Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
daNiielle_ schreef:Beetje stom, maar waarom scheer je je paard in de lente/zomer??
Als je dit niet had gedaan, hadden ze zich nu prima gered ongeacht welk weer het is.
daNiielle_ schreef:Misschien een gevoerde regendeken op doen?
Overigens functioneren bomen prima als schuil gelegenheid.
Beetje stom, maar waarom scheer je je paard in de lente/zomer??
Als je dit niet had gedaan, hadden ze zich nu prima gered ongeacht welk weer het is.
Heb je geen verzorger voor die 2 weken? Die kan toch het weer in de gaten houden, en zorgen voor de nodige dekens.
Zetta schreef:Ik heb mijn ene merrie in april geschoren omdat ze nog volledig in haar winterhaar zat waardoor ze het erg warm had en begon te schuren wat ik met het scheren wou voorkomen. De andere merrie die onlangs is geschoren geweest heb ik niet zelf geschoren maar de vorige eigenaar, ik heb haar enkel geschoren gekocht want zelf zou ik ze nu ook niet meer scheren.
Aan een partytent heb ik ook al gedacht maar ik weet niet echt hoe ik aan een moet geraken met dan nog eens een deftige prijs want zo rijk ben ik nu ook weer niet.
Een regendeken heb ik ook al geprobeerd maar na een tijdje regent het erdoor met als resultaat dat ze toch weer staan te rillen of soms ook zelfs al shaken. Zelfs mijn merrie die niet geschoren is geweest stond te rillen.
JoyCiej007 schreef:Zetta schreef:Ik heb mijn ene merrie in april geschoren omdat ze nog volledig in haar winterhaar zat waardoor ze het erg warm had en begon te schuren wat ik met het scheren wou voorkomen. De andere merrie die onlangs is geschoren geweest heb ik niet zelf geschoren maar de vorige eigenaar, ik heb haar enkel geschoren gekocht want zelf zou ik ze nu ook niet meer scheren.
Aan een partytent heb ik ook al gedacht maar ik weet niet echt hoe ik aan een moet geraken met dan nog eens een deftige prijs want zo rijk ben ik nu ook weer niet.
Een regendeken heb ik ook al geprobeerd maar na een tijdje regent het erdoor met als resultaat dat ze toch weer staan te rillen of soms ook zelfs al shaken. Zelfs mijn merrie die niet geschoren is geweest stond te rillen.
maar waar is de verzorger nu in dit hele verhaal, wie gaat ze verzorgen als jij weg bent???
danamuts schreef:kun je geen partytent in de wei zetten, met 3 dichte zijkanten? Kunnen ze in ieder geval droog liggen. Dekens zou ik echt niet aan beginnen, of diegene die ze verzorgt als jij op vakantie bent, moet er 2 keer per dag heen om te wisselen.
ZusJacobs schreef:Jawel hoor kan prima, weet niet wat ongezonder is.. Beest laten shaken of een dekentje opdoen.. Daarbij doe ik het alleen als het weer langer aanhoud, een normaal paard kan namelijk gewoon goed zijn haartjes overeind zetten, maar een geschoren paard kan dat minder/niet.
JoyCiej007 schreef:xxMaxx schreef:Zweetdekentje kan ook nog, niet te warm maar bij regen wordt die wel lekker nat
edit; zweetdeken onder regendeken? niet te warm niet te koud en wel droog
![]()
ja daar worden ze juist nat van ja.... van het zweet
Cerilene_ schreef:Ik denk niet dat er een oplossing is als er verder niemand een deken kan verwisselen.
Een regendeken opdoen voor de komende twee weken zou ik niet doen, zeker niet met een zweetdeken eronder. Straks wordt het opeens 35 graden, dan stikken ze van de hitte.
Kan je opa geen dekens opdoen als er erge regen of extreem weer voorspeld wordt?!
Volgens mij was het weerbericht op langere termijn trouwens vrij positief, dus de kans dat het weer zulk extreem weer wordt als vorige week is kleiner dan dat het te warm wordt voor een deken denk ik.
Cerilene_ schreef:Ik denk niet dat er een oplossing is als er verder niemand een deken kan verwisselen.
Een regendeken opdoen voor de komende twee weken zou ik niet doen, zeker niet met een zweetdeken eronder. Straks wordt het opeens 35 graden, dan stikken ze van de hitte.
Kan je opa geen dekens opdoen als er erge regen of extreem weer voorspeld wordt?!
Volgens mij was het weerbericht op langere termijn trouwens vrij positief, dus de kans dat het weer zulk extreem weer wordt als vorige week is kleiner dan dat het te warm wordt voor een deken denk ik.
xxMaxx schreef:Hoezo nou weer zweet, het gaat er toch om dat het paardje het niet te koud heeft en ook niet nat wordt. Zweetdeken is best warm maar niet tè en met regendeken eroverheen blijft die droog, maar dat begreep je hopelijk alen ik hoop niet dat je bedoelt dat ze van een zweetdeken gaan zweten
JoyCiej007 schreef:xxMaxx schreef:Hoezo nou weer zweet, het gaat er toch om dat het paardje het niet te koud heeft en ook niet nat wordt. Zweetdeken is best warm maar niet tè en met regendeken eroverheen blijft die droog, maar dat begreep je hopelijk alen ik hoop niet dat je bedoelt dat ze van een zweetdeken gaan zweten
Met dit weer, in dit seizoen, zou ik ze niet uit voorzorg, dus bij voorbaat al met een regendeken met zweetdeken er nog eens onder zetten. Dat is imo véel en veels te warm voor deze tijd van het jaar. Op die manier bedoelde ik dat.
En dan nog, ookal wordt het de komende 2 weken geen 35 graden.... je gaat ze toch niet gewoon met deken op de wei zetten voor 2 weken, en dan maar zien wat er gebeurd, puur voor het geval ze het misschien wel eens koud zouden kunnen gaan hebben? Dan moet je gewoon iemand hebben, die op het moment dat ze het wél koud krijgen, éventjes een deken op kan doen.
Je maakt mij niet wijs dat die dieren met een regendeken en daaronder nog eens een zweetdeken, het niet verschrikkelijk warm zullen hebben.