Wat doen jullie ukkies voor trucs om bij het gras te komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Wat doen jullie ukkies voor trucs om bij het gras te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:15

Mijn Shetlanders hebben echt geniale trucs om maar bij het gras te komen als ik bijv. aan het
wandelen ben. :Y) Jammer voor hen dat ze steeds hetzelfde doen dus baasje heeft inmiddels
wel alles door.

Maar even als voorbeeld: Als ik met Boris aan het wandelen ben doet hij vaak alsof hij iets
ziet of hoort, oren recht vooruit en grote neusgaten en ogen. Dusja dan laat ik vaak ff touwtje
losser zodat hij even kan kijken en ruiken.
Wat doen meneer dan, die duikt dan snel in het gras. :Y) Inmiddels heb ik dat idd wel door
en laat ik het touw niet losser, maar hij blijft het proberen, gek beest. :')

En Johnny eet gewoon terwijl we een stuk aan het rennen zijn, ik rennen, hij galopperen, krijgt
ie het nog voor mekaar om intussen gras te plukken. 8)7

En jullie net iets te slimme pony's? :D

Polly
Moderator Algemeen

Re: Wat doen jullie ukkies voor trucs om bij het gras te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:42

mijn pony's heb ik al heel vroeg geleerd dat eten tijdens het werk not done is en blijkbaar ben k heel duidelijk geweest ;)
Maar soms proberen ze weleens wat, bv bij het halsstrekken aan de lange lijnen maar het lukt ze nooit..

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 13:04

Die van mij ook hoor, maar ze proberen het wel altijd. :P
Halsstrekken is idd ook een hele bekende, maar even een euh! en ze blijven
er wel vanaf. Vroeger nooit. :+

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:13

Die van mij rennen gewoon recht door het hek heen van 6x stroom en houten balken :+
En als ik wandel met ze dan ruikt ze aan mijn schoen en dan schiet haar hoofd in een keer naar het gras.

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:20

Als mijn shetje zin heeft in eten, dan gaat hij gewoon onder het draad door :P :P
Maar ze hebben meestal wel genoeg...
(mijn verzorghaflinger gaat knielen en dan kan ze zo met haar nek onder het draad door)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:30

Hier doen ze geen moeite om bij het gras te komen, alleen als ze de kans zien tijdens het werk in de bak bij bijvoorbeeld het losgooien of vrijspringen willen ze nog wel eens onder de bak rand door glippen naar de paarden in het land!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:13

Grietje heeft een behoorlijke nek en die gooit ze in de strijd. Dan gaan eerst haar oortjes naar voren (als ze normaal loopt heeft ze vaak een oor naar mij gedraaid en het andere staat of opzij of naar achter) en dan neemt ze een onwijze snoekduik de berm in. Daar krijg je haar ook bijna niet meer uit, dus het is zaak om haar voor te zijn. Ik fiets daarom ook niet meer met haar, ze is een keer de andere berm ingedoken en op de fiets zit je niet zo stevig :') Grietje is overigens ook heel creatief met staldeuren waar eten achter staat.

Hans die kroop eerst letterlijk door de draden heen. Er stond toen de helft van de tijd maar stroom op de draden. Pakte hij de draad vast met zijn tanden en trok hij hem omhoog. Vervolgens de rechtervoor en achterbeen eronder door. Dan de draad los laten en hoofd intrekken en hij was eronder door. Met wandelen probeert hij Grietje na te doen maar hij heeft de kunst nog niet verfijnt.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:40

Haha lekkere dieren zijn het ook die shetjes <3

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 17:55

capopjekop schreef:
Grietje heeft een behoorlijke nek en die gooit ze in de strijd. Dan gaan eerst haar oortjes naar voren (als ze normaal loopt heeft ze vaak een oor naar mij gedraaid en het andere staat of opzij of naar achter) en dan neemt ze een onwijze snoekduik de berm in. Daar krijg je haar ook bijna niet meer uit, dus het is zaak om haar voor te zijn. Ik fiets daarom ook niet meer met haar, ze is een keer de andere berm ingedoken en op de fiets zit je niet zo stevig :') Grietje is overigens ook heel creatief met staldeuren waar eten achter staat.

Hans die kroop eerst letterlijk door de draden heen. Er stond toen de helft van de tijd maar stroom op de draden. Pakte hij de draad vast met zijn tanden en trok hij hem omhoog. Vervolgens de rechtervoor en achterbeen eronder door. Dan de draad los laten en hoofd intrekken en hij was eronder door. Met wandelen probeert hij Grietje na te doen maar hij heeft de kunst nog niet verfijnt.

Nu weet ik waar mijn paarden hun streken vandaan hebben :)) Die doen precies hetzelfde als de jouwe. :+
Die van mij kunnen helaas de deur van de zadelkamer openmaken, ze kunnen zichzelf opsluiten of bevrijden
uit de stal en ze zijn zelfs een keer met zijn tweeen door 2 met grendel gesloten hekken ontsnapt. :Y)

Houdini's

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:40

Vorig jaar liep mijn pony gewoon onder het draad door, door de sloot heen, onder het volgende draad door naar het andere weiland met hoog gras!
Zo hoog dat we hem niet konden zien met zijn 85 cm! 1 keer is leuk, maar ongeveer elke dag word ronduit vervelend!!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 00:05

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 17:00

Sappos: :') Heel droog, alsof het zijn dagelijkse kunstje is. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:10

Wow Sappos :') Dat ziet er ook heel beheerst uit!

Mijn pony's blijven tot nu toe heel netjes achter de draad staan.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:44

En het is echt VRE-SE-LIJK want het arrogante kreng weet dat ie het kan. Gelukkig doet ie het alleen als ie heel heet is maar hij hobbelt zo over alle draden heen als ie wil. Mijn andere pony kon echt een snoekduik eronderdoor nemen maar nu hij weet dat er een giga klap op staat durft ie niet meer. Dan heb je mijn jaarling die echt ALLES slaat want die liep dus gewoon door 4 draden heen gewoon alsof ie ze niet zag...totdat ik een nieuwe klok had, 2x zijn kop erin en hij blijft er keurig achter

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:46

yuma gaat er niet overheen , en ook niet dóórheen, hij rolt eronderdoor, tenminste dat dééd hij, ik heb nu ook stroomdraad gemaakt op 10 cm. vanaf de grond, haha, dáár komt hij niet onderdoor de boef, toen maakte hij zelf het hek los en weer stond hij in de tuin te grazen, nu maar voor de zekerheid een touw om het hek geknoopt, knappe pony als hij die loskrijgt :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:53

Voor zo'n actie hoeft je geen shet te zijn trouwens. Mijn welsh van 136, piepte laatst heel netjes over een draad van 1,40. Ze is er ook een keer doorheen gesprongen, kon ik alle draadjes weer vastmaken. Nu is het gelukkig over.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:32

Net doen alsof hij jeuk heeft en dan snel naar het gras rennen, dan kan hij ineens wel actief zijn :')

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:37

bij ons gaan ze gewoon dwars door de draden heen stroom of geen stroom moet regelmatig het stroomdraad weer maken.
ze nemen een aanloop ogen dicht en rennen maar gaat het vanzelf stuk haha

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:36

Ook als je ze al meerdere keren met de kop tegen het draad gezet heb? Bij mij konden ze er ook wat van maar met 4 draden onder elkaar en een flinke klap durven ze het niet meer.

xxonbekendxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:14

Tijdens longeren, neemt mijn pony stiekum snel een hapje..
Of Hij is ook een keer door 't draad gegaan.. met een aanloopje en aan de andere kant ging hij rustig staan te grazen.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:46

Mijne doet dat niet,maar ik had er een op pension,die was vreselijk,liep overal dwars door heen,ijzerdraad in de manen,genoeg gras+ander voer,echt niets hielp,uiteindelijk terug gedaan,'t werd echt te gevaarlijk,stond iedere dag ergens anders.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:04

Toen ik nog elf was en geen idee had hoe sterk shetlanders zijn, trokken ze gewoon net zolang aan het touw tot dat ze het gras hadden bereikt. Nu proberen ze het nog steeds maar ben nu sterker! ook gaan ze dwars door elk hek heen en anders erover. Stroom houdt ze dus echt niet tegen

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:07

Mijn pony komt lief knuffelen en tegen me aan leunen en als ik dat boefje dan op zijn hoofdje wil aaien... HAP! Naar het gras...

Swammy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:41

Als n stofzuiger over de grond naar het gras:P
Off.., stiekem heeeel langzaam een stukje naar het gras lopen en dan als je kijkt weer echtuit, kijk je niet dan schuiven ze weer een milimeter opxD
Draakjes