AMHA versus AMHR

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

AMHA versus AMHR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 17:20

Bij mijn zoektocht naar een mini kom ik allerlei dingen tegen waar ik niet genoeg verstand van heb.
Wat is het verschil tussen AMHA versus AMHR papieren, wat is beter, zijn paardjes met AHMA altijd duurder?
Hoe zit het met een hengstje als je ermee wilt gaan dekken, is registratie genoeg bij een van de twee?
Ik kan nl ook nergens wat vinden over deklicensies enzo..

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:04

Beide zijn Amerikaanse stamboeken, bij het AMHR kunnen ook grotere paardjes dan 34" geregistreerd.
De showmogelijkheden voor AMHA paardjes zijn hier wat uitgebreider, maar ook met een AMHR kan je bij b.v. de ICAMH showen alleen in minder klasses.
Een AMHA kun je ook AMHR laten registreren (kost wel veel geld), maar een AMHR kan (buiten de US) niet AMHA worden.
Dat een AMHA altijd duurder is hoeft niet, een goede AMHR zal meer waard zijn dan een matige AMHA. Maar bij gelijke kwaliteit heeft een AMHA meer mogelijkheden qua showen en zal daardoor duurder kunnen zijn.

Audrey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:38

Ik vind het jammer dat er geen officiele AMHR showmogelijkheden zijn in Europa .. Ik vind de AMHR paardjes ook prachtig .. Ik zou er graag eentje importeren maar je hebt er hier niet veel aan .. :(

Sharani

Re: AMHA versus AMHR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:31

Audrey, ik had begrepen dat er in Duitsland dit jaar een show is, en je hebt toch een geweldig AMHR paardje, een AMHR National Grand Champion :D ?

Audrey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:19

Jah da's waar maar die is ook AMHA (2011 world grand) maar ik bedoel een echte AMHR, ene boven 34 inch :) of een ASPC, die vind ik ook geweldig!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:29

Die show is ook voor ASPC, een AMHR B lijkt me ook geweldig voor de driving.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:34

Ik vind het ook jammer ik heb er ook 2 die alleen AMHR zijn. ;)
Nouja in elk geval spring fling!

Audrey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:56

Ja spring fling inderdaad maar dat is dan ook de enige en dan mss die in duitsland maar dan heb je het ook gehad. Echt jammer ..

rose68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:13

Ik heb al tegen meer mensen gezegd dat er bij de ICAMH eventueel best een AMHR show commissie gemaakt kan worden, maar dan moeten er mensen opstaan om alles uit te gaan zoeken. Inventariseren, kosten berekenen, showteam zoeken etc etc. Kom met die mensen en wetenschappen eens naar een bestuursvergadering en we gaan kijken of het een haalbare zaak is. Maar al het werk moet door de mensen gedaan worden die er belang bij hebben. Dus probeer enthousiaste mensen bij elkaar te vinden, iemand die de regels gaat uit diepen, iemand die showmanager wil worden, iemand die ringsteward wil worden, iemand die de paarden wil meten. Hulp voor op de shows enz enz. Maak berekeningen wat de kosten zijn en wat evt de inkomsten gaan worden...

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:10

Nouja ik vond het prima zoals het was de AMHR reeksen bij de non approved AMHA show dag, en de rest op een andere dag dan heb je geen andere mensen locaties of geregel nodig.
Maar daar was schijnbaar toch te weinig animo voor en te lastig met de AMHA regels begreep ik.

Audrey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:16

Ja ik vond dit inderdaad ook goed .. ik had op dat moment nog geen AMHR paardjes maar ik zou me er wel eentje aanschaffen voor dit jaar of volgend jaar :) Maar er was inderdaad ook niet zo veel aandacht voor deze klasses en het is dan ook een hoop werk om dit te organiseren .. Ik hoop dat ik mensen overtuigd krijgt van de AMHR shows :)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:36

Wij hebben zelf ook 3 AMHR paardjes, ben dus ook helemaal pro AMHR shows ! :j

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:41

Ik dacht dat er altijd wel een paar AMHR klasses waren?
Of was dat toevallig alleen zo op de summershow van afgelopen jaar.

Audrey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:05

Vorig jaar was dat inderdaad wel .. maar er waren niet zoveel inschrijvingen voor deze klasses en het was ook een heel gedoe om dit geregeld te krijgen met de wel approved AMHA shows en daarom hebben ze dit nu geschrapt .. Maar ik heb gehoord dat ze zeker AMHR shows willen doen als er mensen opstaan en zeggen van we willen dit heel graag en dat er mensen zijn die zich ermee bezig houden enz..