Goed passend hoofdstel waar te vinden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Goed passend hoofdstel waar te vinden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 14:59

Ik heb een shetlander van 90 cm ongeveer maar heeft wel een breed koppie, nu heb ik gisteren een hoofdstel voor hem gekocht maar nu wil de neusriem en keelriem niet dicht maar de bakstukken staan op de korste maat, ook staat de neusriem op de korste stand.....

Wie heeft het zelfde probleem gehad en hoe heb je dit opgelost??

JudithO

Re: Goed passend hoofdstel waar te vinden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:32

Wij hebben hoofdstellen die elk uit minstens 2 hoofdstellen zijn samengesteld, precies om dezelfde reden. De hoofdstellen passen werkelijk nooit! Vreselijk irritant, maar je leert ermee leven :)

vlinder91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:28

kan je hem niet ruilen voor een ander hoofdstel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:33

Ik heb juist het probleem dat alle hoofdstellen te groot zijn,
IR mini-shetland,veel te groot,Barefoot Walnut Kids,veel te groot.
Kun je beter hebben dat het wat te klein is,dan kun je er nog onderdelen van een pony hoofdstel aan doen,maar ik kan er niet zoveel gaatjes bijmaken totdat hij een keer past.
Hopelijk vind ik ooit nog eens een goed passend bitloos hoofdstel.......

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:19

Ik zie regelmatig op sites zoals marktplaats ed. advertenties staan met mensen die hoofdstellen (bitloos en ook met bit) op maat maken. Dit is dan wel niet met leer. Misschien is dit een goede optie?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 17:33

Als goed is heb ik nu een ponyhoofdstel maar die heel kleiner te verstellen is dan een shethoofdstel maar ook groter op de plekken waar ik hem groter nodig heb.....

Tja heel klein is ook moeilijk.......ik heb zelf van 1 hoofdstel zelf een bitloze gemaakt....heb namelijk de lussen waar het bit normaal in gaat om de neusriem vast gemaakt (gaatje bij in gemaakt om de lus groter te maken) En daarbij in een ring van een oud halster (die aan de zijkant zitten) daar kan ik zo teugels aanklikken (heb namelijk met teugelclippen) en heb een bitlooshoofdstelletje.....hier werk ik vaak mee als ik lange lijnen enzo doe.....

cindy1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:38

je kan bijvoorbeeld ook met de shetlander naar een ruitersport zaak gaan ofzo en dan hoofdstellen passen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:39

Ik heb nu mijn IR mini-shetland aangepast tot een bitloos hoofdstel (na wat geknutsel)
helaas is de keelriem daarvan veel te groot (kan daar ruim 2 vuisten tussen doen) dus ik moet daar ook nog wat op verzinnen. verder heel veel gaatjes extra bij de neusriem,en hij past redelijk. :j

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:43

FlorisSam schreef:
Ik heb nu mijn IR mini-shetland aangepast tot een bitloos hoofdstel (na wat geknutsel)
helaas is de keelriem daarvan veel te groot (kan daar ruim 2 vuisten tussen doen) dus ik moet daar ook nog wat op verzinnen. verder heel veel gaatjes extra bij de neusriem,en hij past redelijk. :j

Even naar een zaldelmaker (of schoenmaker kan het denk ik ook wel) die kan de keelriem zo inkorten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:45

Hier nog 1 die het probleem kent.
Hij heeft nu een samengesteld hoofdstel (pony en shet) en een HH hoofdstel, maar beide zitten net niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:47

WilmaW schreef:
FlorisSam schreef:

Even naar een zaldelmaker (of schoenmaker kan het denk ik ook wel) die kan de keelriem zo inkorten

Zadelmaker komt binnenkort,zal hem wel even vragen.
de neusriem zit nu krap met die enorme baard van haar :')