ik ga met de keuring mee doen eind deze maand ( geen officiele ) maar ik weet niet precies wat ik om moet doen bij mijn pony's!
het zijn 2 shetlander merrie's en een shet veulen.
een zwarte merrie groot hoofd dus past mat shet. een vos bonte is klein heeft maat veulen halster en het veulentje die is op dit moment 3 kleurig zwart bruin en wit. (appalloosa stippen )
wat kan ik nou het beste omdoen en wat is het mooist?? kunnen jullie mij helpen
het is in schagen maar is niet officieel hoor je hoeft ook niet persee een shet te hebben alle rassen zijn welkom
DeSa
Geplaatst: 06-08-11 17:38
Bij een 'echte' shetlandkeuring hoef je dus echt niet met een showhalster aan te komen. Een wit halster + touw is dan voldoende, bij je merrie met haar grote hoofd zou ik een breed halster pakken zodat het minder opvalt.
'k zou niet teveel frutsels aan je pony's hangen, een Shet hoort er zo natuurlijk mogelijk uit te zien. Ikzelf heb eind deze maand ook 2 keuringen ( ook geen echte stamboekkeuring). 'k heb voor iedere Shet een showhalster, voor de rest geen strikjes, of bandages of dergelijke
WendyShet
Geplaatst: 11-08-11 20:24
Zo als Chary_xX het eigenlijk al zegt: niet te veel frutsels inderdaad. Gewoon een mooi halster, dat er netjes uitziet. Ik zou persoonlijk gewoon een zwart of wit halster om doen. Ik ben zelf niet zo gek van showhalsters maar als je dat mooi vind dan, zou ik dat omdoen.
Ik heb zelf over twee dagen een keuring met me shet. Mijn pony moet een wit halster om en de voorbrenger ook in het wit maar dat zijn de voorschriften van het stamboek. Als het geen officiele keuring is zou ik gewoon doen wat jij mooi vind.