mini hengst showen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minishetten

mini hengst showen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 22:49

ik weet niet of ik hier bij het goede onderwerp ben, maar ik dacht dat ik het altijd kon proberen.

ik doe met mijn mini shetlander mee aan een hengstenshow, hier wordt hij voor de wagen gepresenteerd. nu heb ik nog nooit een show gelopen.
heeft iemand tips om je pony zo schoon mogelijk te krijgen en zo netjes mogelijk?
wassen is geen optie omdat ze 24uur per dag buiten staan. ( wel een schuil stal natuurlijk).

alvast bedankt!

JoyCiej007

Re: mini hengst showen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:39

ligt er helemaal aan om wat voor hengstenshow het gaat; NSPS, NMPRS? Kijk vooral naar wat het stamboek wil zien. Deze dagen is de temperatuur vrij hoog, is 't niet koud met een lekker zonnetje. Je zou hem best kunnen wassen, en dan met zweetdeken op eventjes op stal, of is de schuilstal niet afsluitbaar?

minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 14:51

het is voor de hengstenshow van het nsps. de stal is niet afsluitbaar en het weiland is vol modder :(
de show is op 19 maart. dus weet ik niet hoe het weer dan is.

als iemand tips heeft,,,, wondermiddeltjes enz. ik hoor het graag!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:08

Sja, dat is wel erg lastig idd als de schuilstal niet afsluitbaar is. Hier lopen ze ook 24/7 buiten met beschikking tot schuilstal, maar stal heeft wel een deurtje wat dicht kan. Voor wedstrijden en keuringen worden ze gewassen (witte staart en manen, witte benen) en dan gaan ze ingepakt in deken, bandage's en staartbeschermer een nachtje op stal.

Vrees dat het in jou geval dan heel vroeg op staan wordt, poetsen/wassen e.d. en dan op de trailer.
Heeft je pony ook (veel) wit of valt dat wel mee? Ik heb hele goede ervaring met de Cowboy Magic Shine in Yellow Out shampoo, speciaal om witte vacht/benen/staart/manen weer helemaal echt goed wit te krijgen.
De producten van Cowboy Magic zijn zowiezo echt aan te raden.

minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:13

hij is in de winter meer een schimmeltje dan een palominotje, hij is erg licht. inpakken lukt me niet helemaal, maar ik heb wel een eczeemdeken.
gelukkig is de show pas in de avond, maar ik hoorde dat de vacht niet mooi eruit komt als je hem de zelfde dag wast en dat je het beter 2 dagen van te voren kan doen.

ik onthoud in ieder geval jouw tip van Cowboy Magic. :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:32

Op een hengstenshow moeten ze er wel top uit zien. Ookal is dat erg lastig bij licht gekleurde pony's.
Voor gewone wedtsrijden was ik ook niet, alleen de staart (heb ook een lichte palomino).

Voor de hengstenkeuring (waar ik een zwarte hengst reed in het tuig) heb ik ook niet gewassen, zelfs staart niet. Hengst liep bij mij ook in het land, en was toch zwart ;).

1 of 2 dagen van te voren wassen is mooier. Ik zou tegen die tijd het weer aan kijken. Eventueel 2 dagen van te voren wassen, regendeken er op als hij droog is en de dag zelf zijn benen (en eventueel staart) nog eens doen.

Welke hengst ga je rijden?

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 11:38

JoyCiej007 schreef:
Vrees dat het in jou geval dan heel vroeg op staan wordt, poetsen/wassen e.d. en dan op de trailer.
Heeft je pony ook (veel) wit of valt dat wel mee? Ik heb hele goede ervaring met de Cowboy Magic Shine in Yellow Out shampoo, speciaal om witte vacht/benen/staart/manen weer helemaal echt goed wit te krijgen.
De producten van Cowboy Magic zijn zowiezo echt aan te raden.

hee ik had een vraagje waar zou je die shampo kunnen krijgen ?,

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:23

Welke hengstenshow ga je?
Wij gaan namelijk ook op 19 maart naar een Hengstenshow, mocht je in de buurt wonen, heb ik misschien wel tips voor je?

minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 15:34

die van 19 maart van het nsps. ik woon in Woudrichem. ik las trouwens ook iets over zilverschapoo of zo iets, schijnt goed te helpen.

wat wordt er van mij en mijn pony verwacht als ik hem ga presenteren voor de wagen??? zijn zoon gaat ook mee. een vriendin loopt met hem aan de hand.

owja, de palomino heet officieel Wim v/h Gestelhof ( wij noemen hem Loverboy ) en zoonlief heet officieel Bjorn v/h/ eendenveld
( wij noemen hem Cookie ) :P
beide zijn mini shetjes van ongeveer 80 cm

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:43

De hengstenshow in Hoeven?

Zijn ze wel NSPS goedgekeurd? Ik ken ze niet.

minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 15:55

cookie staat in het register en loverboy is uit België. daar is hij Europees goedgekeurd. omdat het Nederlands stamboek en het Belgiës stamboek zusters zijn, is hij ook in NL goedgekeurd. hij is uit België gekomen en ik heb hem daarna al best snel gekocht. hij heeft dus niet meegedaan aan keuringen. vandaar dat hij niet zo bekend is in Nederland

( ja het is inderdaad in hoeven )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:59

Op hengstenshow worden alleen goedgekeurde hengsten getoont.

Ik ben 3 jaar terug ook in Hoeven geweest. Toen heb ik mijn NMPRS hengst aan de hand voorgesteld en daarnaast ook aan de lange teugel (en een van mijn merries was mee onder het zadel om een stukje gebruik/sport te tonen).

minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 16:01

worden de hengsten samen in een ring gelaten , of is iedere hengst om de beurt?
en wordt er muziek gedraaid?

lovy is in België goedgekeurd lolly telt dit ook voor Nederland, hij is overigens al ingeschreven en ik heb er nog niets over gehoord.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 16:08

Idd, maar die ander niet toch?

Er word vaak wel muziek gedraait, een verhaaltje over je hengst verteld. Normaal gaan ze eerst omste beurd de ring in, en daarna als een groep (aan de hand tenminste). Voor de wagen word niet veel gedaan. Ik zou gewoon de organisatie even vragen.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 20:08

Het is heel verschillend, want bij ons houden ze wel aangespannen rubrieken tussendoor

minishetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 22:26

oke ik zal het even vragen hoe en wat.

cookie gaat mee als nakomeling. hij staat in het register omdat ik nooit de bedoeling ermee had met hem te gaan dekken.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:37

Ooh als nakomeling, kan het altijd wel, in elk geval hier wel.