Mini hoefschoenen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Mini hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 16:35

Vandaag is de smid geweest en vertelde ons dat onze mini voorlopig in het gras moet lopen. Dit gaat moeilijk omdat ze vaak mee op pad gaat ernaast (anders groeit ze echt dicht). Ze loopt zo veel mogelijk in de berm maar het asfalt is niet altijd te vermijden. Hierdoor loopt ze nu bijna op haar straal op haar achterhoeven. Het betreft een mini shet, 86 cm hoog. Hoe groot haar hoefjes zijn weet ik niet precies, zou ik een keer moeten opmeten. IJzertjes eronder gaat hem niet worden. Het is in principe mogelijk maar het erg kostbaar. Daarom willen we gaan kijken voor hoefschoentjes maar bestaan deze in een echte mini maat? Even ter indicatie, de peesbeschermers hebben een hoogte van 8 a 9 cm. Zoja waar zijn ze te koop of kunnen we ze op maat laten maken?

Dennis

Re: Mini hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:52

De easyboot hoefschoenen zijn er in een heel klein maatje.
Mijn pony's van 94 tm 103 cm staan op de 1 na kleinste maat en de 2 na kleinste maat. Dus je zou even moeten kijken of de kleinste van Easyboot passen.

Maat tabellen en verschillende hoefschoenen kan je vinden op
www.hoefschoenenwinkel.nl

Ze hebben ook een op maat gemaakte shetland (en ezel) hoefschoen, daar heb ik geen ervaring mee zelf.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 19:54

Dankje! Ik had hem inderdaad ook al een mailtje gestuurd of hij wat had :)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:09

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:30

Ik heb op de website van hoefschoen winkel gekeken maar kan nergens een tabel vinden zoals 000= zo breed en zo lang
Op dit moment heeft een paardje smitjes maar als ik easyboots zou kopen zou ik ze dan onderling kunnen gebruiken??
Anders krijg ikthuis zelf een hoefschoenen winkel. :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:41

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:49

'@tamary Klopt voor een van mijn paardje heb ik smitjes maar omdat ze op maat zijn kan ik zie niet voor de anderen gebruiken. Ze bevallen goed. Ik zat echter te denken als de easyboots ook goed zijn dan kan ik ze onderling voor de ander 3 paardjes gebruiken en heb ik geen reeks schoenen op een rek *D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:41

Ik gebruik mijn easyboots ook bij verschillende pony's. Heb inmiddels 8 schoenen liggen dus kan een heel 2span rond om in de schoenen zetten.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:17

Dennis kun je me enige richting geven over de maten van de easyboots?? Mijn pony's hebben echt hele kleine hoefjes. Ik weet niet goed waar ik een schema kan vinden welke maat hoe groot is. Ik ben bang dat 000 nog te groot is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:23

Hier staan maat tabellen van de verschillende merken en types.
http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index.php/maten

Mijn pony's van 94 t/m 103 krijg ik allemaal in de 000 (alleen 1 pony zit voor de 00 beter).
De maat pony is echt te klein voor mijn ponys.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:34

Zouden er ook passende hoefschoenen voor Amerikaanse mini's zijn? En bevallen die Easy boots verder goed?

Ik overweeg toch ook om op zoek naar hoefschoenen te gaan, omdat de hoeven van mijn mini's al flink slijten doordat een gedeelte van mijn paddock bestraat is en ze een stuk over de weg moeten lopen als ik ze naar de wei breng. Een rondje over de weg met de kar, is dan een te grote aanslag is voor de blote voetjes.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 04-11-11 20:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:40

Ik wil straks kijken of ik een aantal kleine maatjes hoefschoenen kan hebben liggen om ook bij klanten met interesse te kunnen passen.
Hoefschoenen zijn best een uitgave, die al ze passen het zeker waard is. Maar voor op de gok bestellen is het een hoop geld.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:49

Dat is inderdaad wat mij nu nog tegenhoud om hoefschoenen te kopen. Maar dat zou wel handig zijn zijn als jij hoefschoenen om te passen zou hebben :j .

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:50

Dennis dank je voor de tabel. Ben gisteren alwel op deze site geweest maar kon de tabel niet vinden. Morgen zal ik de hoefjes opmeten. Als de maten dicht in de buurt komen bestel ik ze zeker. De smitjes bevallen echter ook prima. Ik gebruik ze niet zo vaak alleen als het nodig is. ( veel mennen ) echter omdat de huid niet gehard is zag ik schuurplekjes. Heb nu baby sokjes gekocht en deze om de hoefjes en dan in de schoentjes. Geengezicht maar dat functioneert prima.
Het voordeel van de Smitjes ze passen prima Nadeel de schoentjes zijn niet voor de andere paardjes te gebruiken. Ik zou er dannog 16 bij moeten laten maken en dat is me te duur.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:53

Cavallo komt wel met hele kleintjes als het goed is, kleiner nog dan de pony van easyboot als ik het goed begrepen heb.

Ik heb 6x de 00, waarvan 1 paar nog helemaal origineel, 1 paar met de beschermkapjes er uit en 1 paarmet de beschermkapjes er uit en het kabeltje in gekort. Dus 3 paar, maar kwa pasvorm net ff anders :).

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:10

Ben net even een paar hoefjes gaan meten, maar de hoefjes zijn dus nog kleiner dan de maten in de tabel. Bij de Easyboots scheelt het niet veel, zouden die dan toch bruikbaar zijn? En anders maar hopen dat Cavallo met iets komt dat klein genoeg is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:11

Sharani schreef:
Zouden er ook passende hoefschoenen voor Amerikaanse mini's zijn? En bevallen die Easy boots verder goed?

Ik overweeg toch ook om op zoek naar hoefschoenen te gaan, omdat de hoeven van mijn mini's al flink slijten doordat een gedeelte van mijn paddock bestraat is en ze een stuk over de weg moeten lopen als ik ze naar de wei breng. Een rondje over de weg met de kar, is dan een te grote aanslag is voor de blote voetjes.

Voetjes na het bekappen even op stuk karton zetten en met stift/pen omtrek tekenen, dan kan je op je gemak thuis meten. Twijfel je dan kan je stuk papier met omtrek inscannen (meetlint ernaast leggen) en doormailen naar fabrikant voor advies.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:19

Zag net op een site van een Amerikaanse tackstore dat ze daar van Easyboot nog een kleinere maat onder de pony maat hebben.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:04

Tamary: Gedaan wat je voorstelde maar de hoefjes zijn net als bij de paardjes van sharani nog kleiner dan de maten in de tabel : Breedte is7.3 cm en lengte is 7.9 cm. Sharani welke Amerikaanse tackstore site is het waar je nog kleinere Easyboots hebt zien staan???

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:34

Bij Ozark Mountain, al staat er wel dat de mini maat niet meer op voorraad is op dit moment.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:43

Ben net op de site geweest maar De maten op de hollandse site komen niet overeen met hun site.
Amerikaanse site Pony: 4" wide x 4 1/4" long Hollandse site Pony width33/16 -33/8 length 33/8-35/8
Dus als ik het goed lees zijn de Amerikaanse pony maat groter dan de Hollandse. Nu vraag ik me af komt dan de Hollandse pony maat overeen met hun mini maat??
Maar ik zal hun site in de gaten houden

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:14

Ik zie het, vreemd... .