loopt deze shet in een krul

Moderators: RianneH, Neonlight, Ymor, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pietaaa

loopt deze shet in een krul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:09

hallo

mijn vraag is of deze shet in een krul loopt
omdat als je er op gaat zitten gaat ze direct zo lopen is dat erg
Afbeelding

Afbeelding

Paardensport is beleving, emotie, vriendschap en vrijheid

Anoniem

Re: loopt deze shet in een krul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:10

ze kruipt achter de teugel, zorg dat ze goed vooruit gaat lopen en houd lichtjes contact met de teugels.
zorg dat ze met der neusje eruit komt

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:12

maar ze loopt wel heel erg goed door ze is juist best wel snel

Paardensport is beleving, emotie, vriendschap en vrijheid

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:14

ik vind trouwens wat ik kan zien de ruiter die er op zit een beetje te lang want de voeten komen al tegen der benen aan,
maar dat terzeide ze loopt inderdaad iets achter de loodlijn

"Do you know who you are? Do you know what's happened to you? Do you want to live this way?
All it takes is one person, one patient, one moment to change your life forever.
It can change your perspective, color your thinking.
One moment that forces you to reevaluate everything you think you know.
Do you know who you are? Do you know what's happened to you?
Do you want to live this way?"

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:16

het is niet verschrikkelijk erg, maar het paardje loopt in zijn eigen houding, omdat dat makkelijker is voor dat beestje om zo te lopen of het beestej moest bij de oude eigenaar zo lopen ( ik weet niet hoelang je hem al hebt :P). Het enige wat je moet proberen is om hem uit zijn eigen houding te krijg door hem lengte te geven en naar een ontspanning rijden, want als hij in zijn eigen houding loopt is hij ook niet ontspannen. Ik geef toe dat dit niet echt makkelijk is om hem uit die houding te krijgen :P ik weet niet of je les van iemand hebt?? want dan kan je dit bespreken met diegen die je les geeft ;)

[RT-HAW] Daroma (v. Wonderboy)@ 4-daagse wedstrijd (M1/M2)
Daroma (Wonderboy x keur v. Jetset-D x Dublin): M2 +2
Lavita (v. Fair Play) R.I.P

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:34

Probeer zoveel mogelijk te oefenen met Lang en laag, met uitstappen en instappen lekker lang, en tussendoor ook even de teugels laten strekken, ik zou ook niet echt met de kin op de borst willen lopen een uur lang :) ze loopt achter de loodlijn, probeer er op te concentreren dat diegene die erop rijd op haar/zijn zit gaat rijden, zodat ze minder in de teugel hoef te hangen :)

Stars don't disappear, they keep blazing

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:41

das het beste, probeer gewoon te zorgen dat hij eerst bij wijze van voor de loodlijn gaat lopen en dan kan je zeggen van ik probeer hem daarna dan weer op de loodlijn te krijgen. Het is eerst belangrijk dat je hem het neusje eruit laat steken ;) het is lastig en je moet veel geduld hebben maar het gaat je vast lukken :P:P

[RT-HAW] Daroma (v. Wonderboy)@ 4-daagse wedstrijd (M1/M2)
Daroma (Wonderboy x keur v. Jetset-D x Dublin): M2 +2
Lavita (v. Fair Play) R.I.P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:47

Kruipt idd achter de teugel, oftewel; loopt in een valse krul.
Foto's laten wel duidelijk zien dat ze gelukkig niet in de krul getrokken wordt.
Dit kan wel het gevolg daar van zijn, dat ze in het verleden steeds gedwongen werd om zo te lopen.
Of, omdat dit makkelijker is voor haar; zo ontduikt ze ook het contact met het bit.

is heel goed te zien als je kijkt naar de loodlijn; neus hoort op of zelfs nog ietsje over de loodlijn; deze pony loopt er redelijk ver achter:
Afbeelding

Afbeelding

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:03

JoyCiej007 schreef:
Of, omdat dit makkelijker is voor haar; zo ontduikt ze ook het contact met het bit.

Kan dit misschien dan het gevolg zijn van gebitsproblemen?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:09

Is ze overbouwd..? Mijn shet loopt precies zo, altijd al gedaan en word altijd gereden met een losse teugel.. Die van mij is wat overbouwd (haar voorhand is wat lager dan haar achterhand) waardoor je haar nooit met haar kop in de lucht ziet lopen! Puur omdat zij dit niet makkelijk kan qua lichaamsbouw. Tuurlijk kan ze wel haar hoofd omhoog doen, maar zo loopt ze eenmaal fijner omdat ze zo gebouwd is..
Als je verder geen druk hebt in de mond, lekker de pony laten lopen zoals die dat fijn vind.. ik zou er niet teveel mee knutselen als ze verder goed voorwaarts is, waarschijnlijk vind ze dit gewoon fijner.

edit: ik zie nu wel als ik vergelijk met die van mij, dat deze shet de hals wat hoger houd. Die van mij heeft de hele hals houding wel wat lager..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:46

hahahanneke schreef:
JoyCiej007 schreef:

Kan dit misschien dan het gevolg zijn van gebitsproblemen?

Dat kan heel goed.... zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar een tandarts kan zo vaststellen of er iets met haar gebit mis is.
De oorzaak van een dergelijk probleem als achter de teugel kruipen kan rijtechnisch zijn, maar ook medisch.

zwelgje27 schreef:
Is ze overbouwd..? Mijn shet loopt precies zo, altijd al gedaan en word altijd gereden met een losse teugel.. Die van mij is wat overbouwd (haar voorhand is wat lager dan haar achterhand) waardoor je haar nooit met haar kop in de lucht ziet lopen! Puur omdat zij dit niet makkelijk kan qua lichaamsbouw. Tuurlijk kan ze wel haar hoofd omhoog doen, maar zo loopt ze eenmaal fijner omdat ze zo gebouwd is..
Als je verder geen druk hebt in de mond, lekker de pony laten lopen zoals die dat fijn vind.. ik zou er niet teveel mee knutselen als ze verder goed voorwaarts is, waarschijnlijk vind ze dit gewoon fijner.

edit: ik zie nu wel als ik vergelijk met die van mij, dat deze shet de hals wat hoger houd. Die van mij heeft de hele hals houding wel wat lager..

Als een pony onder het contact met het bit probeert uit te komen (om wat voor reden dan ook) kan het beest ook nooit echt goed gereden worden. Daarbij is het vaak zo dat de zuiverheid v/d gangen er ook onder te leiden heeft. En evt. achterhand er niet onder, dus geen goed ruggebruik, of op de voorhand duiken en/of rug weg drukken.
Zo ernstig hóeft het niet te zijn, maar als je van het éne in het andere probleem rolt is natuurlijk ook niet fijn.....

Nicole288
Moderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:57

SMP -> RT-P

mandodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:52

Het is jammer dat je niet de hele houding van het paard kan zien, wat doet ze met haar rug, hoe is haar achterhand enz. heb je een foto van het geheel?

"Een goede ruiter hoort zijn paard tegen hem praten,
een uitstekende ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren, maar
een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen."

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:32

RT-->SMP.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Bizzybijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:33

Waarom bij SMP :? Het is toch rijtechnisch?

Maar goed, op de foto's zie je dat de shet vastzet in de kaak/nek. Eigen houding, dus waarschijnlijk verkeerd aangeleerd.
Vooral eruit proberen te rijden, dan maar niet aan de teugel, dit moet er gewoon eerst 'uit' ;)

If you like pina coladas
And getting songs stuck in your head

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:00

Het lijkt ook wel of je je handen ver uit elkaar hebt.
Probeer de boven de schoft te houden en ongeveer een vuist hoogte erboven.
en handen netjes bij elkaar. Probeer ook veel aan de lange teugel draven en stappen,
maar wel met kontact dus wel naar je hand blijven rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 19:14

poy loopt niet correct aan de teugel.
Foto 1: aanleuning is niet correct en loopt achter de LL
Foto 2: pony kantelt zijn hoofd en weer ver achter de LL .
Achter de LL is niet altijd verkeerd (hangt van de bewuste training af), maar in dit geval ziet het er niet goed uit en zou zo'n training niet bevordelijk zijn. Beter zou lang en laag zijn of wat meer opgericht.

Reden kan vanalles zijn en ik denk zelfs meerdere.
1)Iig de aanleuning is een fout van de ruiterhand en tevens is de pony op dat moment (foto 1) niet nageeflijk.
2) volgens mij is de ruiter te groot waardoor deze de pony belemmert, voet die in beeld komt hoort daar iig niet.
3) beide foto's geven aan dat de pony de ruiterhand wil ontwijken.

Een volledige foto zou veel beter zijn. Aan de teugel gaan, moet van achter komen en of daar een "goed begin" zit, valt nu niet te beoordelen.

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie