35 plussers met een mini?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 10:36

Het ligt hier al een week, ben het inmiddels ook aardig beu. Pony's kunnen niet echt de benen strekken. Grond is enerzijds keihard, anderzijds ligt er dus nog altijd die sneeuw op of nog erger, laag je ijs. Van mij mag het echt gaan dooien.

Niettemin toen ik er gister achter hing, had dat ook wel zijn leuke kant hahaha.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:46

Isa± super met de slee, heb Kyara er een paar jaar geleden ook voor gehad, hier praktisch geen sneeuw gehad.
Door de mist en vorst hier wel een prachtige wereld gehad, alle bomen spierwit, weilanden spierwit etc. net een sprookje.
Nu alles weer groen, de bak wordt al wat zachter, vanmiddag gaan we even een blokje om met de pony´s en dan hoop ik dat Elina morgen even in de bak kan rijden.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:01

Zachte bak, daar droomt Isa inmiddels van, want met haar gevoelige voeten kan ze op dit moment niet zonder hoefschoenen.
Ik heb deel van de uitloop nog dicht omdat daar onder de sneeuw nog een laagje ijs ligt en het is er veel te glad.

Het is heel lokaal hier ook. Vandaag 15 km verderop hooi gehaald en daar lag nauwelijks sneeuw op de velden, terwijl hier nog altijd alles wit en glad is, incl trottoirs.
Het dooit hier niet.
Vandaag ook wel weer volop zon, maar de uitloop ligt beschut tussen bomen, dus ook dan blijft het mooi wit allemaal. Hoewel het best mooi is, mag het van mij ook wel weer groen worden.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:47

Geen blokje om maar even in de bak gereden, de bovenlaag was zacht genoeg.
Elina is er gelijk opgestapt en het rijden ging goed, Emma was erg braaf, proefjes even geoefend en na afloop wilde Elina even achterstevoren zitten, dat was de eerste keer voor Emma, maar ze keek niet op of om en ook toen ik haar liet stappen maakte ze er niets van.
Daarna weer omdraaien en is ze in dameszit gaan zitten en eraf gegleden, ook daar maakte Emma niets van.

Het akkefietje van dinsdag is echt een schrikreactie ergens op geweest, want ze is de laatste tijd gewoon super braaf en relaxt.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:44

Wat fijn dat ze nu weer braaf is!

Hier vanmiddag ook een zachte bovenlaag in de bak. Heerlijk!

Ja die sneeuw en zeker dat hard opgevroren spul is echt niks!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:50

Dunya heeft lekker kunnen oefenen.
Afbeelding

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:31

Ziet er goed uit Anke, pionnen rijden doen wij hier ook veel en ook tijdens de les moeten ze vaak in de hoek een kleine volte om een pion.
Het heeft vannacht weer flink gevroren, alles is weer wit en hard van de vorst, dus rijden in de bak wordt 'm vandaag niet.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 14:51

Zojuist met Emma en Kyara een blokje om geweest, Kyara voor de tweewieler en Emma onder het zadel.
Eerst Elina mennen met Kyara (was voor haar de eerste keer) en ik liep erachter of er naast met Emma aan de hand.
Emma maakte niet veel van het geheel.
Toen we ruim een kilometer verder waren en op het fietspad is Elina op Emma gegaan en liep ik te mennen achter de tweewieler, Elina vond het nog wat eng en wilde me naast zich hebben.
We kregen wel enige opmerkingen onderweg, zal ook wel een beetje een gek gezicht zijn geweest :D
Voorbij de bushalte ben ik op het wagentje gaan zitten.
Ook nog een aantal stukjes gedraafd, ik voorop met Kyara en Elina achter ons, het ging super en Emma was het allemaal wel goed, zo braaf <3

Nu staan ze in de bak met hooi en een bak water.

Hier een paar foto's helaas zijn er een aantal niet scherp :(

Afbeelding

Hier haalde ze me in omdat ze eerst wilde oversteken
Afbeelding

Emma bleef keurig wachten tot de auto voorbij was
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YazhiSien

Berichten: 2556
Geregistreerd: 27-07-08

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:52

Ik ging net met Sientje een stukje lopen. Mennnn wat kunnen mensen je vreemd aankijken als je met zo'n uk loopt.

marga1
Berichten: 905
Geregistreerd: 11-11-10

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:27

Dit is helemaal super Ulfeino. Hier ook veel bekijks als ik op mijn maflinger en mijn man (2mtr) op de sulky met mijn shet mee rijd.
Kruip weer onder mijn steen.

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:31

Afbeelding

hier foto van mijn ponies. Eindelijk de bak ontdooid en sjezen maar.

Wat een blijdschap :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:38

Jieeeehaaa....lekker genieten van een fijne ondergrond.

Hier vandaag weer twee pony's terug gehaald. 2,5 jaar geleden verkocht. Mensen gaan emigreren, kreeg een mail. Aankoopprijs terug betaald. En nu staan ze samen hier bij mij.

Afbeelding

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:57

Anke: fijn dat je plek hebt en niet uit nood nee moet zeggen, leuke pony's vooral die rechter vind ik erg leuk :)

Gister een gigantische lange dag gehad in Steenwijkerwold (Bixie).
09.30 uur begon het springen, ik dacht dat dit met elkaar ongeveer een uurtje zou duren incl. opruimen.
Aansluitend de AA dressuur, dit waren er 4 (8 proefjes) dacht ook ongeveer een uur of iets langer.
We waren voor mijn gevoel wat laat weg en onderweg begon ik hem wat te knijpen, als we maar op tijd zijn, we waren er 11.30 uur.

Nou we waren op tijd hoor, de hindernissen werden net de bak uit gehaald, dus de AA moest nog beginnen, nou ja oke dacht ik, koffiedrinken, plassen etc. en dan over 3 kwartier opzadelen.

Het bleef niet bij koffie, ook nog maar een broodje kroket, pony hooi gegeven, nog maar wat drinken, 3 keer geplast, om half 2 was Elina het zat die wilde opzadelen, dit rustig aan gedaan, mooi glitter hartje op de kont gemaakt etc.

Half 3 was ze aan de beurt, Emma vond de plastic hekjes eng, aan de ene kant stonden ze strak tegen de schoprand en ter hoogte van B zat een groot wit vlak, dit vond ze ook maar niets.
Het juryhokje stond ook strak tegen het hekje, maar dat ging redelijk.

De proeven gingen ondanks alles toch nog wel redelijk goed, alleen trok ze in beide proeven Elina een paar keer uit het zadel, Elina pakte haar toen even aan door haar flink aan te sporen, dit vond de jury maar niets "mag niet ten alle tijde lief zijn voor je pony ook als hij stout is", daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, je hoeft niet uit je dak te gaan van boosheid, maar even laten blijken dat je het niet leuk vindt mag in mijn ogen, maar goed dat is jurysport, volgende keer blijft ze lief en doet ze niets en dan komt er misschien op te staan "je mag een beetje strenger zijn als je pony stout is" :)
Verder was Emma braaf, zag er prachtig uit, liep netjes en deed geen enge dingen zoals staken of wegspringen of iets dergelijks.

Pony weer op de trailer, hooi en water gegeven en toen wachten, wachten en nog langer wachten.
Kwart voor zaten we weer in de auto.
Dat het allemaal zo lang duurde kwam ook omdat na iedere 2e proef de jury uit het hokje kwam en een heel verhaal begon tegen het deelnemertje, leuk, maar het verhaal mocht van mij wat korter of gewoon op het protocol :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:28

Bij een goede Bixiejury geven ze inderdaad even commentaar (leuk praatje)
Precies. Goed juist dat ze even liet weten wie de baas was.
Dat wachten is verschrikkelijk.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:34

Hier hebben 3 kids de hele middag genoten van onze pony'club'.
Wat een heerlijk weer ook!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 00:01

Wat leuk Anke, en ze werden gelijk al weer opgenomen door de ponydames :)
Mooie foto's van blije kinderkopjes.

Lange dag Ulfeino, maar gelukkig wel goed gegaan met Emma, op dan een klein akkefietje na.
En wat je zegt, dat is nadeel van jurysport. Maar voor Emma en ook Elina zelf is het goed dat ze het gedaan heeft zoals ze deed. Duidelijkheid van ruiter naar paard; dit pik ik niet ;)

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:25

Anke: je hebt altijd van die prachtige foto's, het plezier straalt van de gezichtjes af :)

Emma is dinsdag officieel gemeten ze is 1.32, mooie maat en misschien groeit ze nog een paar cm.
Heb een nieuw bit voor haar gekocht, een Bustrens Harry's Horse Sweet Iron Dubbelgebroken 13 mm dik en 11,5 breed.
Omdat dit eigenlijk te breed is en het niet smaller verkrijgbaar is heb ik er van die moderne siliconen bitringen bij gekocht, als ze eromheen zitten heb je een tuitje in de mondhoek, dit is erg zacht voor de paardenmond.
Ze reageert er goed op, is bij stilstaan en stap sneller nageeflijk.

Elina heeft vanmorgen even gereden, het ging erg goed, aan het einde ben ik er even opgestapt om te voelen hoe ze voelt om haar in draf nageeflijk te krijgen omdat Elina daar moeite mee heeft.
Ze de onderhals erop en dan moet je even goed weerstand bieden en dan is het zo klaar en loopt ze prachtig nageeflijk en ontspannen.
Daarna Elina er weer even op want ik wilde even zien of zij het nu ook kon en ja hoor geen enkele moeite en wat een mooi beeld <3

Op mijn vraag of ze het nu ook fijn vond voelen zo te rijden zei ze "nee ik voel geen enkel verschil" :?
Nou ja komt misschien nog wel.

Kyara stond lekker aan een paal gebonden gras te eten :)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:45

Elina zal het ook nog moeten leren, maar zo te horen is Emma wel een mooi leerpaardje voor haar.

Bij je bitmaat moest ik toch wat lachen ... 11,5 cm breed en dat is te breed voor je pony van 1.32 m.
Ik heb hier 12 cm bit en dat is net passend voor mijn shetlanders van 1.03 en 1.13 m hahahaha
Heb 2 breedbek-kikkers hier kennelijk.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:33

12 cm!!! Jeetje. Kyara heeft 9,5 in :D

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:45

Afbeelding

En het steekt echt niet uit, ligt aan beide mondhoeken zo.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 12:52

Past heel netjes, ongelooflijk zoveel verschil, Kyara heeft voor een shet een klein hoofd en daardoor ook een smal mondje denk ik.
Emma heeft ook een heel fijn hoofdje.

Hier ligt een beetje sneeuw en het motsneeuwt zo nu en dan nog steeds.
Gister op les ging het met Elina en Emma erg goed, het lukte Elina hele stukken Emma in stap maar ook in draf heel mooi nageeflijk te rijden.
De galop rechtsom ging erg goed, nog geen hele baan rond, maar met goed aanspringen en een half rondje is al heel wat, vooral Elina moet het gevoel krijgen, ze hotst nu nog veel te veel, handen gaan de lucht in benen vliegen op en neer etc.
Ook nog een beetje gesprongen, Emma weigert bij alle hindernissen standaard de eerste en soms 2e keer daarna springt ze er heel netjes over en de volgende keren denkt ze half draven kan ook wel :D

Nog even een Wintec 500 16,5 inch geprobeerd van een lesgenootje, maar dat was teveel zadel voor Emma.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:56

Dat springen zal ook niet meevallen denk ik zo als ze zelf nog niet zo ervaren is en ook mogelijk Elina niet zo heel stevig in het zadel zit dan. Dan krijg je dubbele twijfel.

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:18

Ja klopt, met Kyara heeft ze wel wat ervaring opgedaan en heeft ze wel 65 cm gesprongen, ook wel parcoursjes enzo, mar Kyara sprong meestal wel :)
Emma moet het allemaal nog leren en omdat Elina er met springen een paar keer afgevallen is omdat Emma op het laatste moment toch maar links of rechts af ging lag ze ernaast.

Als ik Emma longeer lat ik haar vaak ook wel even springen en dan wat hoger dan Elina springt en mak ik de hindernissen wat enger, hier leert ze veel van en dan trekt ze ook wel echt op de hindernis.

Op les springen ze om de week nu, Elina springt dan alleen een paar hindernisjes en niet al te hoog, 30-40 cm.
Moeilijker maken we het ook niet, eerst vertrouwen opbouwen bij beide en in elkaar.
Wil niet dat het misgaat want dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen en dat is zonde.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:51

Ja goed bezig zo en net wat je zegt, zo leren ze beiden vertrouwen krijgen in elkaar.
Mooi eigenlijk he dat werk met paarden :)

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:18

Afbeelding

Het kon weer even vanochtend. Aardig laagje sneeuw gekregen.