JoyCiej007 schreef:Echt goede kinderpony's zijn soms lastig te vinden, en daarnaast zijn ze letterlijk goud waard. Meestal zijn dit de iets oudere dieren, vanaf een jaartje of 6. Jonge pony's en (jonge) kinderen vind ik eigenlijk echt geen goede combinatie. Persoonlijk ga ik vaak liever voor onbeleerde pony's, zodat je ze nog helemaal zelf naar je hand kan zetten. Dat kunnen jonge pony's zijn, maar ik heb bijv. afgelopen september een 6 jarige Welsh A merrie gekocht die eigenlijk nog helemaal groen was. Ideaal moet ik zeggen, want er was nog weinig mee 'geprutst' (mensen waar ik haar van kocht hebben haar maar 2 maand gehad, en hebben haar recht van de fokker) en kon haar zelf helemaal naar mijn hand zetten. Ze pikte ook alles super snel op, en vaak als ze ietsje ouder zijn dan 2 of 3, werkt dat ook fijner en overvraag je ze ook minder snel.
Ik zou dus in jou situatie niet zo snel voor een jong ding gaan, maar eerder een lieve en brave pony wat echt een kinderpony is. Wie weet vind je dochtertje het straks hartstikke leuk om spelenderwijs met pony's om te gaan, en wil ze straks evt. ook rijden en 'zelluf' de pony verzorgen. Als je dan een pony hebt die je daar niet echt mee kan vertrouwen, is dat natuurlijk ook sneu.
Ik zou dus kijken naar een iets oudere pony (hoeft niet eens zo héel oud te zijn) wat echt een goede kinderpony is qua omgang. Beleerd of onbeleerd kan je dan altijd nog zien.
ik vindt dat je gelijk hebt want ze zijn inderdaad moeilijk te vinden maar wat is jullie budget