Fijne onderdeken voor grote maat Shetlander gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Fijne onderdeken voor grote maat Shetlander gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 11:20

Omdat ik dit jaar voor het eerst mijn Shetlander een 2e keer ga scheren in december ben ik op zoek naar een fijne onderdeken.

Ik heb nu de Amigo Turnout Heavy van 300 gram, met hals. Deed er in het begin toen hij net geschoren was (okt) bij koude nachten een fleecedeken onder maar die gaat schuiven en trekt strak op de schoft. Niet prettig dus. Op dit moment is zijn vacht alweer voldoende aangegroeid om het niet koude te hebben onder zn huidige deken. Maar als ik in december weer ga scheren vind ik 300 gram met zo'n kort vachtje en lage temperaturen echt te weinig. Dus nu de vraag, wat is een fijne onderdeken in maatje 125/130 (onderlengte) van ongev. 200 gram? Vrijwel alle onderdekens die ik zie zijn alleen in paardenmaat. Kan ik gewoon niet goed zoeken, of leggen jullie er een 'gewone' staldeken onder? En moet ik het dus in die hoek zoeken? Help!

Buckje

Re: Fijne onderdeken voor grote maat Shetlander gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:19

Je kunt ook gewoon een bucas winterdeken erbij kopen van 200 gram en die eronder doen. Mijn ervaring is is dat dat beter werkt. En anders kun je de amigo staldeken erbij kopen... paardendrogist heeft ze.

Mijn mini is gister geschoren staat onder winterdeken 370 met hals van rhino en een amigo 200 grams buitendeken eronder.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 13:41

maar dan heb je dus eigenlijk 2 'volledige' dekens op elkaar liggen. Gaat dat niet schuiven, en dan heb je 4 buiksingels, gespen en bilkoorden om je pony hangen. Werkt dat wel prettig?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:37

Dennis liep eerst ook met meerdere 150/200 grams dekens over elkaar heen. Vaak een stal deken en daar overheen een gevoerde winterdeken.

Laatste scheer jaar heeft hij alleen een 370 grams staldeken gehad (was uit al z'n andere dekens gegroeid) en daar ging een regendeken overheen als hij naar buiten ging.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:45

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:48

SMP-->EA -GZ-RP

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 22:10

Freya schreef:
SMP-->EA -GZ-RP

Ik ben niet specifiek op zoek naar zo'n deken, was meer benieuwd naar ervaringen en ik geloof niet dat mensen mogen reageren op EA ? En heb het in SMP geplaatst omdat daar toch de meeste ervaringsdeskundigen zitten wat betreft Shetlandpony's.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:54

Eliine,

begrijpelijk, ivm de specifieke vraag, plaats ik hem toch terug naar SMP

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:32

Mijn ervaring met dubbele dekens, singels en bilkoorden is dat het nogal eens wil gaan schuiven en vaak knelt op de schoft.
Kun je geen extra laagje in je deken maken? Bijv van een dekbed (een onderdeken is hetzelfde idee).
Zo heeft m'n moeder een keer een heerlijk dikke winterdeken geknutseld voor Jolly :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 17:35

handig zo'n handige moeder! Ik vrees dat ik die niet heb :Y) Punt is, straks in het voorjaar is het weer prettig om alleen zn huidige deken om te kunnen doen. Ik denk dat ik even in de ruitersportzaak hier ga informeren naar die BR deken. Die ziet er wel prettig uit :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:59

ik heb vorig jaar een onderdeken laten maken, deze was onderaan iets korter zodat de outdoordeken er mooi overheen viel :j
Gewoon laten maken bij iemand die paardendekens maakt/repareert hier in de buurt.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 12:32

Happinez schreef:
ik heb vorig jaar een onderdeken laten maken, deze was onderaan iets korter zodat de outdoordeken er mooi overheen viel :j
Gewoon laten maken bij iemand die paardendekens maakt/repareert hier in de buurt.

Bedankt voor je reactie nog! Ik heb ondertussen een mooi staldekentje gevonden die mooi past en netjes onder de outdoordeken ligt. Dus ik hoop dat ik het hiermee ga redden deze winter :)