Ik heb een vraagje, Ik heb een hengstje lopen die nu 2 jaar is en wil volgend jaar naar de hengstenkeuring met hem. Ik heb het nmps al een paar mail verstuurd maar krijg geen reactie terug. Graag zou ik willen weten wat er allemaal voor nodig is. Zoals sperma onderzoek enz enz . Heeft iemand hier ervaring mee en zou je mij kunnen uitleggen hoe het precies werkt ik hoor het graag van je! Alvast bedankt! m.v.g Manouk
petraaken
Wat rossebol zegt. Iig één van de ouders van jouw hengst moet bekend zijn en dat wordt dmv DNA nagetrokken. Verder bestaat de hengstenkeuring uit een verterinaire en premiekeuring. Als een hengst enkel veterinair goedgekeurd is mag hij wel dekken voor het stamboek en is hij gewoon correct maar niet genoeg om een premie te ontvangen. Na de veterinaire keuring mag je door naar de premiekeuring en daar kan je geen, een derde, een tweede of een eerste premie behalen
Laureas
Geplaatst: 20-07-10 23:10
Je hengstje is dat de zilverappel van in je profiel, die heeft een goede afstamming hoor. Zeker doen.
Sappos
Geplaatst: 20-07-10 23:11
Wooooow zeer gaaf! Gefokt door Mariska (Tosadog). Die moet je zéker meenemen naar de HK
Laureas
Geplaatst: 20-07-10 23:30
Ja leuk hé, zo kom je nog eens bekenden tegen. Dit hengstje dan.
he daar is snake! wat is hij mooi geworden zeg! en leuk dat je ook op bokt zit! snake kan qua afstamming zeker naar de hengstenkeuring, anders vraag even aan tosadog hoe het allemaal gaat. zij weet hoe het werkt en denk dat ze het ook ontzettend leuk vind dat je met hem naar de hengstenkeuring wil!
Meavey
Geplaatst: 24-07-10 17:19
Je zorgt dat ie op je naam staat en je vult het formulier voor de keuring in en stuurt dat op, als het in het minimagazine staat. Dan gewoon betalen en meedoen, idd eerst veterinair, gewoon een klinische keuring op de keuring zelf, er zijn geen spermaonderzoeken of röntgenfoto's nodig. En daarna ga je de baan in voor een premie.