welke spullen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

welke spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 23:28

hee, ik heb een shetlander. maar ik zit te denken welke spullen ik nodig heb. nou zit ik dus te twijfelen of bepaalde spullen echt wel nodig zijn.

Peesbeschermers, zijn die nodig? zoals ik nu weet loopt hij niet met benen tegen elkaar.
Vliegendeken?
Longeersingel?

Groetjes Jin

Als je nog tips hebt voor dingen die ook handig zijn zet er ook maar bij.

capopjekop

Re: welke spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:51

Het is maar net wat je met je shet wilt doen. Peesbeschermers zijn niet nodig, al vind ik het met springen wel een veiliger idee met beenbescherming. Vliegendeken kan handig zijn als er veel vliegen en dazen zitten. Longeersingel is handig als je echt aan de longe wilt trainen. Wil je enkel beweging geven dan kan het ook zonder longeersingel.

Als je een halsterset en borstels hebt dan ben je al een heel eind, tenzij je echt wat wilt gaan doen met je shet. Het ligt er ook aan of hij op een pensionstal staat of thuis, want anders heb je ook stalbenodigdheden nodig.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:53

Ik heb ook veel spullen die ik amper gebruik maar soms wel nodig heb.
Zoals:

- Vliegendeken: Handig voor als er echt veel vliegen zijn
- Vliegenmasker: Ook handig tegen al die vliegen
- Regendeken: Alleen voor als het heel erg hard regent, of als ik geen natte pony wil.
- Winterdeken: Alleen voor als Roosz geschoren is en het is nog iets koud.

Maar ik heb bijv. ook bandages liggen waar ik gewoon niks mee doe.
Het is inderdaad maar net wat je met je pony wilt gaan doen.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:16

Ja, die longeersingel is ook echt nodig als je aan de longe gaat trainen, ander kun je ook gewoon het touw aan het hoofdstel doen.

Vliegendeken is handig als de pony in een wei staat waar erg veel vliegen zijn.

Peesbeschermers zijn niet zo heel duur als je ze 2de hands koopt, en het is veiliger met springen.

Fellpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:09

Het belangrijkste zou zijn een halster een halstertouw en poetsspullen. Ook s het heel handig om een soort medicatiekistje te hebben. met betadine enzo erin. Je weet maar nooit. Maar voor verdere spullen ligt het er echt aan wat je met je pony wit gaan doen.

Pinkellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:11

Ik denk niet dat peesbeschermers echt nodig zijn. Misschien borstels, shampoo als je het leuk vind om hem eens te wassen,
halster + touw, misschien vliegendeken, als hij echt last van de vliegen heeft of er allergische voor is dan zou ik het wel doen, hoevenvet is altijd handig ingeval van scheurtjes enzo.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 04:48

Ik heb al jaren shetlanders (en in de sport lopen) en ik heb niet eens die dingen die op je lijsje staan.

kimxramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:12

uhm, ik koop dingen gewoon als ik vind dat het nodig is, als ze last van vliegen krijgt koop ik een dekentje en als je zo een paar jaar door gaat heb je alles :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:15

kimxramona schreef:
uhm, ik koop dingen gewoon als ik vind dat het nodig is, als ze last van vliegen krijgt koop ik een dekentje en als je zo een paar jaar door gaat heb je alles :)

Zo doe ik het ook,heb nu al best veel spullen,op deze manier kan ik ook makkelijker sparen,ineens 100,- is moeilijker bij elkaar te krijgen dan bijv. 20,- in drie maand. :)
ik heb een potje voor 'noodgevallen',als ik bijv. van de ene op de andere dag mijn pony moet scheren,heb ik geld voor een zwaardere deken,enz.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:53

Op verzoek een slotje :)