Bixiewedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Bixiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 12:30

Wie heeft er een ruitertje voor zijn shetlander die bixiewedstrijden start? Een foto in link zou leuk zijn. Hoe zijn jullie hier mee begonnen en gaat het goed?

Fleur gaat binnenkort met Hans naar de ponyclub. Ze zijn beide nog niet heel erg ervaren dus ze gaan daar vast veel leren. Maar het lijkt Fleur heel leuk om eens te gaan starten, dus ik ben alvast aan het rondkijken. Ik heb de site van de knhs ook al gevonden :)

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:00

Toevallig ben ik vandaag voor het eerst op Bixie geweest met mijn Shet en ruitertje. Beiden nog jong en onervaren maar we hadden allemaal plezier :D
Pony is 4jaar en het ruitertje 6 of 7. Het meisje komt nu sinds 4 maand mijn shet rijden. Ze komt 1 in de week en was geheel onervaren met pony's toen ze begon. Ze kent nu de beginselen van het ponyrijden: halt, stap, draf, lichtrijden kan ze redelijk, sturen in stap gaat goed in draf nog moeizaam en ik leer haar vooral ook netjes zitten.

Het was voor ons allemaal wel erg spannend. Wat zou de pony doen? En is zij er zelf wel klaar voor? Ze rijd amper en kent nog maar de beginselen, ze kan nog niet eens goed sturen? We hadden dus wel wat twijfels maar hebben toch de gok genomen. Bixie gaat toch om plezier en dat hebben ze allebei.
Pony was vandaag best braaf. Het begon met grote vrolijke bokkesprongen, maar na wat rondjes flink bokken aan de longe was ze super lief. (uiteraard even zonder kindje erop) Meisje was ook niks niet geschrokken en stapte na de bokparade vol goede moed weer op de pony om verder te rijden.
We reden AA en aangelijnd. Ze eindigden ergens onderaan maar dat is niet belangrijk, ze hadden plezier! En daar gaat het om.

We blijven oefenen, Bixiekaart is aangevraagd en we doen het zeker nog een keertje over...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LBSDK6TR.jpg

capopjekop

Re: Bixiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 21:58

Leuk om te lezen, mijn situatie is ongeveer gelijk aan die van jullie :) Maar hier gaan ze eerst een tijdje naar de ponyclub voordat ze uberhaupt gaan starten. Leuke foto ook :D

Eliana

Re: Bixiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:30