Begin van een kleine fokkerij gemaakt...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Begin van een kleine fokkerij gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:33

Naar aanleiding van dit topic: Fleur1977 @ [EA-CO] Diverse mooie, lieve NSPS-merries te koop. heb ik vanmiddag Belle Fleur van de Molenstraat en haar zusje Charissa van de Molenstraat opgehaald bij bokker Fleur1977 en haar vriend!

Fleurtje en Charissa zijn volle zussen, twenter en enter, vos en zwart; de vader van beide dames is de bekende Fanster van de Gathe!
Charissa moet nog een beetje vertrouwen krijgen in de mensheid maar met genoeg liefde,aandacht en vooral brokjes moet dat helemaal goed komen!

Na de verkoop van mijn haflingermerrie viel ik een beetje in een gat; ik wou wel graag iets ''voor mezelf'' maar niet meer het ''verplichte'' rijden en trainen omdat ik het daar soms gewoonweg te druk voor heb ivm werk,lessers,huishouden en sociaal leven.
Sinds klein kind af aan ben ik al gek van Shetlanders, mijn eerste eigen pony was ook een shetlander uit de Marshwood stam.

Nu kan ik dus gaan genieten van deze 2 kleine boefjes, ik wil in het nieuwe jaar lid worden van het NSPS en Fleur laten opnemen in het stamboek, dan een leuke hengst zoeken en naar de fokdag en de keuring met de dames.
Misschien dat ik zelfs wel mijn eigen stalnaam ga verzinnen....

Kortom, genoeg plannen maar voor nu eerst even genieten!

@Marieke en Jeroen, onwijs bedankt, ik ben erg blij met ze, tot zaterdag!!!

amyz

Re: Begin van een kleine fokkerij gemaakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:35

Oh gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk!
Zo heb ik idd een Welsh hengstje gekocht, zag dat rijden elke keer ook niet zitten :)

Heel veel succes met je paardjes! :D (en mocht je ooit willen kruisen, heb een hele leuke welsh a hengst staan hihihi :+)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:37

Mooie keus!
Helemaal van Bellefleur ben ik erg gek :).

Mijn Lotje is dit jaar gedekt door Wonder. En heb regelmatig pony's van hun hier gehad.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:44

@ Amyz, ja dat kleine spul is veel makkelijker joh, helaas geen leuke kruizingen, ik wil alleen veulens fokken met een leuk papier, niet vermeerderen zeg maar!

@Dennis, Dankje :o Wonder is een super mooie hengst idd, helaas kan ik niets met hem ivm bloedlijnen maar met Marengo zou ik evt volgend jaar kunnen dekken al denk ik dat mijn voorkeur naar een mooie bonte uitgaat.
Nouja, eerst maar eens afwachten wat de stamboekopname gaat brengen!
Belle Fleur spreekt mij qua type ook het meeste aan en ze is voor een 2 jarige al heel ''compleet'', Charissa moet nog wat uitgroeien en uitzwaren maar man, wát een gangen zitten daaronder...Totilas in het klein :D

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:46

Nou, hier dan de vorige eigenaar even! Ik denk dat ze bij jou helemaal goed terecht zijn gekomen en ik hoop dat je er heel veel plezier en geluk mee hebt hoor! Hoe het vandaag ging was in elk geval al een goede start!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:47

Idd, Wonder word niets voor deze dame's.
Marengo is mijn vriendje, voor mijn merries helaas te klein, anders had ik het wel geweten! Dan hadden ze hem na de winter niet meer terug gekregen ;).

melissaschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:50

Gefeliciteerd, het is toch weer wat anders maar je blijf zo wel in de "paardenbusiness" super leuk succes met ze!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:04

Gefeliciteerd! Fleur1977 heeft je toch wel attent gemaakt op de zwaar geslavende werking van het houden en fokken van shetten?

Paterswolde? Ga je met ze naar de keuring? Kom je dan in Appingedam?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 20:06

Bedankt melissaschot!

@fleur1977, nou idd, ze liepen heel braaf die grote enge trailer in! Bij thuiskomst stonden ze nog net zo lief naast elkaar, alleen Charissa stond met haar koppie richting de klep hihi!
Ze liepen er ook keurig af, niets geen getrek of wat dan ook.
Ze staan nu tot over hun knietjes in het gras lekker te eten, Charissa had de waterbak al ondekt en ik heb onderweg naar huis toenet even 2 nieuwe halstertjes gehaald zodat ze er mooi voorstaan!

@Fiona, dat hoefde ze niet te vertellen want dat wist ik al hihi, het blijft ook niet bij deze 2...we hebben op dit moment zo'n 2,5 hectare land ''over'' dus ruimte zat!
Ja, volgend jaar gaan we naar de keuring, Zeijen, aangezien Paterswolde nét aan in Drenthe ligt!

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:10

Nou veel plezier met je shetten! En succes op de keuring!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:42

Hihihi ik kan het me goed voorstellen hoor! En idd, dat kleine spul is veel makkelijker en vooral veeel leuker... Je hebt nog is een handig leuntafeltje hihi.

Ik ben iig benieuwd naar foto's!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:45

leuk hoor ik heb ook nog 1 pony van marieke gekocht, belucy inmiddels is ze 2,5 en gaat altijd gezellig mee fietsen en zwemmen

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:48

Ik ben heel blij dat jij deze meisjes de tijd wil geven die ze nodig hebben, dat verdienen ze gewoon en ik weet zeker dat je er veel voor terug krijgt hoor.

Leuk Dobel, ik was je al kwijt hier op bokt! Alles goed met Belucy? Ga je weer naar de keuring dit jaar?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:02

Wat leuk, Fanster is de opa van mijn shetlander :)
Ben benieuwd naar foto's!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:21

Hihi, wat een leuk topic! Ga ik je zaterdag dan treffen Wildgirl? Ben benieuwd!
Tjah, moet helemaal goed komen met de pony's van Marieke!
Dat vosje was inderdaad vet mooi! En leuk dat je twee volle zusters van elkaar hebt... zou ik ook wel geinig vinden. En als mijn haffie ooit uit beeld gaat verdwijnen, denk ik dat ik dezelfde route als jou ga doorlopen.... alleen waar die 2,5e hectare grond vandaan gaat komen? whahah
veel plezier met je meiden!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 00:55

Foto's komen morgen!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 00:58

gaaf! ben benieuwd! weet je al een stalnaam?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 01:15

Nou ik denk dat ik de naam gebruik waaronder ik ook les geef e.d Stal Bouwen, dus dan .....van Stal Bouwen maar, wellicht ga ik nog iets creatievers verzinnen...

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:48

Laat de vosje dit jaar al dekken dan? Anders heb je 2 jaar om er over na te denken

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:16

Van harte met deze twee mooie dames!! Belle Fleur vind ik ook een plaatje en inderdaad, Charissa is de beweger van de twee. Een mooi stel om je fokkerij mee te gaan beginnen. Heel veel geluk met ze!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:31

Bij deze een paar kiekjes :D

Ze hebben inmiddels alletwee hun nieuwe halster om, Charissa was vanmorgen erg nieuwsgierig en zocht mij uit zichzelf meerdere keren op, Belle Fleur hield wat meer afstand en moest echt overtuigd worden met brokjes voor de halsterwissel!
Zeker met de houding van Charissa ben ik heel erg blij omdat zij toch wel de meest bange van de 2 was, op een gegeven moment zat ik op de grond en kwam ze achter me staan en met haar neusje over mijn schouder heen <3

Nou, kijk en geniet!

nb, borstelen gaan we morgen proberen dus ze zijn nog wat plukkerig :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Charissa is heel trots op haar nieuwe paarse halster <3

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 12:33

Arvanti_haf schreef:
Laat de vosje dit jaar al dekken dan? Anders heb je 2 jaar om er over na te denken

Neehoor, ik dek nooit voordat een pony 3 is, maar ik wil Fleur volgend seizoen wel redelijk vroeg laten dekken zodat ik in mei 2012 een veulentje heb denk ik!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:42

Leuk zeg!
Gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinsten!
Goede keus om je fokkerij mee te gaan starten.
Ik wens je vast heel veel succes!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:45

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, Manon! Hopelijk kan je deze wel een tijdje houden en lukt het dit keer met je fok-plannen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je voor twee volle zusjes hebt gekozen. Was het foktechnisch niet veel interessanter geweest om verschillende lijnen te nemen?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 16:34

Imre schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, Manon! Hopelijk kan je deze wel een tijdje houden en lukt het dit keer met je fok-plannen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je voor twee volle zusjes hebt gekozen. Was het foktechnisch niet veel interessanter geweest om verschillende lijnen te nemen?

Dankje Imre ;) nee, foktechnisch maakt het niet heel veel verschil; de meeste dekhengsten hier in de buurt hebben een compleet andere bloedvoering, daarnaast hebben paps en mams van de dames keurige keuringsresultaten behaald en vorm je zo dus de solide basis.
Daarnaast vind ik het ook wel leuk een kleine ''familie'' stam op te zetten én hebben beide pony's imo voldoende kwaliteit maar wél weer op andere vlakken dus dat houdt het spannend hihi
Alles goed met jou, Jonas en Kveld?