Ik heb een stalletje gevonden op 6 km afstand. Dit vind ik echt te doen. Maar nou hoor ik laatst een vriendin, het is leuk een shetlander aan huis te hebben maar zou daar echt niet zo ver voor fietsen. Zo zie je maar weer wat je voor een paardje over hebt. Hoe ver fietsen jullie (specifiek voor je) shetterd? En hoe vaak gaan jullie er dan naartoe?
TheJokerr
Geplaatst: 07-08-11 20:03
2 km ben er blij mee, hier in de buurt zijn de meeste pony's shetlanders/mini's ongeveer dus 2 minuutjes met windstil en meewerkende stoplichten..
DeSa
Geplaatst: 07-08-11 20:03
Auto 2 minuten fietsen zou 5 minuten zijn. Ze stonden eerder helemaal achteraan in de polder en dat was een kwartier fietsen en +- 3 km, had toen ook nog geen auto.
Batlow
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-11 20:05
Ik moet ongeveer 25 min fietsen. Dat is wel een groot verschil!! Ik ben ook echt nog in de buurt aan het zoeken. Wil graag ook als het kan soms 2 x p dag gaan. Bij 6 km kost het veel tijd! In breda is het moeilijk te zoeken!
vosje123m
Geplaatst: 07-08-11 20:08
ik doe er 5 minuten over:) maar het zijn geen shetties maar vier drachtige falabella's<--sorry weet niet hoe je dat schrijft maar voor mijn shetlander fiets ik een kwartiertje,verzorgpony 20 min,, liggen allemaal op mijn route
Met fiets moet ik 7km fietsen en doe er zo'n 25 minuten over. Met de auto is het 10 minuutjes.
Voordat ik mijn auto had fietste ik die afstand trouw iedere dag door weer en wind naar m'n shet toe.
Het is maar net hoe je het ziet. Waarom zou het voor een shet te ver reizen zijn, terwijl mensen voor een paard wel die afstand en zelfs verder willen reizen?
Het ligt eraan wat jij voor je shet over hebt en wat de beste stalling is voor zowel jezelf als de pony. Ik had ook een stal dichterbij kunnen kiezen (dichtstbijzijnde is 5 minuten lopend!! van huis) maar die stal vond ik zelf niet fijn dus heb voor een andere stal verder weg gekozen waar ik nu al dik 5 jaar met plezier sta.
joytje_05
Geplaatst: 08-08-11 19:59
Hoogstens 1 min. lopen als het niet meer is Mijn pony's staan achter ons huis en ik ga daar best vaak heen. Hoe vaak, ach dat verschilt wel een beetje.
Hannemarie
Geplaatst: 08-08-11 20:06
de straat uit en de bocht om toen ik haar nog verzorgde (nu is ze van mij) stond ze op een kleine 5 minuutjes fietsen, dat is wel goed te doen (: & ik ga er nu elke dag heen.
Als ik een beetje doorfiets ben ik met 20min, vind dit wel te doen. En ga er iedere dag heen. Pony staat bij vriendin van mij. Woon midden in de stad, dus dichter in de buurt is eigenlijk ook geen weide.
Change_
Geplaatst: 09-08-11 01:11
ik fiets naar mijn shetter fietsen is 10/15 minuten.. Stond eerst thuis dus het is wel op achteruit gegaan haha. Leuke en goeie stalling dus hoef niet verder te zoeken dan dat.. Ga er elke dag heen, soms 2x per dag
Waar mijn shetlander eerst stond fietste ik zo´n 30 minuten maar dat hing ook van de wind af. Nou zijn we verhuisd en staat hij aan de overkant dus 1minuutje als ik bij de stallen ben
ik fiets 45 minuten zonder wind mee of wind tegen.. wat ik doe.. op dit moment, lange teugelen, lekker wandelen, vrij springen, longeren, slepen en misschien in de toekomst mennen
2 heb ik er bij huis staan. En de jaarling loopt op het land zo'n 7 kilometer verderop, 10 minuten met de auto. Als het weer omslaat en het land slecht wordt komt zij met haar vriendinnetje ook naar huis.