Reactie andere paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Reactie andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:45

Soms vraag ik me wel eens af wat andere paarden denken als ze een shetlander zien.
Ik stond tot voor kort bij een manege en als ik langs de weilanden van de manegepaarden opliep kwamen er altijd 2 paarden in draf of galop aan en waren zeer geïnteresseerd in mijn shet.
Op zich gaven deze paarden leuke reacties, hoewel sommige paarden mijn shet wel degelijk eng vonden.
Vandaag liep ik richting de hei en kwamen we onderweg 2 paarden tegen. De eerste gaf nauwelijks een reactie, de 2de die sprong op het laatste moment weg.

Wat is dat met shetlanders? :')
Ze ruiken en bewegen toch echt hetzelfde als andere paarden/ pony's. Waarom dan toch die angstreacties?

horses1990

Re: Reactie andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:03

Haha apart, ik heb dat nog nooit meegemaakt. Toen ik mijn haf kocht had ze ook nog nooit een shetlander gezien in haar leven (volgens de vorige eigenaar). Maar ik heb ze meteen de eerste dag bij elkaar gezet en mijn haf was amper geïnteresseerd in die kleine opdonder. Andere paarden bij ons op stal jagen mijn shet wel eens op (kwpner die erachter aan rent en gaat bokken etc.) maar dat lokt mijn shet eigenlijk zelf uit (bijvoorbeeld als de kwpner ligt te rollen, dan rent mijn shet erop af en bijt hem zo in zijn bips) en ik zie het meer als spelen, want mijn shet wordt er ook helemaal opgewonden van haha (zijn staart in de lucht, opengesperde neusgaten) af en toe lijkt het dan wel een arabiertje/welshje <3

MiniLoe

Re: Reactie andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:51

Heb ze nog nooit angstig zien reageren op mn shetlanders, gewoon geintresseerd zoals je met een gewoon vreemd paard hebt ook, wel zijn vaak honden in de war, die zie je twijfelen wat het nou is haha

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:52

Wel is in het bos mee gemaakt , kwamen een groot paard tegen en die schrok zich wezenloos van die ukkies en was ook niet van plan er langs te gaan :')

Hebben toen wel staan lachen met de eigenaaresse.

Maar zie het wel vaker dat grote paarden bang zijn voor shet's , mischien bang dat het paard -eetende kabouters zijn ? :))