Staan jullie shetlanders op een manege of thuis?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindeDjune

Staan jullie shetlanders op een manege of thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 16:37

Hoi! Ik wou graag weten of jullie shetlanders op een manege staan, pensionstal of gewoon thuis in het weiland!

Ik wil heel graag een shetlander kopen, ik ben benieuwd hoe jullie het doen als jullie pony aan huis staat.
Voer, mesten enz moet je allemaal zelf doen! En op welke tijdstippen doen jullie dit?

En op een manege, worden jullie niet aangevallen door kleine meisjes die je pony constant willen aaien? :)

Mandarijn

Re: Staan jullie shetlanders op een manege of thuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:01

De mijne staat op een kleine pensionstal. :)

Toen ik 'm net had stond die op een (grote) manege, maar kan me niet herrinneren dat we last hadden van kindjes die 'm wilde aaien.
Hij was toen nog hengst, voelde zich errrrg stoer en was dus behoorlijk druk. Vonden ze niet zo leuk denk ik. :Y)

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:05

Mijn shets staan aan huis. Ik voer ze alleen hooi en soms een stukje pavo-koek. meestal 's ochtends en 's avonds. Overdag staan ze in het weiland (als ik dan hooi neerleg kijken ze er niet eens naar). Mesten doe ik om de 2 dagen. 's Nachts staan ze namelijk met z'n tweeen in de paddock en dan ligt er nogal wat, haha.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:06

Mijn ponys stonden eerst op een kleine pensionstal(daar kregen ze 2x per dag hooi), daarna zijn we verhuist naar een weiland (toen kregen ze 1 hooiruif vol hooi per dag, dat was genoeg voor de hele dag) en binnenkort gaan we verhuizen naar een grotere pensionstal.. Mijn grote merrie heeft nog een tijdje op de manege gestaan, maar ik had niet zo'n last van kinderen die wilde aaien, want ze stond in een hoge box aan de 'prive' kant dus daar komen nooit of vrij weinig kinderen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:37

Mijn pony staat op een gezellig pensioenstal :j
Ze staat in de zomer 24/7 buiten met weidemaatje en in de winter in een stal met uitloop. Ideaal dus :j
Ze krijgt alleen hooi en met de super koude dagen een handje biks erbij. De wei mest ik zelf en de stal ook als het zo uitkomt.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:40

Mijn ponys staan 24/7 op de wei met een schuilstal. 1x per dag word de mest uit de wei gehaalt, hooi gevoerd en water bijgevuld.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:16

Mijn pony's staan 24/7 op de weiland, tis 2/3 minuutjes fietsen van mijn huis, dus lekker makkelijk als ik snel iets moet doen ect.

Bij ons word de weide niet uitgemest, want de pony's gaan om de zoveel weken naar een andere weide en dan word de weide gesleept en word het mest verspreid en groeit het sneller :)

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:36

Mijn shetlanders staan op een kwartier met de auto van huis. Ze staan 24/7 buiten op de wei. Ik ga er 1 keer per dag heen om water te geven en te mesten enz. In de winter en als mijn merrie hoogdrachtig is ga ik 2 keer per dag. Het is vlakbij mijn werk dus dan ga ik er voor en na mijn werk langs. Op zondag doet mijn vader de pony's meestal.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:39

Mijn shet staat lekker op de wei met mijn tinker-jaarling. Ze kan in een inloopstal en eet gras met haar graasmasker op!! ;-)

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:50

Is er iets mis met een klein meisje dat je pony wil aaien? (Constant wel, dat snap ik) Maar het is denk ik wel heel leuk voor zo'n klein meisje dat geen pony heeft dat ze eventjes een pony mag aaien.
Als je zelf een pony hebt heb je geluk dat je er zoveel mag aankomen als je wil en zoveel 'penny' kan spelen als je wil. ;)
Die luxe heeft zo'n meisje niet altijd. ;)
Laatst bijgewerkt door Ilova op 02-09-10 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:51

Mijn shetters staan op een wei die ik van een boer gehuurd heb. Ik moet daar alles zelf doen, wat ik absoluut niet erg vind. Kan je tenminste mooi alles zelf in de gaten houden.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:18

Mijn shetje staat 24/7 buiten. We gaan zeer binnenkort een stalletje bouwen in de wei. Ze staat er volpension maar als ik er ben dan mest ik de wei ook zelf uit. Dat gebeurt sowieso iedere dag. Als er weer bijgevoerd moet worden dan doet de pensionhouder dat.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 14:49

Mijn 3 shetlanders en een welshje staan aan huis op een pensionstal. :D
(ik woon naast de pensionstalling van mijn broer waar mijn shetten dus ook staan)

Ik doe alles zelf, buiten en binnen zetten, voeren, mesten en beweging geven.
Ze staan 's nachts op stal en overdag in de paddock of op het land.
De stallen en de paddock worden dagelijks uitgemest het weiland hoeft niet.
Ik heb 4 eigen stalletjes in een andere schuur dan waar de grote pensionpaarden / pony's staan dus heb geen last van kinderen die de pony's willen aaien.
En willen kinderen de pony's een keer aaien dan loop ik even met ze mee.

In dit topic staan foto's van mijn stallen. :D
[SMP] hoe ziet jou shetlanderstal er uit?

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:47

Onze 12 shetlanders en 1 fjord staan bij ons thuis op ons eigen weiland ( 2,5 hectare).

Tevens bieden wij weidegang en opfok aan voor Shetlandpony's (zowel hengsten als merries, wel apart uiteraard).

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:15

mijn 5 shetters (binnenkort 6) en 2 paarden staan aan huis.
Overdag staan ze op de wei en 's nachts gaan ze op stal.
Behalve de 2 hengstjes, deze blijven binnenkort gewoon buiten op de wei of in de paddock.
Ze krijgen 's avonds nog hooi bijgevoerd en een handje basisbrok en 2 van de shetters krijgen safe & sound ipv basisbrok.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:02

Jol staat op een kleine pensionstal. (max. 20 paarden/pony's)
Alles wordt voor me gedaan (op de wei gezet, in de paddock, binnen gezet, mesten, opstrooien, voeren etc.)
In de zomermaanden staat 'ie van 7 tot 11 op het land, dan gaat 'ie op 11 uur de paddock in met een vriendje. Om 5/6 uur 's avonds worden ze weer op stal gezet en gevoerd, en 's avonds om 10 uur weer gevoerd.
In de wintermaanden worden ze om 7 uur gevoerd en gaan ze tussen 8 en 9 de paddocken in. Hij krijgt kuil en een halve kilo equiral sportbrok. :j

Iedereen bij mij op stal is wel dol op ´m en hij krijgt dus ook genoeg aandacht, maar aangezien ik de jongste op stal ben heb ik geen last van kinders die mijn pony bespringen. :D

LindeDjune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 15:49

haha leuk om te lezen!

Maaik: hoeveel betaal jij voor je stalling? En heeft hij een speciale box of stal?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:09

Hij heeft een stal van 3 x 3, net zoals de andere paarden, hij kan opzich wel een blik over de tralies werpen dus hij heeft geen lagere stal. Hij kan namelijk ook gewoon snuffelen met andere paarden.
Ik betaal 75 per maand, incl alles (ook wormenkuur iedere 8 weken)

Belin10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:23

Ik krijg binnenkort een shet, die komt achter huis te staan. Stalletje is al bijna klaar. Maar zoals met mest is het handig want ik kiep het gewoon mn ouders moestuin op in de herfst en winter :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:40

Mijn pony's staan bij de buurman 200 meter verderop. Daar hebben ze een ruime schuilstal, paddock en weiland. Is opzich prima te doen maar zou ze het liefste aan huis hebben.
Dus zodra het land achter onze boerderij te koop komt komen ze hier te staan.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:45

Mijne staat thuis. Wij hebben een boerderij dus stro, hooi enzo hoef ik niet zelf te betalen. Als ik mazzel heb wordt m'n stal zelfs voor me uitgemest, maar vaak doe ik het gewoon zelf. Meestal dan 1x per 2 maanden geloof ik, en tussendoor opstrooien. De stal blijft dan heel netjes en als hij vol zit haal ik hem leeg.

Hij gaat iedere dag naar buiten (wei of bak) en krijgt zo'n 4-5x per dag voer, als hij op zand staat. Op gras krijg hij 's avonds nog wat voer, de rest van de dag kan hij buiten eten :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:02

Hoezo hoef je hooi en stro niet te betalen? Indien van eigen land: Dat komt er ook niet gratis af ;)

Mijne staat op een manege/pensionstal. Half pension. Voeren wordt gedaan, mesten moet ik zelf doen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:04

Stef even geheel offtopic, maar de pony in mijn onderschift staat niet toevallig bij jullie? Heb het idee dat ze gewoon dicht in de buurt moet staan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:05

pb ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 14:12

die van mijn staan voor een woonhuis in een weiland met schuilstal , 5 minuutjes fietsen van mijn eigenhuis.