De pony heeft daardoor ook al paar x hoefbevangen gestaan maar gelukkig niet te ernstig.
DA adviseerde om ze licht aan het werk te zetten voor de kilo's er wat af te werken.
Ze staat 24/7 op de wei met mijn andere pony. Er staat echt weinig gras erop en ze krijgt
2x per dag een grote hoop hooi voor de rest niks. Maar hoe combineer je het werk met een
pony die aan astma lijd? Vooral als het warmer word heeft ze er heel veel last van. Staat
ze gewoon te zweten en zwaar te ademen. Ze heeft vorige zomer tot in het najaar mogen
gebruik maken van een speciale puffer waardoor ze stukken makkelijker ging ademen.
Deze was van de DA zelf en hadden we enkel in bruikleen. De pony wilt echt wel werken
en als je ermee gaat wandelen (een uurtje stappen) is ze helemaal in de wolken en longeren
vind ze ook heel fijn maar nadien staat ze wel een halfuur tot een uur na te puffen.
Hoe zouden jullie het aanpakken met zo'n pony?
Als ik ze voorzichtig aan het werk wil zetten wil ik een hoofdstelletje aanschaffen aangezien
ze al tig halsters heeft kapotgetrokken... Ze heeft wel last van een gekanteld tandje, kan dat dan?
Hou het vriendelijk, wil geen reltopic en wil het beste voor mijn ponytje!