Pony/Vee trailertje , ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Pony/Vee trailertje , ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 01:17

Hoihoi,

Zit erover na te denken om een klein veetrailertje erbij te nemen om mijn mini mee te vervoeren.
Heeft iemand ervaring met zo een klein trailertje? En hoe bevalt het?

We hebben wel een grote 2paardstrailer, maar die is echt onhandig voor mijn mini. Hij gaat onder
de stang door, en staat dan gedraait in de punt van de trailer. En vind dat gewoon niet heel veilig
zo dicht bij dat deurtje ook.

Zat te denken aan zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon lekker makkelijk, klein trailertje.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:45

Ik heb sinds 2 jaar zo'n klein vee-trailertje, en mijn shetten van ong. 1m. en 1.03m. passen er perfect in, zelfs samen. Ook met zo'n hekje achterin. Is eigenlijk precies zo'n trailertje als van jou foto, alleen dan een stuk ouder, maar we hebben hem opgeknapt en hij doet 't prima :j ('t is alleen geen Hati)

Helaas heb ik er weinig aan gehad en gebruik ik hem ook nauwelijks; als ik ergens naar toe ga dan gaat vooral nu mijn Welsh A-tje mee van 1.20m. en voor haar is het plafond toch echt wat te laag (ze moet haar hoofd dan laag houden) dus moet ik alsnog steeds een trailer huren. Hier is dus het plan om deze evt. te verkopen en er een iets hogere en grotere voor in de plaats te kopen. Liefst zo'n ponytrailer die iets hoger is. Maar aangezien onze auto maar 1100 kg. max. mag trekken, kan dat nog wel eens lastig worden.

Maar voor de gewone shetten en zeker de kleintjes zoals de jouwe, is het zeker aan te raden!

fiona1

Re: Pony/Vee trailertje , ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:30

Persoonlijk vindt ik het ideale dingen, omdat ze licht en enkelassig zijn kun je ze ook met de hand, afgekoppeld, heel gemakkelijk verplaatsen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:47

Ik heb er zo eentje :) maar dan met een verlengde dissel en een verhoogd plafond :D ben er enorm blij mee :j
Lekker licht, ruim en fijn in gebruik :)

Afbeelding
Heb er een tussenschot in en een dicht achterschot (dus geen hekje maar gewoon een dichte deur)

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:58

@Evelli, heb je ook foto's van de binnenkant? Ben wel nieuwschierig!

Ik zit er ook aan te denken om zo'n trailertje aan te schaffen voor onze shetlander. Wel heb ik nog een sulky die ik dan graag meeneem en zou dus iets moeten bedenken om die ook mee te kunnen nemen.

carinavdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:02

Het is een handige manier om shetten en mini's in te vervoeren.
Heb er namelijk ook een. Dus zeker handig voor jou om te hebben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:06

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:10

De eigenaar van mijn verzorgpaard heeft er eentje te koop.
Vraagprijs en verdere gegevens zou ik na moeten vragen als je interesse hebt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:33

Ik heb een Titan Jelsum, ook een klein trailertje dus, van 1.30 m breed en 1.80 m hoog (binnenmaten). Mijn New Forest merrie van 1.46 m past er met jong veulen aan de voet precies in :) . Na een kleine chirurgische ingreep van de voorstang past ook de recreatie-marathonwagen erin.
Hij moest bij mij door de poort van de tuin passen om in tijden van niet-gebruik als 2e schuur te kunnen dienen, vandaar de keuze voor een kleine trailer.

Omdat ik zolangzamerhand meer buiten de deur ga rijden, wil ik eigenlijk overgaan op een koetstrailer, zodat koets en poown tegelijk mee kunnen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:37

De afstand tussen de stangen in de HATI is bij mij ongeveer 1.20. Dus tussen de voor en achterstangen.
Mijn binnenhoogte is 1.90, maar die is bij het standaard model 1.70.
De binnenbreedte is 1.40.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:04

Evelli schreef:
De afstand tussen de stangen in de HATI is bij mij ongeveer 1.20. Dus tussen de voor en achterstangen.

2.20 m bedoel je, neem ik aan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:06

Nee :n 1.20. Het is een pony trailer :)

Op mijn foto zie je de schroeven waar de stangen zitten. Dat stuk ertussen is 1.20.
Kan het van het weekend nog wel een keer nameten, maar veel meer is het niet.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:15

Ik vind dat hekje wat eng, heb je niet kans dat daar bij een ongeluk of paniek een hoefje klem komt te zitten? Ik zou een dicht paneel veel beter vinden. Misschien kun je er een groot stuk hout tegenaan laten schroeven, of een rubberen mat?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:19

Zwabberen die dingen niet veel sneller dan een gewone 2 paards trailer? Ik vind ze er altijd zo ielig eruit zien, geen idee of dat ook daadwerkelijk is, want ik heb er zelf geen ervaring mee. Het lijkt me wel ideaal als je geen BE hebt.

Zelf vervoer ik mijn shetten gewoon in mijn 2 paardstrailer. Ik heb voor 70 euro 2 ophangsetjes gekocht.Nu kunnen alle stangen lager gezet worden. Als ik dan met mijn welsh weg ga doe ik de stangen weer op de normale hoogte. Echter moet pap ze nog even wat lager zetten, ze zijn nu net te hoog en Hans is er pas onderdoor geschoten :\
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:22

Evelli: dus de ruimte is bij jou breder dan dat hij lang is :D . De lengte bij mijn trailer tussen voorstang en achterstang is (uit mijn hoofd) 1.95 m, voor de aanpassing. Nu zal dat ca 2.05 m zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:29

jowien schreef:
Ik vind dat hekje wat eng, heb je niet kans dat daar bij een ongeluk of paniek een hoefje klem komt te zitten? Ik zou een dicht paneel veel beter vinden. Misschien kun je er een groot stuk hout tegenaan laten schroeven, of een rubberen mat?

Ik heb een dicht paneel ;)
Afbeelding

Zo eentje :)

Capopjekop: nee, ligt enorm stabiel op de weg :) vind het voor de rest erg robuust en stevig :) erg fijn in gebruik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:30

gem schreef:
Evelli: dus de ruimte is bij jou breder dan dat hij lang is :D . De lengte bij mijn trailer tussen voorstang en achterstang is (uit mijn hoofd) 1.95 m, voor de aanpassing. Nu zal dat ca 2.05 m zijn.

Ja, volgens mij wel. Heb hem laatst opgemeten om te kijken of er een bepaalde pony inpaste. Had hem toen op 1.20 gemeten.
Volgens de papieren is hij totaal 1.90 breed. Dus dat klopt dan ook wel ongeveer :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:32

Evelli: :)* bij jou staan ze dus dwars op, nou snap ik het.

(Ik kan ff geen foto's plaatsen van mijn trailertje, ben niet thuis en heb op de laptop geen foto's staan. Overigens is die van mij wel enkelassig, maar heeft dubbele wielen.)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:35

Nee, ze staan niet dwars :n gewoon in de rijrichting. Heb een shetlander en die past er prachtig mooi in :)
Max stokmaat voor deze trailers is ongeveer 1.20/1.25. (stokmaat + 50 cm is de "regel")
Als ik het tussenschot eruit haal, kan ze wel dwars staan :)

Foto was meer als voorbeeld voor het dichte achterschotje wat ik er ook bij heb (voor als ik mijn tussenschot eruit heb)

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:57

Ik heb hem ook gehad. Luxe trailertje in zijn formaat. Ligt lekker achter de auto, alles erop en eraan. Deze trailer komt oorspronkelijk van Marsman geloof ik (ondanks alle andere reclame op de zijkant). Kon mijn marathonwagen vervoeren en 2 pony's meenemen. Hij was iets smal voor mijn pony's, maar ik had geloof ik een anderhalf ponytrailertje (Ik wist niet eens dat dat ook bestond.) Ik had hem als 2 ponytrailer tweedehands gekocht. Ik heb hem aan bontegeweld hier op bokt verkocht. Wij hebben een vrachtwagen, dus hij stond werkloos in de wei.

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:07

Die ziet er inderdaad uit als eentje van Marsman :j

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 13:23

Wat leuk al die reactie's! En wat een mooie trailertjes allemaal!

Ik twijfel wel erg, ik zou ook net als 'capopjekop' :P de stangen kunnen verlagen in onze gewone trailer.
Zit er namelijk ook wel weer mee dat mijn zus een haflinger heeft, en we dus van de zomer wel
regelmatig samen op stap willen. Dus de haf moet ook weer mee soms...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:25

Er gaat zeker geen haflinger in passen :n
Maar je bent van harte welkom om eens naar de trailer te komen kijken, zo ver van Egmond staat hij niet :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 13:31

Evelli: Ja die van jou is echt perfect! Kan ook nog mooi een kar meenemen! Echt super.

Bij mij gaat het om deze combinatie:
Afbeelding

Zoals je ziet echt te groot en hoog is alles voor die kleine :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:34

Dan zou ik gewoon voor een paar tientjes zo'n setje halen. Kun je ten alle tijden met 2 pony's weg en hoeft je niet met 2 wagens en trailers te rijden. Ment je zus ook? Want anders moet je sowieso met 2 wagens weg ivm de menwagens.