Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:Opfok is imo niet 2 pony's in een hokje bij elkaar stoppen en een paar uurtjes per dag op de paddock gooien.........
....
Roos13 schreef:JoyCiej007 schreef:Opfok is imo niet 2 pony's in een hokje bij elkaar stoppen en een paar uurtjes per dag op de paddock gooien.........
....
Zucht.... wie zegt dat dat zo gebeurt. Het is gewoon globaal benoemt.
Deze veulens krijgen meer aandacht dan als mensen ze in een weiland bij elkaar stoppen en niet meer naar omkijken, en een paar keer er uit plukken voor de nodige "onderhoud". Is dat dan ideale opfok??
Waarom moet er gelijk weer zulke opmerkingen komen.
Ik stel een vraag, en er word gelijk weer negatief gedacht, zonder te weten waar of hoe ze komen te staan.
JoyCiej007 schreef:![]()
jij plaatst hier toch jou idee, en vraagt wat anderen daarvan vinden, en of ze nog ideeen hebben qua prijs e.d.?
Antwoord ik daar netjes (en respectvol!) op, wordt ik meteen afgekat.
Jij hebt het toch over 2 pony's op stal en een paar uurtjes op de bak?
Vervolgens wordt er weer geroepen 'hoe aanvallend de reacties op bokt wel weer niet zijn'. Meid je vraagt wat en je krijgt eerlijk antwoord, imo ben jij degene die hier bot reageert.
Als je niet openstaat voor de mening van anderen, waarom open je dan uberhaupt zo'n topic?
jiperdepip schreef:het gaat dus om een shet maatje als ik het goed begrijp?
want het verschilt namelijk nog al
dan zou ik zeggen 50,- / 75 max
x_Katja_x schreef:Het ligt ook aan de regio, hierboven een reactie van 60,- voor een volwassen shet met uitloop in gelderland, hier in de randstad (rotterdam) betaal je daar zo 125,- voor.. verschilt dus ook flink
Anke schreef:Over je vraag mbt opfok.
Ik heb weleens pony's die ik zelf gefokt hebt of een nakomeling
van een van mijn hengsten in de opfok gehad (nu op het moment ook)
Voor hen tel ik 50/maand in de zomer en winterseizoen 75/maand
Ze kunnen 24/7 vrij bewegen en hebben een inloopstal/afdak ter beschikking.
Het bijvijlen en ontwormen zit erbij inbegrepen, enten en overige kosten niet.
Meest belangrijk vind ik van een opfok dat ze vrij kunnen bewegen en niet alleen staan.
In de winter dient er goed en voldoende voer aangeboden te worden,
zodat de ontwikkeling optimaal zal zijn. (veel beweging en goed voer is een must)
Wat iemand ervoor over heeft, is heel persoonlijk.