Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Is dit nou de enige foto van de pony in kwestie?
Kun je wat meer en duidelijkere foto's posten van de gehele pony? in zomervacht en in wintervacht?
Dan is ook makkelijker te zien of ze bijv. roan is of niet........
Op de foto lijkt het gewoon een normale vos, verder niets, zie eigenlijk absoluut geen champagne er in. Roze huid met spikkels maakt haar nog geen champagne. Dat hoort volgens mij ook bij appaloosa bijv.
Dennis schreef:Aalstreep van jou merrie is niet donker genoeg voor wildkleur, het is dus countershading.
Haar geschoren kleur is veel donkerder dan die van mijn vos-roan merrie. Dus roan is ze volgens mij ook niet als ik het van deze foto's moet beoordelen.
Gezien de stippels op geslachtsdelen, gestreepte voeten en mensoog kan het idd goed een shet x appie zijn waar dus een effen appaloosa vos uit gekomen is. Dus alleen de appie kenmerken, maar geen stippels op haar lijf.
Dit is een vos-roan:
Nu: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJVRPDPC.jpg
Zomers: http://94.100.114.17/1383550001-1383600 ... _WqKh.jpeg
Als je de wintervacht van mijn merrie opzij veeg zie je dat haar ondervacht helemaal wit is nu terwijl het een gewone vos lijkt.
JoyCiej007 schreef:Dan zouden idd daar de witte haren vandaan kunnen komen. Roan is roan, volgens mij kan een paard niet 'half roan' zijn.
Mijn Welsh A merrie is bruin sabino; sabino zorgt voor veel wit en soms aparte, extreme aftekeningen. ze heeft een héle brede bles en verder ook alle kenmerken van een sabino; 4 witte benen, hoop oplopend in een punt en vrij grillig, een witte buikvlek, een witte kenvlek, mensenogen en wat 'roanering' (dus witte haartjes) bij haar flanken. Daarnaast nog een wit/zilveren strengetje in haar staart.
Maar dat beetje roanering wat zij o.a. bij haar flanken heeft, maakt haar nog geen roan.
Denk dat jou pony dan idd een effen mini appie is.
Mocht je het echt interessant vinden, dan kan via DNA evt. nog haar ouders na getrokken worden.