Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Angelita schreef:Dan bedoel je het NSPS neem ik aan?
Daar zien ze de shetlanders het liefst zo ''shetland'' mogelijk. Ik ben al héél lang niet meer bij de NSPS keuringen geweest maar ik herinner me: niet scheren, zoveel mogelijk laten zitten.
Een exterieurbeschrijving staat wel op de site neem ik aan.
En er moet het e.e.a. op papier staan wat betreft afkomst maar ik herinner me niet zo goed of dat nou alleen de vader was of beide ouders. Anyhow, met een leeg papiertje kun je je dus sowieso niet aanmelden.
shetlandfan schreef:Ik zou zeggen, lees even op de stamboeksite.![]()
http://www.nsps.nl/?section=Stamboekzaken&page=8
Op die site kun je ook een artikel downloaden over wat er qua verzorging bij komt kijken en hoe je moet voorbrengen.
shetlandfan schreef:Wat wil je precies trainen? Je pony moet gewoon de standaard opvoeding hebben dat netje mee kan lopen aan de hand, draven aan de hand en stilstaan.
Voorbrengen dien je zelf te doen tenzij je zelf iemand vraagt dit voor je te doen.
Eerst vereiste voor opgeven voor premiekeuring is dat je lid van het stamboek. Vervolgens is er een fokvereniging die de premiekeuring in jou regio organiseert. Je hebt er meerdere in Nederland, allemaal ingedeeld per regio. Welke jij bijhoort, geen idee, daarvoor moet je stamboek informeren.
Als je uitnodiging voor de premiekeuring niet al ontvangt zul je dus bij die betreffende fokvereniging even moeten informeren hoe en wat.
Roos13 schreef:Het is ook heel handig te weten dat je pony op je eigen naam staat als je naar de keuring gaat.
Konik schreef:Hoi!
Hier gaat net mijn vraag over..
Mijn opa heeft 2 shetjes (die staan nog op naam van de vorige eigenaar).
Het zijn 2 leuke merrietjes waar hij, als ze wat ouder zijn, mee wil gaan fokken.
Het is wel praktisch om dan wat keuringen te doen.
Hij is niet ingeschreven bij het NSPS. Zou ik mezelf daar in kunnen schrijven en dan met de pony's van mijn opa daar gaan lopen? Of moeten de pony's dan op mijn naam staan?
Ik ben benieuwd! Bedankt alvast!