Ik ben wel eens benieuwd wat jullie dierenartsen tekenen voor het scannen of opvoelen van jullie shets. Er gaan wel wat bedragen de ronde, maar weet niet precies wat nou waar is.
Wij lieten het scannen gewoon altijd bij de hengstenhouder doen; die had daar tig merries staan, vaak nog met veulens aan de voet, om gedekt te worden. Nadeel was wel dat als de merrie dan aantal keer gedekt was, dat je je merrie dan nog wel een tijdje 'kwijt' was en daar bij de hengstenhouder bleef staan, omdat ze natuurlijk wachten tot er meer merrie's zijn om gescand te worden. Alles werd dan in 1 x bij de hengstenhouder gedaan, en die had vast weer een leuke 'deal' met de DA voor het scannen.
Bij ons werd het dus doorberekend in de verblijf- en dekkosten die de hengstenhouder rekende, hoeveel dat precies was weet ik niet.
Roos13
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-10 14:53
Ja hengstenhouders laten tegelijk een grote groep merrie scannen, en dan is het tarief gewoon lager. Deze zijn door mijn eigen hengst gedekt. Het voordeel is dat we de veulens thuis kunnen houden, maar het nadeel is, duurder scannen.
Ik rij naar de DA toe, gewoon op spreekuur. € 12.50 scannen. Opvoelen was bij hem € 7.50 voordat hij een scanapparaat had. (is een paardenarts, en hij kwam ook altijd al bij mij toen hij nog niet afgestudeerd was)
vannah
Geplaatst: 05-07-10 16:50
zo, dan ben ik wel iets meer kwijt geweest. incl voorrijdkosten moest ik 70 euries afrekenen! voorrijden was 29 euro ...
uniekhorse
Geplaatst: 05-07-10 16:55
Wij hebben een DA laten komen, toen was ik 55 euro kwijt, incl voorrijd kosten. Nu gaan we zelf met het paard naar een andere dierenarts en zijn we 15 euro kwijt voor het scannen.
scannen is hier in België 35 euro incl voorrijkosten.
Roos13
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-10 17:25
T, jee zeg er zit echt een hoop prijsverschil in. Hier zijn de prijzen vrij duur in het westen. En de meesten hebben een beetje gelijke prijs.
Tosadog
Geplaatst: 05-07-10 17:27
Hier is scannen (met opzetstuk voor minimerries omdat ik die heb) 26 euro. Ik ga dan zelf naar de kliniek. Ik weet eigenlijk niet of voor paarden dezelfde prijs wordt gerekend.
melanie_h
Geplaatst: 05-07-10 21:01
Ik betaal 15 euro ga ook zelf heen.
Avossy
Geplaatst: 05-07-10 21:11
Wij gaan naar de dierenarts toe en betalen 10 euro.
hoeveel precies weet ik niet want ik heb de rekening nog niet, maar er wordt iig geen verschil gemaakt tussen een shetje of een groot paard (groot paard is zelfs makkelijker )
_Karin
Geplaatst: 07-07-10 18:33
Ik heb mijn shet wel eens laten scannen op een dekstation hier in de buurt en daar kostte het toen € 19,50 Nu doet de DA het en bij hem kost het € 15,= (excl. voorrijkosten) Opvoelen weet ik niet heb ik nog nooit laten doen.