NIEUWE AANWINST!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tylermen

NIEUWE AANWINST!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:17

Hooooooii mensen!
Vandaag was het dan eigenlijk zo ver! Ik ging mijn Shettie ophalen.
Ze is heel leuk maar wel een beetje happerig..
Het is een merrie
7 jaar
1.05 hoog
Verkeersmak,
Ik ben er heel blij mee, zelf ben ik 1.52 en ik weeg 43 kilo, zou dit dan passen?
Ik hoop van wel anders heb ik niks aan de pony!?
Maar ze staat nu dus rustig op stal, ze gaat straks naar de weide, met de 6/7 andere paarden.
IK BEN ZO BLIJ MET MIJN SHETTER!!!!!! <3 <3

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx'

Balou_k

Re: NIEUWE AANWINST!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:20

Waarom later pas denken pas ik daar op ?
Is niet zo slim..

Zo te horen iet, maar een foto lijkt me handiger..

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:21

Waarom heb je voor een shet gekozen?

Ik weet niet hoe oud je bent en hoeveel je nog groeit maar ik denk als je er mee wil rijden je beter voor een gewone pony kunt gaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:21

Allereerst; gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ben erg benieuwd naar foto's. :)

Wat ik dan dus niet snap, is dat je de merrie dus al gekocht hebt, en je je nu pas gaat afvragen of je er wel op past. Daarbij is het zeker niet slim om op jou leeftijd nog een shet te kopen, met als doel om er echt nog op te gaan rijden. Ik vind je aan de lange kant; ook het gewicht zit al echt aan de max.

Daarbij koop je een pony toch niet alleen om te rijden? Als dat wel zo is, dan ben je met een shetter compleet verkeerd bezig. Koop dan een rijpony, dan weet je zeker dat je er op past en dat je hem/haar ohz. kan gaan rijden.

Edit: een foto om te beoordelen of je nog op de pony past is overigens ook wel erg handig.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 27-10-10 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:23

Gaaf!!!

We zitten wel in het zelfde schuitje zie hier in mijn onderschift!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:24

ja of je moet hem willen beleren voor de kar,
dan is het natuurlijk mogelijk, als de shet het wilt natuurlijk
leuk voor je dat je een shet hebt :)

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:24

De shet die hier staat, van 99 cm word bereden door een meisje van 6. Ik denk echt dat jij te groot en te zwaar bent.

Maar je had je dit beter eerst af kunnen vragen, of je er nog op kon rijden. Er zijn natuurlijk wel genoeg andere dingen die je met je shet kunt doen. :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:27

Laatst bijgewerkt door NiKip op 27-10-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:29

Tylermen schreef:
Ik hoop van wel anders heb ik niks aan de pony!?

Dat noem ik dus een foute opmerking :Y)

Anyway, zoals eerder gezegd zijn er een hoop dingen die je met je Shet kunt doen.
Leer hem/haar eerst lekker kennen, beetje knuffelen, poetsen, misschien wat VD erbij.
Maak het gezellig :D

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:35

Jaa ik snap wat jullie bedoelen, ik kijk wel voor een andere pony erbij, mijn zusje past er wel op.
Maar dan hebben de mensen waarvan ik haar kocht dus gelogen, die zeiden dat het makkelijk paste, ik zal vanavond kijken of het past.
Mijn verzorgshet die is ook 1.05 en daarbij kom ik net IETS onder zijn buik uit.
Dus eigenlijk kan het wel.

xxxxx'

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:38

Waarschijnlijk zijn jouw beugels dan te kort want als ik zo eens ga meten in mijn hoofdje..
Daarbij ga jij veel groeien de komende jaren..
Jij had zelf kunnen zien of jij paste, stel geen vragen als je niet wilt luisteren, hier word ik zo moe van..
Ik zou graag een foto willen zien, kunnen we het beter beoordelen..

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:41

Oké, ik zal proberen hier vanavond een foto te plaatsen, ik moet namelijk nog even kijken voor een zadeltje, die vrouw waar dat ze gestalt staat heeft er wel een maar ik moet ff passen nog, ojaa, mijn beugels zijn niet te kort. ik heb niet zo'n hele lange benen hoor!
maar ik stel hier een vraag om antwoord/mening van jullie te krijgen, geen gezeik!

xxxx'

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:44

Het gaat nieteens perse om je lengte, maar ook om gewicht!

Balou_k

Tylermen schreef:
Oké, ik zal proberen hier vanavond een foto te plaatsen, ik moet namelijk nog even kijken voor een zadeltje, die vrouw waar dat ze gestalt staat heeft er wel een maar ik moet ff passen nog, ojaa, mijn beugels zijn niet te kort. ik heb niet zo'n hele lange benen hoor!
maar ik stel hier een vraag om antwoord/mening van jullie te krijgen, geen gezeik!

xxxx'

Ik zeik niet, dat doe ik op de wc. :+
Maar ik stel vragen en beantwoord jouw vragen. ;)

iloonaa__

ik denk niet dat mensen proberen te 'zeiken'
maar je openingspost was een beetje gek
omdat je waarsch. niet heb gekeken vóór de koop of het kan.
dat is niet zo slim. maar je kan toch ook nog veel dingen doen zonder te rijden?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:49

Ik ben wel benieuwd naar de foto ook :j Je bent 3 cm kleiner dan ik (gewicht zullen we het maar niet over hebben :+ ben dan ook wel wat jaartjes ouder) en ik pas zelfs qua lengte echt niet meer op zo'n kleintje hoor! (nu ben ik dus sowieso veel te zwaar voor zo'n uk maar oke). Qua gewicht zou jij nu nog net kunnen als het beetje stevige shet is, maar ik ga wel met de rest mee, waarom in hemelsnaam nu een shet gekocht, je zal alleen maar groter en zwaarder worden en er dus niet meer op gaan passen sowieso. Klinkt beetje als 'een shet kon ik betalen dus dat moest het maar worden'..

Oh en hou het even netjes alsjeblieft, jij stelt vragen, wij geven antwoorden, en dat hoef je niet uit te maken voor 'gezeik' als je het niet wil horen vráág het dan niet..

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 14:54

De shet is van mij en mijn zusje, mijn zusje is 1.34 die past er nog wel op, ik ben 14 trouwens, de shet is héél stevig gebouwd.

xx'

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:00

Stevig gebouwd of niet..
Ik zou graag een foto zien..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:02

Tylermen schreef:
Jaa ik snap wat jullie bedoelen, ik kijk wel voor een andere pony erbij, mijn zusje past er wel op.
Maar dan hebben de mensen waarvan ik haar kocht dus gelogen, die zeiden dat het makkelijk paste, ik zal vanavond kijken of het past.
Mijn verzorgshet die is ook 1.05 en daarbij kom ik net IETS onder zijn buik uit.
Dus eigenlijk kan het wel.

xxxxx'

Dat vind ik nogal wat, dat je deze mensen beschuldigd van liegen. Tuurlijk, als ik wil kan ik zelf ook nog op m'n shetmerrie van 1.03m. gaan zitten met m'n 1.73m. lang; of dat goed is voor de pony is een tweede. Daarbij; als jij een pony koopt, moet je niet blind afgaan op hetgeen de verkopers zeggen, dat is natuurlijk helemaal niet handig. Iets onder zijn buik komen lijkt me heel sterk; dan smokkel je wel met je beugels.

Ik blijf er bij dat je veel beter een grotere pony had kunnen kopen als jou doel is om er ook mee te rijden. Want dat je er nu misschien nog echt nét aan op past, betekent dat je over een jaartje of wat, of misschien zelfs wel veel eerder, al wél veels te groot voor de shet bent!

Je kan zo'n beestje er niet de dupe van laten worden dat jij persé wil rijden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:03

Ten eerste gefeliciteerd

mar meisje, waarom ben je nite voor een leuke c/d pony gegaan? daar kan je ook nog op doorgroeien. je ebnt echt te groot voor de pony, hoop dat jij dat inziet(en je ouders?!)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:03

Tylermen schreef:
De shet is van mij en mijn zusje, mijn zusje is 1.34 die past er nog wel op, ik ben 14 trouwens, de shet is héél stevig gebouwd.

xx'

Oftewel; waarschijnlijk nogal wat overgewicht ook. Pony met overgewicht kan juist mínder dragen, want die heeft al genoeg last van z'n eigen overgewicht dat hij moet meezeulen.
Stevig gebouwd of niet; te lang is te lang, te zwaar is te zwaar.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:04