken zou ik persoonlijk zonde vinden.
waarom niet gewoon castreren en dan lekker mee doen?
ik heb hier ook een ontzettend leuk ruintje lopen, heeft het heel netjes gedaan op de keuringen en shows tot nu toe, echter is van zijn moeder geen afstamming bekend (vader wel, is een superster hengst en moeder is wel in het stamboek opgenomen met een nette 2e premie).
deze heb ik dus ook laten castreren puur omdat hij geen toegevoegde waarde heeft voor het stamboek (als dekhengst) en dit veel makkelijker is, nu kan hij relaxt bij alle andere paarden en kan toch overal aan mee doen.
Meavey schreef:De ouders moeten niet alleen bekend zijn maar ook beide stamboekopgenomen, de moeder moet minstens erop en aan vaderkant minstens 2 generaties op papier, plus DNA moet getest van hem en de ouders.
Onbegonnen werk dus ben ik bang, en erg kostbaar.
Als hij nog jong is 1 of 2 jaar kan je nog met hem naar de keuring in juni, als 3 jarige alleen als ruin.
Meavey schreef:De ouders moeten niet alleen bekend zijn maar ook beide stamboekopgenomen, de moeder moet minstens erop en aan vaderkant minstens 2 generaties op papier, plus DNA moet getest van hem en de ouders.
Onbegonnen werk dus ben ik bang, en erg kostbaar.
Als hij nog jong is 1 of 2 jaar kan je nog met hem naar de keuring in juni, als 3 jarige alleen als ruin.
Meavey schreef:Moeder moet wel op papier komen dus dan moet moeder wel stamboek geregistreerd en opgenomen.