kleurafwijking

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

kleurafwijking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 11:09

Hoi hoi,

Wij hebben thuis een "aparte" shetlander. Hij is bruin met witte en donkere vlekken. Volgens mij dus Birdcatcher Spots en Bend Or Spots ik zelf vindt het wel grappig staan. Maar ik was gewoon een aan het rond kijken op de wiki en daar stond dat het zover bekend alleen bij vossen voorkomt de Birdcatcher Spots.
Dus ik vroeg me gewoon af uit nieuwsgierigheid heeft hij dat nu beide of bestaat er ook nog een andere naam voor.
En zijn er mensen die nog ook een shet hebben die beide heeft?

Zwoezie

Re: kleurafwijking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:26

Zou je een foto kunnen plaatsen? :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 11:53

Owja dat is misschien wel zo handig ja.

Deze is van 1 jaar geleden toen waren het vooral donkere vlekken met maar 2 witte stippen op z'n kont.
Afbeelding

Deze is van dit jaar:
Afbeelding

En deze is van deze week hier zie je de donkere vlekken beter als op bovenstaande foto:
Afbeelding

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:01

Appaloosa aftekening :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 12:48

Chary_xX schreef:
Appaloosa aftekening :)

En dat wordt met de jaren ook meer dan?
Dacht dat Appaloosa aftekeningen aangeboren waren eigenlijk maar dat hoeft dus niet?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:57

Appaloosa's kunnen heel raar door kleuren.

Maar als hij shetland gefokt is is dat uitgesloten (als hij papierloos, NMPRS of NAS is zou het wel kunnen).

Het is zeker heel apart :).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 20:43

Dennis schreef:
Appaloosa's kunnen heel raar door kleuren.

Maar als hij shetland gefokt is is dat uitgesloten (als hij papierloos, NMPRS of NAS is zou het wel kunnen).

Het is zeker heel apart :).

Hij is papierloos, via een handelaar gekocht die een hele grote kudde shetten had staan en daar hebben we ze uit gezocht, dus ik zou verder ook niets kunnen achterhalen. Ben wel benieuwd hoe hij verder gaat kleuren hij is er nu 2,5 dus wie weet wat er nog uit gaat komen haha.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:50

Heeft hij misschien stippeltjes rond neus, ogen, geslachtsdelen of streepjes op zijn voeten? Dan kan het best een appie zijn.

Vind het een mooi kleur-raadsel ;).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 23:53

Dennis schreef:
Heeft hij misschien stippeltjes rond neus, ogen, geslachtsdelen of streepjes op zijn voeten? Dan kan het best een appie zijn.

Vind het een mooi kleur-raadsel ;).

Nee dat heeft hij allemaal niet. Hij wordt wel wat wit op z'n hoofd. Eerst was hij helemaal bruin maar nu lijken daar ook steeds wat meer witte haren te komen maar dan niet in stip/vlek vorm.

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:01

Ik heb een appaloosa mini die was eerst donkerder als nu. Hij is stekelharig met witte vlekken op zijn kont en kol+ sneb en ook zoals jouw pony, maar niet zoveel een paar donkere vlekjes. Waarschijnlijk echt een appie die van mij heeft stamboekpapier.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 11:52

cassandra84 schreef:
Ik heb een appaloosa mini die was eerst donkerder als nu. Hij is stekelharig met witte vlekken op zijn kont en kol+ sneb en ook zoals jouw pony, maar niet zoveel een paar donkere vlekjes. Waarschijnlijk echt een appie die van mij heeft stamboekpapier.

Leuk heb je een foto van jouw pony?
En ik dacht dat we maar een "saaie" bruine hadden gekocht haha.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:32

Dit is defenitely een appaloosa. :)

Waarschijnlijk gaat die van jou gedurende zijn leven nog veel verder doorkleuren en witter worden al kan niemand voorspellen tot hoever dat proces zal gaan , de stippen die hij nu laat zien zullen dan steeds duidelijker naar voren komen.

Nathalie in mijn profiel is ook een donkerbruin geboren appaloosa die steeds lichter is geworden, maar die van jou heeft veel meer stippen.