homozygote champagne hengst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

homozygote champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:35

Ik ben in mijn zoektocht naar een mini een hengstje in Amerika tegen gekomen waar ik wel gecharmeerd van ben. Ik twijfel alleen vanwege de hoge transportkosten, zeker aangezien er allemaal dingen vaak bijkomen naast de quarantaine en vlucht. En vanwege dat hij alleen bij het AMHR is gereigistreerd en niet bij het AMHA. Hij is verder wel uniek aangezien hij homozygoot is voor champagne. Ik heb wat foto's van hem;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het is een 3 jarige die nog niet gedekt heeft, zijn karakter is prima, maar het is wel een macho mannetje. Zouden jullie het toch doen? Wat vinden jullie van hem?

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:41

Ik vind hem gaaf :D , heb geen ervaring met importeren

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:45

volgens mij is champagne er niet in homozygoot...

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:50

spicegirl schreef:
volgens mij is champagne er niet in homozygoot...

Hij is blijkbaar de enige mini wereldwijd tot nu toe, ken wel quarters die homozygoot zijn..

TosadogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:54

Misschien eerst voor jezelf afwegen of je hem voornamelijk voor jezelf hierheen wilt halen of ook voor derden ter beschikking wil stellen; wat is zijn maat? Mij persoonlijk zou dat niet boeien, ik fok zelf ook liever een wat grotere maat en de grotere maten lijken weer een beetje "in" te komen.
Welke bloedlijnen heeft hij? Er zijn in Europa wel een paar champagnes inmiddels maar homozygoot? Zou het niet weten. Is ie getest?

Overigens komen er, zoals je zelf al aangaf behoorlijk wat kosten bij het importeren, je moet dus wel echt een afweging maken of je dit allemaal de moeite waard vind.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:19

Ik zou eerst eens goed nadenken of je dit hengstje ook als dekhengst zou zien als hij vos, zwart of schimmel zou zijn...
Of gaat het puur om het kleurtje en niet om de rest?
En ja wat wil je er mee doen? Zelf een hoop merries mee dekken en de veulens verkopen of ter dekking stellen voor merries van andere mensen?
En bij welk stamboek dan want ik begreep dat ze bij het NMPRS de boel aardig dicht timmeren voor imports uit Amerika (tenzij je zijn ouders ook veterinair laat keuren e.d) dus als je dan alleen AMHR merries kan dekken in Nederland dan ben je al snel klaar...

Letsdunit

Re: homozygote champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:54

Aan het koppie te zien is het een afstamming van Ridgehavens Cocoa ?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:11

Dat zal ook denk ik bijna niet anders kunnen dat het een Cocoa is :D
Hier in Nederland zitten er ook al enkele hoor ;) in Engeland zit Cocoa zelf bij Aquamarine Miniatures (als ik me niet vergis).

Enkel AMHR? dat is ook jammer... dat wordt een kleine afknapper hier voor diegene die Amerikaanse merrie's hebben.

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 07:49

Ik vind hem ook wel interessant hoor en lijkt mij een mooi gebouwde hengst. Ben ook benieuwd naar zijn grootte en afstamming. Hou ons verder op de hoogte!

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 07:55

Ik heb even gekeken, de vader van ridgehaven is de opa van dit hengstje. Dus voor 25% dezelfde afstamming, maar de rest is allemaal complaat anders. Hij meet nu 30", de fokker heeft wel de intentie om AMHA papieren aan te vragen, maar heeft al aangegeven dat hij dan ook weer duurder wordt.
Ik blijf hem wel heel gaaf vinden, zeker voor mijn eigen merries.
Ik ga het nog even laten bezinken om het dure transport het uiteindelijk toch waard maakt..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 08:13

Hij komt uit een 38" B merrie en of je uit zo'n merrie veulens nog AMHA kunt laten hardshippen? Dat wordt dan iig alleen met de vader op papier omdat hij ook AMHA is maar de moederlijn blijft leeg.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:37

Tipje Cocoa zelf staat te koop/huur in engeland... ;)
Scheelt vast een hoop geld. ;)

Ik had je al gepb't, maar idd hij moet dan ook nog goedgekeurd worden in nederland.
En volgends nieuwe regels moeder ze straks idd wel moeder op papier hebben, die stamboekopgenomen moet zijn of minimaal veterinair gecontroleerd zijn, en aan vaderskant 2 generaties.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:52

Meavey schreef:
Tipje Cocoa zelf staat te koop/huur in engeland... ;)
Scheelt vast een hoop geld. ;)

Ik had je al gepb't, maar idd hij moet dan ook nog goedgekeurd worden in nederland.
En volgends nieuwe regels moeder ze straks idd wel moeder op papier hebben, die stamboekopgenomen moet zijn of minimaal veterinair gecontroleerd zijn, en aan vaderskant 2 generaties.

Enkel scheelt er wat met zijn papieren... nog steeds...
Ben lang gaan onderhandelen daarover en hij moet gehardshipped worden in het AMHA (voorlopig dus papierloos.)

TosadogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:53

Wie? Cocoa of deze hengst?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:54

Cocoa... althans nog over een maand of 2 terug nog. Kreeg toen weer een mailtje binnen.
Diegene die zijn papieren heeft, geeft geen teken van leven |o en we kunnen geen duplicaat aanvragen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:56

cremellogek schreef:
Hij is blijkbaar de enige mini wereldwijd tot nu toe, ken wel quarters die homozygoot zijn..

Waar wacht je dan nog op :D

Nee, gekheid. Ik zou het indd eerst goed overwegen of je het geld hier voor over hebt, maar het is een ontzettend leuk ding :j

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 15:05

Dit hengstje heeft wel AMHR papieren, en ik begrijp nu omdat moeders ook alleen AMHR heeft dat hij dus nooit AMHA geregistreerd kan worden.

Hier nog wat meer foto's;
http://www.coloredstallions.com/ichrsta ... p?SASid=13

En zijn pedigree;
http://www.ichregistry.com/ICHR_pedigre ... -0659.html

Ik twijfel nog steeds, want aan de ene kant denk ik, ik kan hem dit jaar toch niet meer voor mijn merries gebruiken dus dan heb ik een dekhengstje een jaar staan te niksen (qua dekken). En die AMHR papieren en de kosten van het transport..
Maar aan de andere kant vind ik hem eeeeeeerg gaaf. Lastig hoor.

TosadogJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:28

Maar hoeveel merries heb je dan voor hem staan?

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 15:46

Ik heb 3 kleine meiden waar die goed bij zou passen en die vast wel zouden willen daten met zo'n lekker hapje ;)
Ook twee die ik er niet bij vind passen..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:40

cremellogek schreef:
Dit hengstje heeft wel AMHR papieren, en ik begrijp nu omdat moeders ook alleen AMHR heeft dat hij dus nooit AMHA geregistreerd kan worden.

Hier nog wat meer foto's;
http://www.coloredstallions.com/ichrsta ... p?SASid=13

En zijn pedigree;
http://www.ichregistry.com/ICHR_pedigre ... -0659.html

Ik twijfel nog steeds, want aan de ene kant denk ik, ik kan hem dit jaar toch niet meer voor mijn merries gebruiken dus dan heb ik een dekhengstje een jaar staan te niksen (qua dekken). En die AMHR papieren en de kosten van het transport..
Maar aan de andere kant vind ik hem eeeeeeerg gaaf. Lastig hoor.

Economisch gezien kan het toch meestal niet uit, je doet het toch omdat jij dit een leuk paardje vind en die graag in jouw wei wilt hebben lopen, neem ik aan. Dus wat maakt het jaar niksen dan uit?
Wat de AMHR papieren betreft hangt natuurlijk af wat voor papieren je eigen merries hebben, als die van jou AMHA zijn zou ik het wel een probleem vinden en wat jij met de nakomelingen wilt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:27

Sharani schreef:
Wat de AMHR papieren betreft hangt natuurlijk af wat voor papieren je eigen merries hebben, als die van jou AMHA zijn zou ik het wel een probleem vinden en wat jij met de nakomelingen wilt.

Nou ja, AMHA merries kan je voor zo'n $250 nog hardshippen naar het AMHR en dan heb je iig AMHR papier bij de veulens. Of je daar in Europa wat aan hebt is wat anders natuurlijk, op dit moment is AMHR vooral leuk voor 'erbij' bij AMHA paarden.

Ik zou eerst maar eens bij het NMPRS informeren wat de mogelijkheden bij dat stamboek nog zijn voor een AMHR hengstje en wat er allemaal nog moet gebeuren voordat je hem als stamboek ggk hengst kan gebruiken. Sowieso zal je ook zijn ouders veterinair dan moeten laten keuren in Amerika, willen de eigenaren daaraan meewerken?
Anders zit je straks met een niet-AMHA hengst die misschien niet eens bij het NMPRS is goed te keuren en dan houdt het al snel op met fokken. Blijft er alleen vermeerderen zonder papier over. Of je daar nu helemaal een hengst voor moet gaan importeren...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:36

Eponastable schreef:
Cocoa... althans nog over een maand of 2 terug nog. Kreeg toen weer een mailtje binnen.
Diegene die zijn papieren heeft, geeft geen teken van leven |o en we kunnen geen duplicaat aanvragen.

Raar want Cocoa is toch gewoon AMHA, ik heb er tenslotte 2 kinders van.
Dan is hij verlopen dus?
Ik heb contact gehad met degene die hem nu huurde, kon hem ook huren maar vond het wel prima. ;)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:49

Heb pakken emails hoor Linda, ik had interesse in Cocoa maar Judith (vorige eigenaresse uit USA) heeft de papieren achtergehouden, na een jaartje dat hij in Engeland bij Aquamarine Miniatures stond kreeg ik weer een mail of ik meer had gehoord van die Judith, en ze wouden hem graag aan die dame in Engeland verkopen die hem verhuurd nu en vroegen of ik geen deel wou kopen van hem zodat hij gehardshipped kon worden, dan mocht ik hem een jaar naar hier brengen maar dan moest hij terug... nou dat vond ik niet echt interessant om hem maar één jaar hier te hebben en dan permanent terug naar Engeland te brengen.
Ja hij is AMHA maar de papieren zijn niet bij het paardje.
Nu is hij in eigendom van Pippa maar ze wilt hem aan Aquamarine verkopen. Dat zijn de laatste nieuwtjes die ik heb.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:55

Beetje raar dat Pippa geen AMHA papier heeft meegekregen dan?
Weet idd dat hij nu bij Aquamarine staat.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 10:56

Meavey schreef:
Beetje raar dat Pippa geen AMHA papier heeft meegekregen dan?
Weet idd dat hij nu bij Aquamarine staat.

Ja vreselijk... AMHA wilt op dat vlak ook niet echt meehelpen. Heb al veeeeel mails gestuurd om Pippa te helpen.
Ze moeten een duplicaat aanvragen maar blijkt dat enkel de laatste eigenaar dat kan, ja die is van de aardbol verdwenen en echt een tr*t van een vrouw.