waarneer keuring en scheren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

waarneer keuring en scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 22:38

ik had wat vraagjes
of er een keuring is voor de shetlanders jaarling hengsten
ik woon in ermelo is er iemand die weet waar ik onder val dan kwa keuring
en mag ik mijn shet scheren hij komt heel moeilijk van zijn vacht af hierdoor schuurt hij het kapot
zou dit er zijn om dit nog te doen voor de keuring de baard laat ik en vanaf de knieén tot de hoeven ook
toevallig weet ik dat daar te alle tijden niks aan gedaan mag worden

shetlandfan

Re: waarneer keuring en scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:33

NSPS Keuring?
Scheren is daar absoluut NOT DONE voor een keuring.

Ik weet absoluut niet zeker maar ik gok dat de premiekeuring van de fokvereniging Noord-West Veluwe gehouden in Kootwijkerbroek degene is waar je dan heen moet.

Jaarling hengsten mogen bij het NSPS nog gewoon naar de premiekeuring tussen de merries, veulen en alle andere jeugd. De premiekeuringen zijn in augustus/september.
Dus nu scheren is op zich niet erg als je daar met de keuring maar niks meer van ziet.

Misschien een idee om eens een kijkje te nemen op de shetland promotiedag die in juni op het KNHS terrein in ermelo gehouden wordt? Kun je vaak veel tips opdoen ten aanzien van het keuringsgebeuren.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:31

Als je nsps premiekeuring mee wilt doen, dan kom jij inderdaad bij ons op de keuring in Kootwijkerbroek op 6 augustus. Als je daar wat meer over wilt weten pb je maar ;-) Tip hierboven is een goeie; daar in Ermelo heb je bijv. clinics met pony's kleuringklaar maken én voorbrengen op een keuring. Ook legt de jury uit waar ze op letten.

Bijna alle jaarlingen zitten nog dik in hun vacht momenteel door de combi veulen-/winterhaar. Ik kan hier goed merken dat ze het nu door het warme weer langzaamaan wel af gooien, dus dat samen met flinke poetsbeurten en dan kom je er wel....

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 13:01

ben al een tijd bezig met poetsen heb ook speciale spullen aangeschaft en het lukt maar niet.
ik heb dus een idee om te scheren maar is er toevallig iemand die dit kan in mijn omgeving

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:16

Jaarlingen doen altijd heel lang over het verharen. Mijn twenter is ook pas op de helft. Het sleutelwoord is geduld!